Spring naar bijdragen

digitale kompas


De Burgjes

Aanbevolen berichten

ook hier werkt het kompas altijd prima....ik heb mijn csx nu 2 jaar en eigenlijk is het me maar 1 keer overkomen dat ik eraan twijfelde....na een calibratie was het weer "in orde".

 

in de koersinstellingen van de kaart heb ik wel altijd "noord boven" staan.

ik weet niet of dit enig effect kan hebben op de kompasrichting.?

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nu wil ik graag de GPSmap60csx maar zie voor mezelf niet heelveel nut in de hoogtemeter (leuk voor die ene keer per jaar in Frankrijk).
Kom eens naar Nijmegen. 'Rust Wat' van Ruud4d gaat over de stuwwal heen, met hoogteverschillen van 70m. OK, een leuke gimmick, maar zoals je al zegt: niet essentieel.
Nu ik dan ook lees dat het kompas niet goed of naar behoren werkt, twijfel ik tussen de 60cx en 60csx. Scheelt toch weer een paar tientjes voor een functie die ik dan eigenlijk niet gebruik! Kan ik gelijk een 2gig kaartje halen.
Tja, je leest hier allemaal berichtjes van mensen waar het kompas niet goed bij werkt. De mensen waar het wel bij werkt, die hoor je hier niet...

Het kompas op mijn GPSMAP 60CSx werkt vrijwel altijd naar behoren -- en als ik een afwijking constateer, dan is dat na een calibratie zo weer opgelost. Ik wil echt niet meer zonder, vooral bij het aanlopen naar een cache is het echt heel erg fijn om een kompas op de GPS zelf te hebben.

 

Overigens hebben wij altijd nog wel een 'gewoon' kompas bij ons, voor als je eens een peiling moet doen. Dat is met het kompas van de GPS toch wat minder nauwkeurig. Maar die blijft meestal in de cache-tas zitten.

 

En een 2GB mini-SD kaartje kost, wat, 17 euro bij de Dixons? Daar hoef je het ook niet voor te laten.

 

Hoi Fub

 

bedankt voor je bericht. Inderdaad zijn van alle cachers met een csx hier nog geen procent van op dit draadje bezig. (denk ik :thumbup: )

 

17 euro bij dixons? wow. En dat is de goede? Is las verder dat men alleen de Scandisk / sandisk kaartjes kon gebruiken?

 

E.e.a. heeft mijn twijfels dan toch wel weer weggenomen. Nijmegen is heel erg in de buurt (Kreis Kleve) dus rust wat en stevig stappen komen ongetwijfeld een keer voorbij!

 

Bedankt

Groeten

Davince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in de koersinstellingen van de kaart heb ik wel altijd "noord boven" staan.

ik weet niet of dit enig effect kan hebben op de kompasrichting.?

Als je noord boven hebt staan is de kaartrichting niet afhankelijk van de oriëntatie van het toestel. Je zult het dus niet merken als die verkeerd gemeten wordt. Alleen het kompas en de richtingspijl zullen dan verkeerd wijzen, maar die heb je lang niet altijd aanstaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 euro bij dixons? wow. En dat is de goede? Is las verder dat men alleen de Scandisk / sandisk kaartjes kon gebruiken?
Net even nagekeken op hun website. Ik zat er niet veel naast: het is tegenwoordi 15 euro. En ja, dat is een Sandisk.
E.e.a. heeft mijn twijfels dan toch wel weer weggenomen. Nijmegen is heel erg in de buurt (Kreis Kleve) dus rust wat en stevig stappen komen ongetwijfeld een keer voorbij!
Ik weet heel erg zeker dat je niet teleurgesteld gaat worden! Veel plezier!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 euro bij dixons? wow. En dat is de goede? Is las verder dat men alleen de Scandisk / sandisk kaartjes kon gebruiken?
Net even nagekeken op hun website. Ik zat er niet veel naast: het is tegenwoordi 15 euro. En ja, dat is een Sandisk.
E.e.a. heeft mijn twijfels dan toch wel weer weggenomen. Nijmegen is heel erg in de buurt (Kreis Kleve) dus rust wat en stevig stappen komen ongetwijfeld een keer voorbij!
Ik weet heel erg zeker dat je niet teleurgesteld gaat worden! Veel plezier!

Pas wel even op met de micro SD kaartjes en GPS60CSX.

Geen Ultra types kopen, die worden letterlijk eenmalig gebakken (gaan kapot) gewoon de goedkope langzame sandisk gaat wel goed.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 euro bij dixons? wow. En dat is de goede? Is las verder dat men alleen de Scandisk / sandisk kaartjes kon gebruiken?
Net even nagekeken op hun website. Ik zat er niet veel naast: het is tegenwoordi 15 euro. En ja, dat is een Sandisk.
E.e.a. heeft mijn twijfels dan toch wel weer weggenomen. Nijmegen is heel erg in de buurt (Kreis Kleve) dus rust wat en stevig stappen komen ongetwijfeld een keer voorbij!
Ik weet heel erg zeker dat je niet teleurgesteld gaat worden! Veel plezier!

Pas wel even op met de micro SD kaartjes en GPS60CSX.

Geen Ultra types kopen, die worden letterlijk eenmalig gebakken (gaan kapot) gewoon de goedkope langzame sandisk gaat wel goed.

Paul

 

Het is genoteerd!! Bedankt voor de tips jongens!! Machtig handig zo'n forum. (niet dat ik het nu pas ontdek hoor!

 

Groeten

Vince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

let wel op , na het verwisselen van de batterij altijd eerst weer calibreren van het kompas. De voorkomt afwijkingen en daardoor teleurstellingen. (ook mijn eerdere ervaringen) Afwijkingen van de 60CSx bijna altijd kleiner dan 4 meter. (meestal slechts 3m)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
let wel op , na het verwisselen van de batterij altijd eerst weer calibreren van het kompas. De voorkomt afwijkingen en daardoor teleurstellingen. (ook mijn eerdere ervaringen) Afwijkingen van de 60CSx bijna altijd kleiner dan 4 meter. (meestal slechts 3m)

 

Kijk, dat is nu wat ik zocht! Na vandaag zijn hopelijk ook onze problemen hiermee verholpen... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...