GeoAlmere Geplaatst 21 januari 2008 Geplaatst 21 januari 2008 Hoe lang duurt het voordat je te horen krijgt of je nog moet bijbetalen? Ze hebben namelijk bij mij een pakketje vandaag opengemaakt , of ze doen altijd de factuur er los in
Scrat Geplaatst 21 januari 2008 Geplaatst 21 januari 2008 Hoe lang duurt het voordat je te horen krijgt of je nog moet bijbetalen? Ze hebben namelijk bij mij een pakketje vandaag opengemaakt , of ze doen altijd de factuur er los in Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Het is voor mij de eerste keer dat ik een GPS in de VS koop. Bij mijn pakketje zat de pakbon trouwens gewoon nog aan de buitenkant. Volgens mij heeft de douane het niet geopend. Ik zag tenminste geen NL douanesticker op de verpakking zitten. Wel een grote krul met viltstift (goedgekeurd?). Nou ja, ik wacht maar rustig af. Ik ben in ieder geval veel goedkoper uit dan kopen hier in Nederland.
de rode ridder Geplaatst 23 januari 2008 Geplaatst 23 januari 2008 Binnen de regeling van de BTW mag je tot 175,-- Taxfree importeren, dit wordt momenteel verhoogd naar 250,--. Een naheffing is dus niette verwachten als het bedrag op de rekening hieronder blijft. gr
deBruineBeren Geplaatst 23 januari 2008 Geplaatst 23 januari 2008 Binnen de regeling van de BTW mag je tot 175,-- Taxfree importeren, dit wordt momenteel verhoogd naar 250,--. Een naheffing is dus niette verwachten als het bedrag op de rekening hieronder blijft. gr Dat is voor als je zelf iets meeneemt. Maar voor bestellingen via internet: Als u via internet goederen bestelt buiten de landen van de Europese Unie (EU) voert u goederen in. En bij invoer van goederen moet u belastingen betalen. Die belastingen kunnen zijn: douanerechten, omzetbelasting (btw) en eventueel accijns en verbruiksbelastingen. Uitzondering: Als de waarde van de gekochte goederen niet hoger is dan € 22 per zending betaalt u geen belasting. Maar voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette geldt dat niet. Daarvoor moet u altijd belasting betalen.
GeoAlmere Geplaatst 23 januari 2008 Geplaatst 23 januari 2008 Als de waarde van de gekochte goederen niet hoger is dan € 22 per zending betaalt u geen belasting. Maar voor alcoholhoudende producten, tabaksproducten, parfum en eau de toilette geldt dat niet. Daarvoor moet u altijd belasting betalen. €22,- euro maar Mensen spreken altijd over bedragen van in de 100-200 euro, heeft de douane niet gewoon een typefout gemaakt? 22,00 ipv 220,00 euro? Zou wel mooi zijn
mennokkio Geplaatst 24 januari 2008 Geplaatst 24 januari 2008 Vandaag aanslag van invoerrechten via Fedex! Mijn verkoper garandeerde dat ik deze niet zal krijgen, en heeft het bedrag direct terug gestort op mijn paypal! €14,82!
Team Professor X Geplaatst 24 januari 2008 Geplaatst 24 januari 2008 Waarschijnlijk een steekproef. Want alle pakketjes controleren die binnenkomen is gewoon werkverschaffing. Hoelang duurt zo'n kans op naheffing eigenlijk? Of is het alleen voor post via Schiphol?
