Spring naar bijdragen

geocaching met gps of gsm?


vlindert

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week "aangestoken"door fam. voor geocaching ...

En nu vraag ik me af...ik heb een gsm namelijk een :Nokia 6110 navigator

Dat is een gsm met ingebouwde gps...

Is het daarmee dan ook mogenlijk om mee te geocachen ??

Ik ben nieuw op dit forum en heb er ook wel wat op lopen zoeken ,maar ik kon niets recents vinden...

Zijn er mensen die mij hier meer over kunnen vertellen???

Als ik op de verkeerde plek op dit forem mijn vraag stel ,lees ik dat ook graag.

ik hoop op een positieve reactie .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens deze pagina zou het goed moeten kunnen met de gratis GeocacheNavigator.

Bedankt voor je reactie.!!!

....heb natuurlijk op de site gekeken...Helaas is de site wel in het engels...ben daar niet helemaal handig in ....en direkt naar mijn mobiel zenden lukte niet...mijn provider staat er niet tussen (tefort....)

En daarna heb ik het naar mijn laptop gedownload...maar als ik het daar wil openen dan krijg ik het bericht dat het niet geopend kan worden???

kortom het is mij nog niet gelukt !??

bewerkt door vlindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens deze pagina zou het goed moeten kunnen met de gratis GeocacheNavigator.

Bedankt voor je reactie.!!!

....heb natuurlijk op de site gekeken...Helaas is de site wel in het engels...ben daar niet helemaal handig in ....en direkt naar mijn mobiel zenden lukte niet...mijn provider staat er niet tussen (tefort....)

En daarna heb ik het naar mijn laptop gedownload...maar als ik het daar wil openen dan krijg ik het bericht dat het niet geopend kan worden???

kortom het is mij nog niet gelukt !??

 

Als je wel het internet op kan met je telefoon, tik dan in je webbrowser in: m.getgn.com om hem te downloaden.

 

Vanmiddag in de praktijk gezien op een N82 en werkte mooi hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook vlkgps gebruiken. Beetje eenvoudig, maar werkt leuk.

 

Groetjes van Diane (Dasjes)

 

Ok, maar het voordeel van GeocacheNavigator is dat die zo mooi samen werkt met de website van geocaching.com. Dus ik raad de mensen met een Nokia N82 of één van de andere types mobiel die het ondersteuen toch eerder GeocacheNavigator aan. Simpel programma, maar zeer functioneel. Cachegegevens ophalen op basis van waar je staat en lopen m.b.v. het radarscherm en als found loggen via het programma'tje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds van de week GeocatchNavigator op mijn Nokia E61 en samen met de bleutooth gps adapt AD850 (die in de zak zit) lukt het nog ook!!! :) Alleen het beeld is een kwartslag gedraaid. Ga zondag de eerste catch proberen te vinden. Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds van de week GeocatchNavigator op mijn Nokia E61 en samen met de bleutooth gps adapt AD850 (die in de zak zit) lukt het nog ook!!! :angry: Alleen het beeld is een kwartslag gedraaid. Ga zondag de eerste catch proberen te vinden. Ben benieuwd.

 

 

Yes!!!! echt supper...mede dankzij dit forem waarop mensen mij dus tips gaven is het vandaag gelukt...!!!

echt supper!!!

Mijn eerste geocaching zit erop...het was even puzzelen...tja echt zo'n eerste keer en onervaren...

Maar ...had ook mijn zus en zwager mee en die hebben het geocachen al een aantal keer ervaren ,en die hebben dus een los gps systeem... en ja hoor uiteindelijk kwam het goed!!!...ik ga het zeker binnenkort weer proberen....

......nog ff een vraagje ....zitten er als je gebruik maakt van je gsm nog kosten aan verbonden ....??

tja ..had ik eerst moeten vragen maar ja......

ik heb gsm en internet abonement....

En o ja ...nu had mijn zus de vragenlijst van te voren uitgeprint...maar als ik nu spontaan een geocach wil doen zijn de vragen dan op je gsm ook terug te vinden...want ja ik loop meest niet met een printer onder mijn arm :-))...vlindert Aag

bewerkt door vlindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sinds van de week GeocatchNavigator op mijn Nokia E61 en samen met de bleutooth gps adapt AD850 (die in de zak zit) lukt het nog ook!!! :angry: Alleen het beeld is een kwartslag gedraaid. Ga zondag de eerste catch proberen te vinden. Ben benieuwd.

 

......nog ff een vraagje ....zitten er als je gebruik maakt van je gsm nog kosten aan verbonden ....??

tja ..had ik eerst moeten vragen maar ja......

ik heb gsm en internet abonement....

En o ja ...nu had mijn zus de vragenlijst van te voren uitgeprint...maar als ik nu spontaan een geocach wil doen zijn de vragen dan op je gsm ook terug te vinden...want ja ik loop meest niet met een printer onder mijn arm :-))...vlindert Aag

 

Kosten van je internet: zelf geod kijken... als je een all-in-onbeperkt-internet hebt bij je mobiele provider kost het je niks extra.. als je onbeperkt internet hebt dus zonder maximum dataverkeer. Let op! Dit is vaak niet in het buitenland van toepassing, daar is het vaak heel duur!!!

 

Paperless cachen via mobiel: Ja, je kan met GeocacheNavigator bijvoorbeeld de hele tekst inladen, dit kan ook via de wap.geocaching.com (wap)site. Alleen met foto's en plaatjes gaat het dan mogelijk problemen opleveren want die zie je op de WAP site niet in elk geval. Maar als je puur tekst wil zien, route en hints... dan kan het in elk geval via deze methoden. Er zijn wellicht ook nog andere manieren/programma's waarbij je ook de afbeeldingen kan zien, maar de eerder genoemde willen dus qua tekst wel in elk geval. En met beide kan je vervolgens ook nog ter plekke loggen! Handig als je een munt of TB achterlaat en wil voorkomen dat iemand die gaat grabben voor je thuis bent ;o)

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...