Spring naar bijdragen

Link naar eigen caches in elke log


GeoVlinder

Aanbevolen berichten

Om weer even terug te komen op de topic.

 

Erg hinderlijk. Wat heeft het voor nut? Alleen reclame of iets anders?

 

Als je het echt irritant vind zou ik vriendelijk verzoeken om de link uit de logjes te verwijderen. Gebeurt dit niet kan je altijd nog andere acties ondernemen.

Welke akties had je dan in gedachte?

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg via UMTS staandebij Zendstation Flevoland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wauw Rob, wat een reaktie

Rob> Ik schrijf nooit, maar als ik dan schrijf....

 

Op dat late tijdstip nog aan het werk? Ga toch schaken met iemand waar je wel van kan winnen die zullen er toch wel zijn te vinden hier, kijk anders ergens in ver en vergeten hoek van deze aardkloot, of ga net als ik gisteravond toen ik plotseling een onverwachte verwachte afmelding kreeg dus wat extra tijd te besteden kreeg om nog even een leuke cache vinden.

Rob> Ik wist het ik wist het.... heb m'n huiswerk gemaakt, zit nu ook in jouw postbusje. Ga kijken of ik vwb Rob> het schaken een andere oplossing kan vinden, de linke liep te heueun, moest opschieten, zijn schuld dat er niet geschaakt werd....

 

Maar wat jij hier schrijft heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar ( altijd weer die “maar” ) zie ook aan hoe lang jij het al doet en hoeveel negatieve reaktie’s jij daar op heb gehad? 0 naar mijn weten.

Dan zijn ze toch niet irri geplaatst ( bij mijn logs waar bij Het Gele Bussie staat is heimelijk ook een doorklikbare link geplaatst( oeps doe ik het weer;) ) nooit geen negatieve reactie gehad dus in mijn ogen niet irri geplaatst.

Maar zo als het tegenwoordig (net wat jij zegt) steeds meer 1 regel logs komen en dan pontificaal de zoogenaamde reclame plaatst dat komt wel irri over.

Een wereld van verschil dunkt mij en daar hebben we het hier over.

Ga een mooie route plannen met veel cache’s er in en vergeet geen schaakbord mee te nemen tijdens je reizen.

 

Rob> Door mijn manier van loggen druk ik een 'Team Kleijn' stempel, eentje waar ook wat grappigheden in zijn verwerkt zoals altijd de link naar de voorgaande en de volgende log. Alles heeft te maken met het slim gebruiken van excel, je GPS op een bepaalde manier te gebruiken als gedetailleerd loggingsinstrument en met GSAK maak ik het geheel compleet. Het resultaat is efficient loggen waardoor er tijd en ruimte is om er iets leuks van te maken....

 

Ehh ik begrijp dat we het komend weekend de beschikking hebben over een UMTSverbinding ?????

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Een logpagina is in mijn ogen nog steeds geen kleurboek of poëzieboekje waar men in moet gaan tekenen en/of kleuren als de cache gevonden is.

Dat dit onderwerp nog leeft en er aandacht aan besteed wordt, oeps doe ik het zelf ook.

 

Je ziet in logboekjes veel manieren terug komen waarmee de logger zichzelf enigszins zichtbaarder wil maken. Dit gaat van inmiddels redelijk bekende stickers in diverse formaten tot plastic dieren met labels in de cache. Ook op het forum proberen diverse mensen dat door een originele handtekening of een avatar. Op diezelfde manier proberen cachers waarschijnlijk zichzelf te onderscheiden bij de log op het internet. Soms door kleuren soms door smiley's. Persoonlijk vind ik dat wel prettig, want dat vrolijkt de boel een beetje op. Zolang het maar leesbaar blijft op de cachepagina vind ik het prima. Dat je soms in emails de html-weergave hebt uitgezet is je eigen instelling op de pc. Dan kan het lezen inderdaad enigszins wazig worden. Maar goed, overdaad schaadt.

 

Fire5

(in kleur :blink: )

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn buurman heeft mijn fietsbanden leeg laten lopen, wat vinden jullie daarvan?

 

 

Wat vinden jullie van mensen die korte logjes schrijven? Wat vinden jullie van tien links in logjes?

 

Schoten voor open doel?

Zoeken naar steun?

Geen eigen mening?

 

Ik hou mij bewust al een tijdje rustig op het forum, maar ik kan het niet nalaten om even een reactie achter te laten. Let wel mijn reactie betreft niet alleen een reactie op deze topic maar ook op andere topics met een gelijke strekking.

 

Ik zie dit soort topics als stennismakerij, steun zoeken, en klagen. Op deze manier ontstaan topics met een negatieve ondertoon. En volgens mij is dat juist iets dat niet wenselijk is op een forum. Ik denk dat als moderator helemaal het goede voorbeeld 'moet' geven. Je kan een dergelijke topic ook ombuigen en er een positieve topic van maken: 'Lees dit eens, een ontzettende leuke log heeft die persoon gemaakt'.

 

Het komt op mij zo zeurderig over, klikspanen, het braafste meisje uit de klas.

