Free Wally Geplaatst 30 januari 2008 Geplaatst 30 januari 2008 Binnen de regeling van de BTW mag je tot 175,-- Taxfree importeren, dit wordt momenteel verhoogd naar 250,--. Een naheffing is dus niette verwachten als het bedrag op de rekening hieronder blijft. Volgens mij wordt dit bedrag (ja, ook voor bestellingen via de post) per 1 december 2008 verhoogd naar iets in de buurt van de 400 euro. Kan iemand dit bevestigen (of ontkennen) ? Een vriend van me die bij de douane werkt wist me te verzekeren dat die vrijstellingen alleen gelden als je de producten invoert door ze zelf mee te brengen uit het buitenland. Aankopen via internet etc. hebben die vrijstellingen volgens hem niet.
MRmcb Geplaatst 31 januari 2008 Geplaatst 31 januari 2008 Een vriend van me die bij de douane werkt wist me te verzekeren dat die vrijstellingen alleen gelden als je de producten invoert door ze zelf mee te brengen uit het buitenland.Aankopen via internet etc. hebben die vrijstellingen volgens hem niet. De dollar staat zeer gunstig, maar grootschalig goedkoop shoppen is er dit jaar nog niet bij. De grens van de belastingvrije invoer blijft tot 1 december van dit jaar namelijk op €175 staan. Pas vanaf 1 december wordt het plafond voor belastingvrije invoer verhoogd naar € 430 voor passagiers in vliegtuigen en schepen. Wie de EU over land binnenkomt, mag vanaf 1 december 300 euro belastingvrij invoeren. De EU-ministers van Financiën hadden in november 2006 hierover al een akkoord bereikt, maar de invoering liet op zich wachten. Zoals reeds gemeld geldt dit dus alleen voor reizigers bagage! We hebben het hier echter over internetaankopen en daarvoor gelden (helaas) weer andere tarieven: In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22. Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden: De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag. U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren. Kortom, als men geen extra heffingen hoeft te betalen bij invoer, heeft diegene die de spullen afleverd zijn werk niet goed gedaan of de koper heeft bepaalde afspraken met de leverancier gemaakt... Groeten.
blooper65 Geplaatst 31 januari 2008 Geplaatst 31 januari 2008 Een vriend van me die bij de douane werkt wist me te verzekeren dat die vrijstellingen alleen gelden als je de producten invoert door ze zelf mee te brengen uit het buitenland. Aankopen via internet etc. hebben die vrijstellingen volgens hem niet. De dollar staat zeer gunstig, maar grootschalig goedkoop shoppen is er dit jaar nog niet bij. De grens van de belastingvrije invoer blijft tot 1 december van dit jaar namelijk op €175 staan. Pas vanaf 1 december wordt het plafond voor belastingvrije invoer verhoogd naar € 430 voor passagiers in vliegtuigen en schepen. Wie de EU over land binnenkomt, mag vanaf 1 december 300 euro belastingvrij invoeren. De EU-ministers van Financiën hadden in november 2006 hierover al een akkoord bereikt, maar de invoering liet op zich wachten. Zoals reeds gemeld geldt dit dus alleen voor reizigers bagage! We hebben het hier echter over internetaankopen en daarvoor gelden (helaas) weer andere tarieven: In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22. Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden: De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag. U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren. Kortom, als men geen extra heffingen hoeft te betalen bij invoer, heeft diegene die de spullen afleverd zijn werk niet goed gedaan of de koper heeft bepaalde afspraken met de leverancier gemaakt... Groeten. Kijk dit is nu een heldere uitleg. Bedankt!
