Spring naar bijdragen

Inzoomen op niet gevonden kaart lukt niet meer


Brabants Hoop

Aanbevolen berichten

Als ik de 1e vraag en het draadje goed lees gaat het over de 'oude' bolletjes kaarten.

Dat loopt inderdaad niet lekker maar de 'nieuwe' GoogleMaps kaarten, daar is toch geen probleem mee?

Althans bij mij niet.

 

Waar gaat dit dan over?

We stappen allemaal over op de GoogleMaps-kaarten en de bolletjes-kaarten verdwijnen helemaal.

Probleem opgelost en er hoeft niemand nog tijd in te steken om eea aan de praat te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik de 1e vraag en het draadje goed lees gaat het over de 'oude' bolletjes kaarten.

Dat loopt inderdaad niet lekker maar de 'nieuwe' GoogleMaps kaarten, daar is toch geen probleem mee?

Althans bij mij niet.

 

Waar gaat dit dan over?

We stappen allemaal over op de GoogleMaps-kaarten en de bolletjes-kaarten verdwijnen helemaal.

Probleem opgelost en er hoeft niemand nog tijd in te steken om eea aan de praat te houden.

 

Als de google maps kaart van geocaching.nl net zo goed zou werken als die van geocaching.com zou ik dat wel doen. Maar de google maps kaart van geocaching.nl zorgt bij mij voor vastlopers en zelfs een crash, en als ik er heeeel voorzichtig mee omga is het te traag om praktisch te zijn.

Het is dus zeker geen optie voor mij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word hier droevig van. Iemand kan niet inzoomen en de oplossing is inactieve caches archiveren. Zonder hoor of wederhoor. Sinds drie maand is onze cache inactief omdat de grondeigenaar onderhoud pleegt. Sta op goede voet met de boswachter die me een week geleden heeft laten weten dat de werkzaamheden in de afrondende fase zitten. En dan zou zonder pardon, zonder enig overleg mijn cache in het archief gaan? Deze week was ik van plan om te gaan onderzoeken waar de nieuwe verstopplek kan komen. Ik vindt de geopperde benadering dusdanig negatief dat ik mij afvraag of ik nog wel tijd en energie wil steken in de eigen cache.

 

Dit negatieve komt mij te vaak voor in het forum. Te veel mensen missen het vermogen om negatieve dingen op een positieve manier te brengen. Ruim een jaar geleden daarom al besloten om zou min mogelijk te reageren, nu besloten om niet meer op het forum te kijken. De aardigheid is er af en cachen kunnen we ook wel zonder forumberichten te lezen.

 

Wat onze cache betreft; we beleven veel genoegen aan het cachen. Caches dus door anderen gemaakt. Als een soort dank daar voor had ik er aardigheid in een cache te maken die eenvoudig is maar wandelplezier en natuurplezier bied. Zodat een ander ook door mijn inspanning een cache kan doen.

 

Ik heb er alle begrip voor dat de reviewer te veel werk aan het reviewen heeft. Wat mij betreft wordt er bijvoorbeeld in de zomermaanden niet gereviewed. Wat mij betreft geeft hij/zij aan dat hij/zij niet meer dan pakke beet 10 caches per week wil bekijken. Prima. Maar zonder meer inactieve caches wegmieteren? Dat vind ik te grof.

 

Caches zoeken blijven we doen. Caches maken? Nee, de ideeen die al een vage form op papier hebben werk ik niet meer uit. Zonde van de tijd, die tijd steken we wel in het zoeken.

Het forum? De link bij favorieten wordt na het versturen van dit bericht verwijdert.

 

Tja, sommige mensen missen ook echt het gevoel voor humor. Jammer. Ik denk toch dat iedereen wel tussen de regels door kon lezen dat zowel de opmerking van Xaa en mijn reactie daarop natuurlijk "kul" is.

 

Maar de 'kul" heeft wel altijd een stukje waarheid natuurlijk. Het is gewoon een feit dat een cache dat op disabled staat, op disbaled staat voor onderhoud van de eigenaar van de cache aan zijn eigen cache. Het is een feit dat geocaching.com stelt dat onderhoud plegen aan een cache toch met 14 dagen wel genoeg tijd is om onderhoud te kunnen plegen.

Het is een feit dat de reviewers, maar een paar keer per jaar, de hele lijst van "op dat moment" disabled staande caches eens nalopen en kijken welke caches er echt langer dan 14 dagen disabled staan en de reden die opgegeven is. Als het de bedoeling is dat een cache maximaal 14 dagen op disabled staat en je ziet dan caches die 3 maanden, 6 maanden of soms een jaar op disabled staan, ja, dan loop je de kans zekerheid) dat de cache echt zonder hoor en wederhoor, zonder overleg, gearchiveerd wordt.

