Team The Spacewuppies Geplaatst 7 maart 2007 Geplaatst 7 maart 2007 YES!!! Vandaag is de onze ook binnen gekomen! Hij was wel open geweest i.v.m. de douane. Maar er zat geen rekening oid bij. Komt die later zeker nog. Hoeft van mij natuurlijk niet te komen We gaan nu eens ff aan het puzellen..hoe en wat.. 17 februari geshipped-26 februauri in NL- En vandaag dus in ons huis!! groetjes Sapcewuppy(vr)
weedboer Geplaatst 7 maart 2007 Geplaatst 7 maart 2007 Het belangrijkste is inderdaad dat het goedkoper is en het neusje van de zalm :-) 17 maart wordt onze grote test op het avondevent van Woudloper en Wulfke. Eerst al eens leren hiermee omgaan :-) Bedankt voor jullie steun tijdens mijn lange wachten (5feb besteld, vandaag binnen..pfft :-)) Groetjes, Hans
herriemans Geplaatst 9 maart 2007 Geplaatst 9 maart 2007 (bewerkt) Nou hier is ie ook binnen hoor, en afgelopen woensdagmiddag al uitgeprobeerd op het kinder-cache-feestje van mijn zoon. Maandag en dinsdag had de TNT een poging tot delivery gedaan, maar ja dan werken we. Woensdagmorgen zelf opgehaald op het postkantoor. nog een rekening van 50 euro voor invoerrechten en BTW betaald en het feest (letterlijk) kon beginnen. (totaal dus 365 euro gekost ipv de 599 waarvoor ie bij outdoorwinkels te koop is ) We hadden voor de tocht een GPSMAP60 bij (uit voorzorg gehuurd), de 'oude' etrex vista en de nieuwe en hebben dus goed kunnen vergelijken. Hij deed het geweldig, ontvangst was tig keer beter dan de etrex vista, en bij de gehuurde GPSMAP60 misten we het electronisch kompas, pijltje wees soms kompleet de verkeerde kant op. We zijn dus errrrug tevreden . Zou het zo weer doen..... 9 maart 2007 bewerkt door herriemans
Team de motormuizen Geplaatst 9 maart 2007 Geplaatst 9 maart 2007 Ook hier is tie binnen, vanuit Canada 340,= euries all in. Mee gevlogen met familie uit Canada. Gisteren uitgeprobeerd en het werkt super, wil alleen nog geen Nederlands op het schermpje geven, ondanks alle tips hier. Wat kan er verkeerd gegaan zijn?
VosReynaerde Geplaatst 18 maart 2007 Geplaatst 18 maart 2007 (bewerkt) Omzetten Garmin 60 CSx naar Nederlands (in stappen) : Voor het beschikbaar maken van de NL taal op de Garmin 60CSx is een programma beschikbaar. Het beste is om iedere keer een recente versie van de site op te halen !! (De patchtools zijn sinds 11/2006 verplaatst en zijn nu beschikbaar op een nieuwe) site: http://garpatch.de.vu/ Stap 1: Download GarPatch van deze site Stap 2: Unzip en installeer Garpatch op je PC Stap 3: Haal een firmware update bij Garmin.com Stap 4: Unzip deze laatste file in een dir naar keuze Stap 5: Voer het programma GarPatch uit: je verwijst hierbij naar de juiste .rgn file Stap 6: Start de updater (die zit in de download van Garmin) ...... Groet René 18 maart 2007 bewerkt door rvdelsen
Team de motormuizen Geplaatst 18 maart 2007 Geplaatst 18 maart 2007 Omzetten Garmin 60 CSx naar Nederlands (in stappen) : Voor het beschikbaar maken van de NL taal op de Garmin 60CSx is een programma beschikbaar. Het beste is om iedere keer een recente versie van de site op te halen !! (De patchtools zijn sinds 11/2006 verplaatst en zijn nu beschikbaar op een nieuwe) site: http://garpatch.de.vu/ Stap 1: Download GarPatch van deze site Stap 2: Unzip en installeer Garpatch op je PC Stap 3: Haal een firmware update bij Garmin.com Stap 4: Unzip deze laatste file in een dir naar keuze Stap 5: Voer het programma GarPatch uit: je verwijst hierbij naar de juiste .rgn file Stap 6: Start de updater (die zit in de download van Garmin) ...... Groet René Alle stappen uitgevoerd en na opnieuw opstarten is de taal ABN oftewel Nederlands. Hartelijk bedankt voor deze uitleg, ik denk ook namens meerdere mensen met een USA apparaat. Groet, Team de motormuizen.