TeamTobi Geplaatst 24 januari 2008 Geplaatst 24 januari 2008 Waarschijnlijk een steekproef. Want alle pakketjes controleren die binnenkomen is gewoon werkverschaffing.Hoelang duurt zo'n kans op naheffing eigenlijk? Of is het alleen voor post via Schiphol? Nope, zowel via Parijs als Dusseldorf keer naheffing ontvangen. Duurde overigens tussen de 1 en 3 weken. Zelfs met importheffing blijft de prijs ten opzichte van hier een lachertje. Voor mij helaas geen NL producten meer met deze prijsverschillen. Laat die dollar maar zakken tov de euro
petervw Geplaatst 24 januari 2008 Geplaatst 24 januari 2008 (bewerkt) Waarschijnlijk een steekproef. Want alle pakketjes controleren die binnenkomen is gewoon werkverschaffing. Hoelang duurt zo'n kans op naheffing eigenlijk? Of is het alleen voor post via Schiphol? Nope, zowel via Parijs als Dusseldorf keer naheffing ontvangen. Duurde overigens tussen de 1 en 3 weken. Zelfs met importheffing blijft de prijs ten opzichte van hier een lachertje. Voor mij helaas geen NL producten meer met deze prijsverschillen. Laat die dollar maar zakken tov de euro Inderdaad. Ik zit nu even te kijken op http://shopepal.com/ , en alles even bij elkaar opgeteld, en omgerekend naar euro's. Ik wil de GPSMap 60Csx gaan kopen voor het afschuwelijke bedrag van: €236.25 inc. Verzendkosten naar Wijchen! Stel het pakket wordt gepakt door de duane, wat zouden de kosten dan zijn van de naheffing etc? 24 januari 2008 bewerkt door petervw
GeoAlmere Geplaatst 24 januari 2008 Geplaatst 24 januari 2008 Vandaag aanslag van invoerrechten via Fedex!Mijn verkoper garandeerde dat ik deze niet zal krijgen, en heeft het bedrag direct terug gestort op mijn paypal! €14,82! Welke verkoper gerandeerd zoiets als ik vragen mag? In zulke garanties heb ik namelijk ook intresse!
deBruineBeren Geplaatst 25 januari 2008 Geplaatst 25 januari 2008 (bewerkt) Stel het pakket wordt gepakt door de duane, wat zouden de kosten dan zijn van de naheffing etc? € 10,00 plus 19% over het aankoop bedrag en transport kosten. 25 januari 2008 bewerkt door deBruineBeren
De Armadillo's Geplaatst 25 januari 2008 Geplaatst 25 januari 2008 (bewerkt) Stel het pakket wordt gepakt door de duane, wat zouden de kosten dan zijn van de naheffing etc? € 10,00 plus 19% over het aankoop bedrag en transport kosten. Ik betaalde november 2007 voor een GPSMAP 60CSx met 1GB SD kaartje en fietssteun een totaal aan €84,14 via FeDex. Dit bedrag bestaat uit: invoerrechten, BTW en voorschotprovisie. 25 januari 2008 bewerkt door De Armadillo's
inkesa Geplaatst 25 januari 2008 Geplaatst 25 januari 2008 Waarschijnlijk een steekproef. Want alle pakketjes controleren die binnenkomen is gewoon werkverschaffing. Hoelang duurt zo'n kans op naheffing eigenlijk? Of is het alleen voor post via Schiphol? Nope, zowel via Parijs als Dusseldorf keer naheffing ontvangen. Duurde overigens tussen de 1 en 3 weken. Zelfs met importheffing blijft de prijs ten opzichte van hier een lachertje. Voor mij helaas geen NL producten meer met deze prijsverschillen. Laat die dollar maar zakken tov de euro De onze is ook via Parijs gekomen maar op het pakket stond een bedrag van 78 euro !Hij is niet open gemaakt dus zal er ook geen naheffing volgen ! Bij K&r solutions zetten ze dit er dus op! groetjes inkesa
petervw Geplaatst 28 januari 2008 Geplaatst 28 januari 2008 En heeft iemand ook een linkje naar K&R Solutions? Ik kan ze niet zo snel googlen..
blooper65 Geplaatst 28 januari 2008 Geplaatst 28 januari 2008 (bewerkt) Kijk hier maar eens. 28 januari 2008 bewerkt door blooper65
Aanbevolen berichten