 

Dat zou eigenlijk iedereen moeten doen die weet dat zijn cache voor langere tijd niet "te doen"is.

 

Waarom zonder hoor een wederhoor? Waarom zonder overleg? Simpel. 400 cache-eigenaren eerst allemaal mailen en wijzen op hun cache GCzoveel en per persoon vragen wat er aan de hand is, vragen hoe lang het duurt, kost toch werkelijk veel te veel tijd. Alle antwoorden moet je dan afwachten en dan weer wikken en wegen met uiteindelijk toch hetzelfde resultaat, namelijk een archivering vanwege te lang op disabled staan.

 

Ik zie het probleem niet. Er komt immers in de regel altijd een reviewernote bij de cache te staan waarop staat dat men even contact moet opnemen met de reviewer als de cache toch terug komt of als de cache weer gerepareerd is en weer beschikbaar is.

Mits de cache dan nog steeds aan de huidige voorwaarden voldoet, is er niets aan de hand en is de cache maar zo weer online.

 

Waarom moet het aan de huidige voorwaarden voldoen? Vele oudere caches hebben geen of verkeerde icoontjes in de attributes, veel van deze oude caches hebben ineens een verkeerde type of "ineens" totaal andere coördinaten, om van een "ineens" totaal andere eindcoördinaat maar te zwijgen.

 

100 meter "verderop" neerleggen van een cache kan net het verschil zijn tussen toestemming van een gemeente of van een van de landschapbeheerders.

 

Archiveren is in de eerste plaats de lijst van beschikbare caches schoonhouden en niet defintief de kliko in, niet definitef een "die zien we nooit meer terug".

 

Veel cachers archiveren hun cache tijdens het broedseizoen. Het enige dat de reviewr dan later krijgt te horen is het verzoek de cache weer terug te halen omdat het broedseizoen weer voorbij is. Idem voor bepaalde werkzaamheden in de omgeving van de cache waar de eigenaar van de cache geen ene moer aan kan doen. Even een berichtje aan de reviewer dat de cache wel weer teugkomt maar dat het even kan duren. Dan kan de reviewer daar een note van maken op de cachepagina, alleen te zien voor reviewers, en dan weet hij/zij dat een nieuwe cache te dicht in de omgeving niet goedgekeurd mag worden ook al ligt er een geachiveerde cache. Vandaar ook dat we altijd de additonal waypoints moeten hebben en dat ook die up to date moeten blijven. Meestal als een cache vanuit een lange disable terugkomt is er het een en ander gewijzigd. Alleen met de additional waypoints kunnen we controleren of nieuwe caches te dicht bij de oudere caches komen te liggen. Zonder de additional waypoints is dit alleen maar mogelijk als het Traditional caches betreft. Het is allemaal zo simpel en waarom nu toch altijd maar weer dat negatieve?

 

Maar goed, je hebt een streep onder het forum gezet, de link verwijderd, wenst ook niet het goede voorbeeld te geven inzake hoor en wederhoor :crybaby: Dan is dit bericht maar bedoeld voor een ieder die er wel interesse in heeft.

Ik zal een aantekening maken dat je geen caches meer wenst te plaatsen :thumbdown:

 

 

 

 

Ach, voor een paar euro koop je een landkaart van Nederland. Plak hem op een stuk hardboard, doosje van die pins en prikken maar. Heb je een cache gevonden? Pinnetje eruit. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de 1e vraag en het draadje goed lees gaat het over de 'oude' bolletjes kaarten.

Dat loopt inderdaad niet lekker maar de 'nieuwe' GoogleMaps kaarten, daar is toch geen probleem mee?

Althans bij mij niet.

Waar gaat dit dan over?

We stappen allemaal over op de GoogleMaps-kaarten en de bolletjes-kaarten verdwijnen helemaal.

Probleem opgelost en er hoeft niemand nog tijd in te steken om eea aan de praat te houden.

Als de google maps kaart van geocaching.nl net zo goed zou werken als die van geocaching.com zou ik dat wel doen. Maar de google maps kaart van geocaching.nl zorgt bij mij voor vastlopers en zelfs een crash, en als ik er heeeel voorzichtig mee omga is het te traag om praktisch te zijn.

Het is dus zeker geen optie voor mij!

Mmm.. een vastloper en een crash, daar had ik nog niet me te maken. De snelheid laat inderdaad wel eens wat te wensen over. Die verschilt nogal op verschillende tijdstippen. Zojuist liep het bijvoorbeeld lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de 1e vraag en het draadje goed lees gaat het over de 'oude' bolletjes kaarten.