MRmcb Geplaatst 31 januari 2008 Geplaatst 31 januari 2008 Kijk dit is nu een heldere uitleg. Bedankt! Graag gedaan!
joepmeloen Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Is de betaling via Paypal bij jullie ook zo lang blijven "hangen"? Ik heb vorige week maandag in de VS een gps besteld via eBay en direct betaald d.m.v. mijn gekoppelde bankrekening aan Paypal. Woensdag stond mijn geld op de rekening van Paypal en sinds die tijd is er niets veranderd aan mijn status. Nog steeds in behandeling! Is dit de gewoonte van Paypal? Eerst een weekje op je geld te gaan zitten broeden om er wat rente van te trekken en na een weekje het geld pas overmaken aan de verkoper.
speurvuur Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Is de betaling via Paypal bij jullie ook zo lang blijven "hangen"? Ik heb vorige week maandag in de VS een gps besteld via eBay en direct betaald d.m.v. mijn gekoppelde bankrekening aan Paypal. Woensdag stond mijn geld op de rekening van Paypal en sinds die tijd is er niets veranderd aan mijn status. Nog steeds in behandeling! Is dit de gewoonte van Paypal? Eerst een weekje op je geld te gaan zitten broeden om er wat rente van te trekken en na een weekje het geld pas overmaken aan de verkoper. Volgens mij is dat omdat de ontvangende partij 'de cheque nog niet heeft geint'. In dat geval ligt het niet aan paypal maar aan de begunstigde. Ik dacht dat het zo zat, maar ik kan het mis hebben.
Team Professor X Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Waarom dit bericht? Om het bericht van iedereen die meent geen naheffing te krijgen te ontzenuwen. Achter de schermen volgt vrijwel altijd een naheffing. Van belang is alleen de opgegeven waarde door de verkoper. Daar zit de clou. Dus.....naheffing gaat automatisch wanneer iets via Fedex wordt verstuurd. Fedex stuurt een nota aan de douane die op haar beurt weer een rekening stuurt aan Fedex en die verhaalt dat op de ontvanger. Gewoon een afspraak dus. Alleen bij een steekproef en je pakket wordt geopend kan je over de werkelijke waarde aangeslagen worden. Maar ja, over € 13,49 heffing mag ik niet klagen
kalkendotters Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Is de betaling via Paypal bij jullie ook zo lang blijven "hangen"? Ik heb vorige week maandag in de VS een gps besteld via eBay en direct betaald d.m.v. mijn gekoppelde bankrekening aan Paypal. Woensdag stond mijn geld op de rekening van Paypal en sinds die tijd is er niets veranderd aan mijn status. Nog steeds in behandeling! Is dit de gewoonte van Paypal? Eerst een weekje op je geld te gaan zitten broeden om er wat rente van te trekken en na een weekje het geld pas overmaken aan de verkoper. Volgens mij is dat omdat de ontvangende partij 'de cheque nog niet heeft geint'. In dat geval ligt het niet aan paypal maar aan de begunstigde. Ik dacht dat het zo zat, maar ik kan het mis hebben. Je hebt het mis [] Inderdaad laat paypal het gewoon op eigen rekening staan om het te innen. Dit alles onder het mom om na te gaan of de transactie wel helemaal in de haak is en een van beide accounts niet is gekraakt. Banken zijn verplicht om internationale overboekingen binnen 3 dagen uit te voeren, maar omdat paypal niet is geregistreerd als bank, mogen ze er net zo lang overdoen als ze willen.
joepmeloen Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Is de betaling via Paypal bij jullie ook zo lang blijven "hangen"? Ik heb vorige week maandag in de VS een gps besteld via eBay en direct betaald d.m.v. mijn gekoppelde bankrekening aan Paypal. Woensdag stond mijn geld op de rekening van Paypal en sinds die tijd is er niets veranderd aan mijn status. Nog steeds in behandeling! Is dit de gewoonte van Paypal? Eerst een weekje op je geld te gaan zitten broeden om er wat rente van te trekken en na een weekje het geld pas overmaken aan de verkoper. Volgens mij is dat omdat de ontvangende partij 'de cheque nog niet heeft geint'. In dat geval ligt het niet aan paypal maar aan de begunstigde. Ik dacht dat het zo zat, maar ik kan het mis hebben. Je hebt het mis [] Inderdaad laat paypal het gewoon op eigen rekening staan om het te innen. Dit alles onder het mom om na te gaan of de transactie wel helemaal in de haak is en een van beide accounts niet is gekraakt. Banken zijn verplicht om internationale overboekingen binnen 3 dagen uit te voeren, maar omdat paypal niet is geregistreerd als bank, mogen ze er net zo lang overdoen als ze willen. Bij Paypal is mijn status nog niet veranderd, maar bij eBay zie ik wel vorderingen. Daar staat nu; This item is pending payment through PayPal. Payment was sent to:.....de verkoper. Er lijkt na een week beweging in te komen. Bedank dat jullie je ervaringen hebben willen delen.
