Spring naar bijdragen
  • 0

Unlock kaarten (mapsource) en GPS

Vraag

Geplaatst

Hallo hier Meijel :thumbdown: heb een nieuwe 60 csx gekocht in de states, en omdat we regelmatig in Duitsland gaan wandelen een 2e hands topo Duitsland met code. Instaleren en unlocken gaat goed, alleen als ik de kaarten naar mijn 60csx probeer te blazen moppert Mapsource over unlocken. Als ik alles toch door laat gaan krijg ik later van mijn 60csx de melding dat hij de kaarten niet kan unlocken. Wat is hier aan de hand ? Ben ik er in gestonken, of zit ik te slapen ? Hem Nederlands laten spreken ging voortreffelijk met de patch, dank hiervoor. Groeten uit Meijel

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Hallo hier Meijel :thumbdown: heb een nieuwe 60 csx gekocht in de states, en omdat we regelmatig in Duitsland gaan wandelen een 2e hands topo Duitsland met code. Instaleren en unlocken gaat goed, alleen als ik de kaarten naar mijn 60csx probeer te blazen moppert Mapsource over unlocken. Als ik alles toch door laat gaan krijg ik later van mijn 60csx de melding dat hij de kaarten niet kan unlocken. Wat is hier aan de hand ? Ben ik er in gestonken, of zit ik te slapen ? Hem Nederlands laten spreken ging voortreffelijk met de patch, dank hiervoor. Groeten uit Meijel

Ik heb een Magellan, dus weet niet of dat unlocken bij Garmin hetzelfde gaat.

Moet je unlocken via Internet?

Ik heb mijn (originele) software (Mapsent Europe) moeten unlocken via Internet en dat lukte. Heb deze kunnen gebruiken op 2 Magellans (mijn oude Meridian en mijn nieuwe eXplorist)

Toen mijn eXplorist er de brui aan gaf en ik via Magellan een nieuwe kreeg (garantie) werkte Mapsent niet meer.

Kreeg de melding dat de software op 2 GPSsen gebruikt mocht worden en dit was dus mijn derde.

Na overleg met de fabrikant kreeg ik wel een nieuwe code (omdat de eXplorist onder garantie vervangen was)

Wellicht is jouw "2de-handse" Topo al op meerdere GPSsen gebruikt? (als je de unlockcode via Internet moet opvragen wordt het serienummer van de GPS doorgeseind)

...maar zoals ik al zei..ik weet niet of dit bij Garmin ook zo is.

Maar dat je moet oppassen met "2de-hands software" weet ik wel.

Ik dacht ooit een 2de hands programma te kopen. Bleek gewoon ordinair gekopieerd.

Tja....dan valt registreren niet mee.

• 0
Geplaatst

Als het goed is moet je en de kaart (je noemt niet welke) en de GPS unlocken. Als beide foutloos is gebeurt, zal mapsource (noem je ook niet) de kaart naar de gps sturen. De unlock code is specifiek voor jouw GPS. Het woord tweede hans duidt erop dat de unclock code die je gekregen hebt al aan een andere GPS is toegekend.

Bij CN V9/10 krijg je maar 1 unlock code. Dis zal dus verspeeld zijn.

Greetz Thex

• 0
Geplaatst

In Mapsource Control-U intoetsen en de aanwijzingen van de wizard volgen ! ;)

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Hallo hier Meijel ;) heb een nieuwe 60 csx gekocht in de states, en omdat we regelmatig in Duitsland gaan wandelen een 2e hands topo Duitsland met code. Instaleren en unlocken gaat goed, alleen als ik de kaarten naar mijn 60csx probeer te blazen moppert Mapsource over unlocken. Als ik alles toch door laat gaan krijg ik later van mijn 60csx de melding dat hij de kaarten niet kan unlocken. Wat is hier aan de hand ? Ben ik er in gestonken, of zit ik te slapen ? Hem Nederlands laten spreken ging voortreffelijk met de patch, dank hiervoor. Groeten uit Meijel

Je moet inderdaad twee keer (eenmalig) een unlock aktie doen. De eerste keer bij installatie op je PC, de tweede keer in combinatie met registratie via internet. Zo gaat tenminste bij City Navigator van Garmin, en ik begrijp uit je verhaal dat het bij Topo Duitsland hetzelfde is.

Van City Navigator weet ik dat je die op twee devices mag installeren. Ik weet niet of die voorwaarde ook voor TOPO Duitsland geldt.

bewerkt door De Armadillo's
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...