florabora Geplaatst 23 maart 2007 Geplaatst 23 maart 2007 (bewerkt) He he... na 4 volle weken wachten, werd er dan gisteren eindelijk aan de voordeur een pakket uit Amerika aangeboden. Ik was alleen niet thuis dus mn moeder belde me op om te vertellen dat er een postmeneer stond met een pakket uit Amerika die daar 41 euro voor wilde hebben! Ik dus furieus en dacht: ik ga echt niet nog es 40 euro betalen als ik al portokosten heb betaald en er nog 4 weken op moet wachten ook! Heb dus gezegd dat de postmeneer het pakket weer mee terug kan nemen en dat ik het wel kom afhalen op het postkantoor. Dan kun je tenminste rustig betalen en kijken en uitleg krijgen. Toen ik ophing, bedacht ik me dat dit wellicht de douane-heffing is geweest. Navraag bij de aby-dude leverde ook dit antwoord op. Die zielen kunnen op deze manier natuurlijk garanderen dat ze hun centen krijgen. Als zij hun heffing niet krijgen, krijg ik mn pakket niet. Fair deal dan... Dus kga zometeen naar t postkantoor om mn GPS af te halen en dan gaat het feest pas echt beginnen! Mijn ervaring met een GPS uit Amerika is tot op heden nog uiterst positief, je moet alleen ff een snellere manier van verzending kiezen. Daarnaast heb ik iedere keer (10X) dat ik met de ebay-boer mailde, binnen 2 uur een passende reactie ontvangen. Kortom; het is een stuk voordeliger en absoluut veilig om te doen. We'll keep in touch en ik sluit me graag aan bij de GPS60 CXS-elite hier op het forum. Groet, Floris 23 maart 2007 bewerkt door florabora
arjandevries Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 Hoi, Ik denk er ook sterk over om mijn gps uit de States te laten komen. Belachelijke prijzen hier in Nederland! Ik denk aan de CSX of de CX. Bij welke ebayboer heb je hem gekocht?? Welke snelheid adviseer je nu om de GPS te laten komen? Groet, Arjan
florabora Geplaatst 27 maart 2007 Geplaatst 27 maart 2007 Arjan, Ik heb hem op aanraden van smok3y bij Shopepal gekocht. Is een prima peer, gaat allemaal goed en reageert snel en volledig op vragen. Ook wel handig is dat de waarde op de vrachtbrief niet overeenkwam met de eigenlijke waarde en ik dus een stuk minder heffing hoefde te betalen. Ik adviseer je echter wel de duurste vorm van verzending te kiezen omdat je anders 3-4 weken verder bent voordat je het ding daadwerkelijk in je handen hebt. Kortom; geen kwaad woord over de gang van zaken, ebay, shopepal o.i.d.; je moet alleen voor de snelste verzendmethode kiezen. Succes en houd ons op de hoogte!
TeamMickey Geplaatst 28 maart 2007 Geplaatst 28 maart 2007 Ook wij zijn sinds vorige week in het bezit van een amerikaanse GPSmap 60CSX. Via Ebay gekocht voor omgerekend 294 euro incl. alles. Door de verzender is een waarde van 40 dollar opgegeven dus geen naheffing gehad. Ik heb er een week op gewacht en direct naar Nederlandse menus gepatched; zonder problemen. Ik zou voor dat prijsverschil direct weer een unit in de VS kopen.
vanitas Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 Ik heb 6 maand geleden een 76csx gekocht via ebay in America voor 250 euro: A. ook werkt in nederland, JA B. hoe de garantie geregeld is, In Amerika gekocht, dus garantie in america, denk ik, Garmin verbied zijn Amerikaanse dealers te verkopen naar Europa. C. of hij dan ook in het nederlands wordt geleverd Nee, kan wel geptched worden met software, dan kan je ook Nederlands kiezen in je menu, moet na elke softwareupdate van Garmin opnieuw gebeuren D. de handleiding in het nederlands is Nee, volgens mij wel te downloaden bij garmin E. er problemen te verwachten zijn met het importeren uit de VS, denk aan invoerrechten etc. Ja, indien je volgens een traceerbare, betrouwbare manier laat verzenden, bv DHL dan wordt er automatisch langsgegaan bij de douane. De meer serieuzere bedrijven willen geen pakketjes als GIFT verzenden of voor lager bedrag versturen omdat dat dan ook de waarde is waarvoor het verzekerd is.... Maar ik heb het gedaan en de nadelen zijn ruimschoots gecompenseerd door de zeer lage prijs Heb nu net een nieuwe magellan 400 gekocht voor 100 euro. Ook een goeie deal, alleen het kost wat geduld en moeite om de krenten uit de ebay pap te vissen.....
