Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Gisteren is de co de gehele dag aan geweest zowel in de auto als lopend , de nauwkeurigheid is prima als ik mapsource en google earth bekijk. Bij het zoeken van de caches ook geen problemen.

Dit zowel in het bos als in de stad.

bewerkt door alkie
Geplaatst

Zoals al eerder is vermeld, ik zou me niet te vast pinnen op de geloofwaardigheid van Google Earth. De coördinaten aangegeven in de Colorado kan wel goed zijn, dat zegt niets van de weergave in Google Earth.

Als de weergave in de Colorado precies hetzelfde is als in Google Earth, dan durf ik te stellen dat de Colorado niet goed is.

Immers, je kunt echt niet vertrouwen op Google Earth. Je moet Google Earth echt zien als een indicatie van "daar ergens in de buurt" kan het wel eens liggen.

Ik gebruik Google Earth Plus dagelijks "erbij" tijdens het reviewen van caches en echt, je komt soms absurde afwijkingen tegen.

Nu kun je natuurlijk daar de schuld aan het slechte inmeten van de coördinaten gaan geven, maar, als ik er vanuit ga dat mijn eigen caches goed liggen, en ik weet waar ze liggen, dan is er soms de afwijking die Lex al noemde, maar ik kom ook afwijkingen tegen van 100 meter en meer.

Google Earth is opgebouwd uit allemaal foto'tjes die aan elkaar geplakt zijn en niet ieder foto'tje is volgens mij correct geplaatst voor wat de coördinaten betreft. Vandaar ook dat coördinaten soms correct zijn en op een ander plek, ander foto'tje, wel 100 meter kan afwijken.

Ik heb caches zien, geplaatst in Nederland, die volgens Google Earth toch echt in Duitsland lagen.

Mapsource is daarin beter, alhoewel je ook wel verschillen ziet als je topo NL gebruikt of een van de Metroguides.

Er zit zelfs verschil in de Metroguides als je bijvoorbeeld vergelijkt tussen de oudere versies en versie 9 die ik nu meestal ook gebruik.

Versie 9 komt redelijk goed overeen met de topokaarten van het kadaster.

Ik kan tijdens een review van caches er meestal zo de caches uitpikken waarvan de legger geen gebruik heeft gemaakt van een GPS, maar van "een plekje" aanwijzen in Google Earth. Die coördinaten kloppen bijna nooit met de bedoeling van de legger.

Ik zou dus Google Earth nooit gebruiken als referentiekader om te zien of een bepaalde GPSr wel of niet de juiste coördinaten aangeeft, of dus een GPSr wel of niet zuiver is.

Als je dat gaat testen in Google Earth komt je zo goed als bedrogen uit.

Geplaatst
Ik zou dus Google Earth nooit gebruiken als referentiekader om te zien of een bepaalde GPSr wel of niet de juiste coördinaten aangeeft, of dus een GPSr wel of niet zuiver is.

Als je dat gaat testen in Google Earth komt je zo goed als bedrogen uit.

Om die stelling even te onderbouwen: In Spanje is een boog gebouwd over een weg, precies op de 0-graden-lijn. Hier is ook een Virtual cache geplaatst.

Kijk hoe ver Google Earth naast dit wel heel duidelijke ijkpunt zit:

Where_east_meets_west.jpg

Virtual cache: Where east meets west

Geplaatst

Afgelopen weken hebben Smeule Sr en Jr regelmatig wat caches gedaan met de CO en de 60CSx. Verschillen in ontvangst hebben we niet geconstateerd. De CO had altijd goed contact zoals de CSx altijd al had. Nu het bladerdak nog dichter gaat worden zullen we het verder in de gaten blijven houden.

Ook binnenshuis naast de computer hebben beide GPS'n goed ontvangst en zien we geen verschil.

Kortom, de CO is een prima apparaat. :beerchug:

Geplaatst
Afgelopen weken hebben Smeule Sr en Jr regelmatig wat caches gedaan met de CO en de 60CSx. Verschillen in ontvangst hebben we niet geconstateerd. De CO had altijd goed contact zoals de CSx altijd al had. Nu het bladerdak nog dichter gaat worden zullen we het verder in de gaten blijven houden.

Ook binnenshuis naast de computer hebben beide GPS'n goed ontvangst en zien we geen verschil.

En de C(s)x gelukkig dus ook. Ik dacht al, moet ik nu alweer een nieuwe kopen ??? :rolleyes:

Geplaatst

Allee ,ik zit dus vol spanning te wachten op mijn CO uit USA; en zal dan zelf mijn ervaringen hier melden.

Iedereen al bedankt voor de (soms zelfs zeer uitvoerige)response op mijn vraag.

grtz

Golferyves

• 1 year later...
Geplaatst (bewerkt)

Wij zijn ook van plan een andere gps aan te schaffen en ons oog is ook gevallen op de Colorado 300 omdat deze de mogelijk bied om wherigo te doen.

Graag zouden we horen of er inmiddels al meer ervaringen zijn met de Colorado en hoe het verschil is met de GPSMap60csx.

bewerkt door team nessa
Geplaatst

Ik heb sinds een paar maanden ook de CO , bevalt mij prima. Goede ontvangst, de R&R controller vind ik persoonlijk ook prettig werken. Persoonlijk heb ik mijn twijfels bij toutchscreen. Toch wel kwetsbaar etc. Regelmatig updates voor de CO waarin mogelijke tekortkomingen werden aangepakt.

Scherm goed leesbaar en een accu duur die garant staat voor een dagje cachen.

Kijk voor meer info en vergelijkingen anders ook eens HIER

Succes

Geplaatst
Persoonlijk heb ik mijn twijfels bij toutchscreen. Toch wel kwetsbaar etc.

Een protection shield er op en het scherm is goed beveiligd. Persoonlijk vind ik het touchscreen prima werken. Een updates zijn er genoeg voor de Oregon.

Bewust gekozen voor de Oregon (300).

Geplaatst
Wij zijn ook van plan een andere gps aan te schaffen en ons oog is ook gevallen op de Colorado 300 omdat deze de mogelijk bied om wherigo te doen.

Graag zouden we horen of er inmiddels al meer ervaringen zijn met de Colorado en hoe het verschil is met de GPSMap60csx.

Ook hier (alleen) ervaring met de Colorado 300.

Eigenlijk heeft hij mij nog nooit in de steek gelaten. Wel gemerkt dat onder een bladerdek sommige functies niet goed werken.

Zo blijft de beweging op kaart gewoon doorgaan, maar blijft (bijv.) de afstand tot cache soms even stil hangen.

Absoluut geen probleem, maar toch het vermelden waard vond ik.

Succes in jullie keuze!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...