 

En natuurlijk is (vrijwel) iedereen het eens met het feit dat het een beetje raar is om in een log tientallen links naar eigen caches te plaatsen. En natuurlijk is vrijwel iedereen het er mee eens dat het leuker is als een een lange log geplaatst wordt. Schoten voor open doel, wekken op mij de indruk van 'steun mij' laat horen dat je het met mij eens bent, geef mij die schouderklop. En laten we voorkomen dat er een wirwar ontstaat aan allerlei extra regels, ik zie het al voor mij een nieuwe regel: het plaatsen van een link in een log is verboden, een log korter dan tien woorden is verboden....

 

Anyway ik heb mijn nek uitgestoken dus ik neem de eventuele stevige reacties als een kerel... kom maar op :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal als mod 'het goede voorbeeld' geven zoals je zelf verzoekt ;)

 

Je hebt een duidelijke mening en die mag je hier ook geven wat mij betreft.

Overigens geldt dat voor alle anderen ook die topics openen over onderwerpen die jou niet kunnen behagen.

 

Wat ik me afvraag is of

Op deze manier ontstaan topics met een negatieve ondertoon.
door jouw reactie een stuk verminderd wordt.

 

Dat je vindt dat mods een voorbeeld moeten geven; prima. Maar als je zelf de negativiteit ter sprake brengt mag er toch ook wel een 'voorbeeld' verwacht worden :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dit soort topics als stennismakerij, steun zoeken, en klagen. Op deze manier ontstaan topics met een negatieve ondertoon. En volgens mij is dat juist iets dat niet wenselijk is op een forum.

:beerchug: Moet alles dan pijs en vree zijn op een forum? Volgens mij is het doel van een forum dat er gediscusseerd wordt. En in een discussie heb je voor en tegenstanders. Dat in dit geval de tegenstanders - omdat het logisch lijkt - de meerderheid hebben, wil voor mij niet zeggen dat het een topic is met een negatieve ondertoon. Ik vond 'm juist interesant. Ben na het lezen van Team Kleijn's reactie zelfs op zoek gegaan naar een log van hem, zodat ik zelf een oordeel kan vormen.

 

/*edit*/ Zie dat ik de 1e post verkeerd heb gelezen. Er staat "link naar 12 eigen caches" niet 12 links. Mijn fout.

 

Ik denk dat als moderator helemaal het goede voorbeeld 'moet' geven. Je kan een dergelijke topic ook ombuigen en er een positieve topic van maken: 'Lees dit eens, een ontzettende leuke log heeft die persoon gemaakt'.

Dit vind ik altijd een moeilijke. Betekend het zijn van een moderator dat je nooit je eigen mening mag geven, omdat die gezien wordt als "mening van het forum-team"? Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je idd moet oppassen met hoe je dingen zegt omdat veel mensen het verschil tussen de persoon en de functie niet willen maken en dus reageren in de trant van "Oh de moderator zegt het, dus het team zegt het".

Maar ik vind wel dat de persoon achter de moderator zijn eigen mening moet kunnen uiten, maar die persoon zal moeten uitkijken met de manier waarop dingen worden gezegd.

 

/*edit 2*/ Ik zie net dat het draadje in april vorig jaar door GeoVlinder is gestart, toen was ze nog geen moderator. Ze kon toen moeilijk weten dat het topic in een "oprisping" omhoog zou komen nadat ze moderator was geworden. (Zou trouwens wel handig zijn als je de toekomst kon voorspellen :) )

 

Het komt op mij zo zeurderig over, klikspanen, het braafste meisje uit de klas.

Ben ik dus niet met je eens. GeoVlinder meld niet (direct) wat haar mening is, maar geeft juist een aantal (in mijn ogen) voorbeeld-opties. Het kan ook uitgelegd worden als: Hé ik vind dit leuk, jullie ook?

/*edit*/ ook hier foute conclusie weggehaald.

 

Anyway ik heb mijn nek uitgestoken dus ik neem de eventuele stevige reacties als een kerel... kom maar op :ph34r:

<Begint het mes van zijn guillotine scherp te maken>Valt toch wel mee? :P

 

(Trouwens ik vind zo'n reactie als de jouwe ook in zo'n discussie passen. Geeft stof tot nadenken: "Ben ik het met de originele stelling eens of niet? Ben ik het met Ervani eens of niet?")

 

On-topic again:

Maar nu mijn mening: Als het om 1 link gaat: No problemo. De link zal me wel uitdagen om erop te klikken en mijn verwachting - voordat de pagina open is - zal zijn dat het om een of andere leuke persoonlijke html-pagina zal gaan waarop iemand het rijlen en zeilen van zijn/haar geocache-avonturen bijhoudt.

Als dat niet het geval is, maar zoals bij waar naar verwezen word: een vol met links, zal ik de pagina net zo hard weer wegklikken als dat ie geopend is.

 

Met 2 links in een log heb ik persoonlijk ook nog geen probleem. Echter als iemand werkelijk in zijn log 12 links plaatst, vind ik het irritant, maar ik zou zo'n log niet verwijderen.

 

Maar waar ligt de grens van irritant zijn of niet.... ik denk dat ik bij meer dan 3 logs al zal vinden dat de log irritant wordt.

Maar het ligt ook aan de lengte van de log. Bij een langere log zal ik meer links accepteren dan bij een korte log. Waarom? Omdat ze dan minder opvallen.

bewerkt door Nemelis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...