Peetee Geplaatst 3 april 2007 Geplaatst 3 april 2007 D. de handleiding in het nederlands is Nee, volgens mij wel te downloaden bij garmin Handleidingen in de Nederlandse taal zijn enkel via de importeur voor Nederland of Nederlandse dealers te verkrijgen. Op de Garmin site zijn enkel Engelstalige handleidingen te downloaden.
Timmerman Geplaatst 4 april 2007 Geplaatst 4 april 2007 (bewerkt) Aangezien de maker van de taal-patchsoftware niet meer doorgaat met het programma, ben ik er maar even mee doorgegaan Zie: http://garpatch.technid.nl Bij vragen, opmerkingen of dingen die je anders wilt zien, laat het me weten! 4 april 2007 bewerkt door Timmerman
deBruineBeren Geplaatst 4 april 2007 Geplaatst 4 april 2007 Aangezien de maker van de taal-patchsoftware niet meer doorgaat met het programma, ben ik er maar even mee doorgegaan Zie: http://garpatch.technid.nl Bij vragen, opmerkingen of dingen die je anders wilt zien, laat het me weten! Tekst op jouw site kommen we zeer bekent voor. Hoe pas je een Amerikaanse Garmin GPSmap 60/76 C(s)x of een eTrex Venture/Legend/Viste Cx aan, zodat deze de oa Nederlandse taal gebruikt ? Download bij Garmin de nieuwste versie firmware. GPSmap 60Cx GPSmap 60CSx GPSmap 76Cx GPSmap 76CSx eTrex Venture Cx eTrex Legend Cx eTrex Vista Cx Dit is een .exe bestand dat je vervolgens moet opstarten. Volg de wizard en “Unzip” de bestanden in de map “C:\Garmin” De Bestanden waar het om gaat zijn deze: GPSmap 60Cx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 60CSx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 76Cx C:\Garmin\029201000xxx.rgn GPSmap 76CSx C:\Garmin\029201000xxx.rgn eTrex Venture Cx C:\Garmin\ eTrexVentureCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Legend Cx C:\Garmin\ eTrexLegendCx_xxx\042101000xxx.RGN eTrex Vista Cx C:\Garmin\ eTrexVistaCx_xxx\042101000xxx.RGN xxx staat voor het versie nummer van de firmware. Download en installeer GarPatch Na het installeren zal GarPatch opgestart worden. Klik op “Search” en zoek het juiste .rgn bestand op en klik op “Open” Deze vindt je in de map “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C\Garmin\eTrexVentureCx_xxx” als je een eTrex Venture Cx hebt. “C\Garmin\eTrexLegendCx_xxx” als je een eTrex Legend Cx hebt. “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. Selecteer vervolgens de 4 gewenste talen. En klik op “Start Patch!” Als alles goed gaat staat er op een gegeven moment “Patching file… Done! Sluit GarPatch door op “End” te klikken. Open “Windows Verkenner” en ga naar de map “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C:\Garmin” als je een GPSmap 60/76 C(S)x hebt. “C\Garmin\eTrexVentureCx_xxx” als je een eTrex Venture Cx hebt. “C\Garmin\eTrexLegendCx_xxx” als je een eTrex Legend Cx hebt. “C\Garmin\eTrexVistaCx_xxx” als je een eTrex Vista Cx hebt. Sluit je GPSmap 60/76 C(S)x of eTrex Venture/Legend/Vista Cx aan op je computer. Start het programma “Updater.exe” Kies voor de “USB Device:” en kilk op “OK” Na 1,5 minnut heb je de nieuwe gepatchte firmware in je GPS. Nog iets in de software aangepast, behalve dat je jouw naam er in gezet hebt ? En er dan nog een © voor zetten ook
Aanbevolen berichten