chevaliers Geplaatst 6 februari 2008 Geplaatst 6 februari 2008 2 dagen na bestellen al in mijn bezit. Ik heb niet eens de tijd gehad om te kunnen wachten . Direct de nederlandse taal geïnstaleerd en nu maar op pad. Waarom nog een Csx in Nederland kopen voor 600 Euro terwijl ik zo'n apparaat in Amerika voor 250 euro koop? Eventuele garantie en naheffing neem ik dan wel voor lief.
blooper65 Geplaatst 6 februari 2008 Geplaatst 6 februari 2008 2 dagen na bestellen al in mijn bezit. Ik heb niet eens de tijd gehad om te kunnen wachten . Direct de nederlandse taal geïnstaleerd en nu maar op pad. Waarom nog een Csx in Nederland kopen voor 600 Euro terwijl ik zo'n apparaat in Amerika voor 250 euro koop? Eventuele garantie en naheffing neem ik dan wel voor lief. Bij wie heb je deze aangeschaft?
chevaliers Geplaatst 6 februari 2008 Geplaatst 6 februari 2008 2 dagen na bestellen al in mijn bezit. Ik heb niet eens de tijd gehad om te kunnen wachten . Direct de nederlandse taal geïnstaleerd en nu maar op pad. Waarom nog een Csx in Nederland kopen voor 600 Euro terwijl ik zo'n apparaat in Amerika voor 250 euro koop? Eventuele garantie en naheffing neem ik dan wel voor lief. Bij wie heb je deze aangeschaft? Bij Universal Mania op Ebay. Ik kon vanmorgen via een linkje naar FedEx zien dat hij vandaag bij mij bezorgd zou worden!
blooper65 Geplaatst 6 februari 2008 Geplaatst 6 februari 2008 2 dagen na bestellen al in mijn bezit. Ik heb niet eens de tijd gehad om te kunnen wachten . Direct de nederlandse taal geïnstaleerd en nu maar op pad. Waarom nog een Csx in Nederland kopen voor 600 Euro terwijl ik zo'n apparaat in Amerika voor 250 euro koop? Eventuele garantie en naheffing neem ik dan wel voor lief. Bij wie heb je deze aangeschaft? Bij Universal Mania op Ebay. Ik kon vanmorgen via een linkje naar FedEx zien dat hij vandaag bij mij bezorgd zou worden! Merci!
Duo Cothe Geplaatst 7 februari 2008 Geplaatst 7 februari 2008 Ik heb al vele lage bedragen gezien. De aanschaf in euro is laag, 264, maar dan komt de veelbesproken brief van FedEx. 58 Euro, totaal 322 euro.
magelhaessuccessors Geplaatst 7 februari 2008 Geplaatst 7 februari 2008 Ik heb al vele lage bedragen gezien. De aanschaf in euro is laag, 264, maar dan komt de veelbesproken brief van FedEx. 58 Euro, totaal 322 euro. Welnee! Aanschafprijs en verzendkosten hoeven niet méér te zijn dan € 250,00. Tel daarbij de naheffing door FedEx: € 20,58. Conclusie: spotgoedkoop! (En zelfs al kostte ie € 322,00...)
Aanbevolen berichten