Dat loopt inderdaad niet lekker maar de 'nieuwe' GoogleMaps kaarten, daar is toch geen probleem mee?

Althans bij mij niet.

Waar gaat dit dan over?

We stappen allemaal over op de GoogleMaps-kaarten en de bolletjes-kaarten verdwijnen helemaal.

Probleem opgelost en er hoeft niemand nog tijd in te steken om eea aan de praat te houden.

Als de google maps kaart van geocaching.nl net zo goed zou werken als die van geocaching.com zou ik dat wel doen. Maar de google maps kaart van geocaching.nl zorgt bij mij voor vastlopers en zelfs een crash, en als ik er heeeel voorzichtig mee omga is het te traag om praktisch te zijn.

Het is dus zeker geen optie voor mij!

Mmm.. een vastloper en een crash, daar had ik nog niet me te maken. De snelheid laat inderdaad wel eens wat te wensen over. Die verschilt nogal op verschillende tijdstippen. Zojuist liep het bijvoorbeeld lekker.

 

Die discussie over de nieuwe Google kaarten hebben we zo ongeveer een jaar geleden ook al gehad, zo ergens vlak na de introductie ervan. Niet bij iedereen lopen die namelijk even soepel. Of ze lopen vast, of traag of je moet eerst een aantal keer inzoomen om alle caches in een bepaald gebied te kunnen zien. Die nadelen was ook de reden om de 'oude kaarten' naast de 'nieuwe kaarten' te draaien. Hier lopen de Google kaarten echt traag, ook na wat aanpassingen van de instellingen, en dat is een reden om de oude kaarten te blijven gebruiken.

 

Het lijkt er domweg op dat beide kaarten (oud en nieuw) problemen geven bij een flinke lading caches en om die reden niet of slecht laden. Vandaar mijn idee om de kaarten op te splitsen voor verschillende categorieën caches om zo het aantal te laden caches per kaart terug te dringen. Nadeel is uiteraard dat je voor het voorbereiden van een cachedag meerdere kaarten zal moeten raadplegen als je meerdere cache soorten wil aandoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, voor een paar euro koop je een landkaart van Nederland. Plak hem op een stuk hardboard, doosje van die pins en prikken maar. Heb je een cache gevonden? Pinnetje eruit. :D

Mag ik eens langskomen om deze kaart bij jullie thuis te zien?

 

Of zullen we als moderators onze senior mod een mooi cadeau komen brengen met een 5 kilo voorraad pinnetjes? :blush:

 

Tot zover mijn off-topic bijdrage in dit topic.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, voor een paar euro koop je een landkaart van Nederland. Plak hem op een stuk hardboard, doosje van die pins en prikken maar. Heb je een cache gevonden? Pinnetje eruit. :D

Mag ik eens langskomen om deze kaart bij jullie thuis te zien?

 

Of zullen we als moderators onze senior mod een mooi cadeau komen brengen met een 5 kilo voorraad pinnetjes? ;)

 

Tot zover mijn off-topic bijdrage in dit topic.

 

Senior moderator? Admininstrator is het al een tijdje :blush: Nou iedereen is normaliter welkom hier, maar als je wilt komen om een kaart te bekijken, dan moet ik je teleurstellen.

 

Ik ben misschien wel een van de weinige forumgebruikers die nooit gebruik maakt van de kaarten om caches te zoeken die we nog niet gedaan hebben, Dus ook geen papieren kaart, eigenlijk nooit op DHZ komt, geen geo dingen weggeef en zelf niet eens weet welke caches van ons die geo dingen heeft. Het was een suggestie voor iedereen die een bollejte mist.

Ondanks dat ik al vanaf 2000 diverse pocketPc's heb gehad en nog steeds heb, printen we iedere cache uit, alle bekende Wp's printen we uit via de kadasterkaarten en dat is alles.

Als we willen cachen weet ik welke richting we op gaan en in die richting worden gewoon een aantal caches geprikt via geocaching.com en die caches die we eigenlijk de volgende dag wel willen doen worden dan uitgeprint. Stapels papier en stapels kadasterkaarten. Niks niet paperless en dat bevalt prima. Aantekeningen maken op de papieren en die papieren hebben we jaren bewaard maar nu gaat het gelijk na het loggen in de versnipperaar. Dat loggen kan ook wel weken, maanden of nog langer duren :yes: De dag voordat we gaan cachen ben ik dus al een hele dag bezig dus met caches bekijken, printen en de GPS voor zover mogelijk voljagen met de gegeven coördinaten via GSAK en daarna worden al de aanrijpunten in TomTom gegooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...