Spring naar bijdragen

Satmap Active 10


verrader

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Ik heb de Satmap 10 aangeschaft (bij ANWB winkel hier in Almere ongeveer een maand geleden) en het is een heel mooi apparaat maar er zijn toch nog wel een aantal verbeterpunten :

 

- Beschermplaat voor beeldscherm krast erg snel. (maar deze is te vervangen en per 3 bestelbaar).

- Batterijen (3xAA) gaan toch wel erg snel, vooral als je veel de kaart gebruikt. Er is ook een lithium oplaadbaar battery-pack, deze heb ik inmiddels besteld maar nog niet in huis. Hiermee zou het wel beter moeten zijn.

- Duurt toch vrij lang voordat hij de gps-satellieten ziet en een fix heeft. Maar als hij eenmaal een fix heeft dan werkt dit uitstekend ook in de auto en in het bos.

- Vervelendste probleem is dat zo nu en dan het bijwerken van gps-positie op de kaart niet meer wordt bijgewerkt. Dan rest alleen uit- en weer aan-zetten.

- Af en toe komt het ook voor dat de kaart niet goed wordt ingelezen/bijgewerkt, dan zie je dus alleen een grijs vlak. Ook dan rest alleen uit- en weer aan-zetten.

- Waypoint management kan nog verbeterd worden. Je kunt aardig wat waypoints aanmaken en deze ook indelen in categorieen, maar het aanmaken van categorieen en het indelen van waypoints in categorieen kan alleen op de PC met een speciaal programma waarna deze kunnen worden geupload naar de satmap via USB-kabel.

- Er zijn nog weinig kaarten beschikbaar voor het buitenland, dat kan voor sommigen een nadeel zijn. (UK zijn wel veel kaarten van)

 

 

Maar zoals al gezegt, het is toch een heel mooi apparaat en ook heel geschikt voor geocachen. Een aantal andere pluspunten :

 

- Mooi groot scherm met duidelijke kaarten van Nederland.

- Electronisch compas.

- Automatische route tracking, en verschillende routes aan te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet jij of je er whereigo caches mee kan lopen?? :thumbsup:

Nee

De Satmap is 'volledig' gesloten, en kan niet voorzien worden van andere programmatuur. En dus helaas ook niet van een wherigo player.

Zelfs als je er wel zelf programma's op zou kunnen zetten, gaat dit waarschijnlijk stranden door een gebrek aan werkgeheugen. dotNET 2.0 vergt namleijk behoorlijk wat ruimte, en is essentieel voor de WiG player

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Satmap 10 nu een week in bezit. Mediafiles afspelen is nu inderdaad niet mogelijk maar ik kan me toch niet voorstellen dat de fabrikant niet met een software patch komt als hem verschillende verzoeken daaromtrent bereiken. Het vergroot alleen maar de markt voor dit vereder uitstekende apparaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Zijn er meer mensen die dit apparaat hebben? Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen.

Het beeldscherm ziet er fraai uit op afbeeldingen.

 

Ja: ik heb Satmap Atvive 10 nu enkele dagen in mijn bezit. Het is een geweldig goed instrument, ook in vergelijking met andere GPS-apparaten. Wat mij in het bijzonder bevalt is de via de ANWB mee te leveren topografische kaart met een schaal 1.25.000, die met gemak is in te zoomen naar 1.10.000. De informatie is ook actueler en uitgebreider dan de Topo NL van Garmin.

 

Olivier, Nijmegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...