Honsbeek Geplaatst 31 maart 2008 Geplaatst 31 maart 2008 Op de Site van wilxlii staat vermeld dat het niet nodig is om toestemming te vragen bij de gemeente, Zelf klinkt het mooi in de oren. Maar zal ik dat dan doen, en moet ik dan met bepaalde dingen rekening houden ? Groet Meaneye zie deze Site
rexenrakker Geplaatst 31 maart 2008 Geplaatst 31 maart 2008 Ik zou dat niet doen . De Gemeente wil echt wel weten wat er op hun grond gebeurd dus ik zou het altijd eerst vragen. Misschien verschilt het wel per Gemeente of je toestemming moet vragen of niet..
GeoVlinder Geplaatst 31 maart 2008 Geplaatst 31 maart 2008 Hier is al eerder een draadje over geweest, waarin volgens mij zowel de eigenaar vn de site aangeeft wat ie ermee bedoeld als een reactie van Kruimel, wat de regels zijn. Zoek eens op toestemming gemeente!? groetjes GeoVlinder
Track_leader Geplaatst 31 maart 2008 Geplaatst 31 maart 2008 Ja leuke site die van Willem..... Maar toestemming vragen aan de gemeente is een must, hier in de Lopikerwaard zijn veel gebieden waar de gemeente bovenop zit als het gaat om gebruik en toegang. Wij hebben geleerd in de laatste 2 jaar dat als je de gemeente bij het cachen betrekt alles veel soepeler loopt. Soms komen ze met alternatieve plakken om iets te verstoppen of leveren waardevolle informatie aan voor je cache beschrijving. Ik check altijd ff de gemeente... je weet maar nooit
Kruimeldief Geplaatst 31 maart 2008 Geplaatst 31 maart 2008 Op de Site van wilxlii staat vermeld dat het niet nodig is om toestemming te vragen bij de gemeente, Zelf klinkt het mooi in de oren. Maar zal ik dat dan doen, en moet ik dan met bepaalde dingen rekening houden ?zie deze Site Ik zou me maar niet te vast pinnen op wat er op privésites van geocachers wordt geschreven. Het klinkt ook mooi in de oren, te mooi... Kijk hier maar eens: http://www.geocaching.nl/hiding/cachemaken.php
fytske Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 (bewerkt) En hoe zit het dan met een cache waarvan de route wel over de weg (gemeentegrond) gaat maar waarbij zowel parkeren als de cache op privegrond ligt. Moet je dan de gemeente ook vragen om gebruik te maken van de openbare weg? 2 april 2008 bewerkt door fytske
A en F Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 En hoe zit het dan met een cache waarvan de route wel over de weg (gemeentegrond) gaat maar waarbij zowel parkeren als de cache op privegrond ligt. Moet je dan de gemeente ook vragen om gebruik te maken van de openbare weg? Dat zou ik ook graag willen weten Wij (A&F) zijn bezig met het maken van een multi. De route gaat over de openbare weg. Langs de openbare weg zal gezocht moeten worden naar reeds aanwezige cijfers, letters etc. De exacte wp moeten we zelf nog bepalen, maar te denken valt aan bijvoorbeeld getallen op lantaarnpalen etc. De eindcache, (een regular) zal komen te liggen in een boomgaard. Hiervoor is de toestemming reeds verleend. Parkeren kan bij die boomgaard ook. (op de dam/toegang vd boomgaard) Moet voor die route over de openbaren weg toestemming gevraagd worden? Zelf denken we eigenlijk van niet, omdat iedereen -op ieder moment- van die wegen gebruik kan maken. Maar misschien zitten we ernaast? We wachten dan ook met interesse de reacties op dit forum, in dit draadje af. A&F (Adriaan en Femke)
Kiddooz Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 En hoe zit het dan met een cache waarvan de route wel over de weg (gemeentegrond) gaat maar waarbij zowel parkeren als de cache op privegrond ligt. Moet je dan de gemeente ook vragen om gebruik te maken van de openbare weg? Dat zou ik ook graag willen weten Wij (A&F) zijn bezig met het maken van een multi. De route gaat over de openbare weg. Langs de openbare weg zal gezocht moeten worden naar reeds aanwezige cijfers, letters etc. De exacte wp moeten we zelf nog bepalen, maar te denken valt aan bijvoorbeeld getallen op lantaarnpalen etc. De eindcache, (een regular) zal komen te liggen in een boomgaard. Hiervoor is de toestemming reeds verleend. Parkeren kan bij die boomgaard ook. (op de dam/toegang vd boomgaard) Moet voor die route over de openbaren weg toestemming gevraagd worden? Zelf denken we eigenlijk van niet, omdat iedereen -op ieder moment- van die wegen gebruik kan maken. Maar misschien zitten we ernaast? We wachten dan ook met interesse de reacties op dit forum, in dit draadje af. A&F (Adriaan en Femke) Hmmmm , Kiddooz noteert....eindpunt multi A&F ligt in boomgaard..... Moraal: niet teveel verklappen over je eigen cache...
blazez Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 Hmmmm , Kiddooz noteert....eindpunt multi A&F ligt in boomgaard..... Moraal: niet teveel verklappen over je eigen cache... Haha, en toen woonde ze in de betuwe. succes. hij ligt ergens in een boomgaard . . . . .
Team RoCo Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 (bewerkt) De punten op straat meubileer mag gewoon gebruiken zo lang je er niets aan verandert. Een vergunning voor de route is ook niet nodig zo lang het geen grote groepen zijn. 2 april 2008 bewerkt door Baci team
A en F Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 (bewerkt) Baci bedankt, dat is een duidelijk antwoord op de vraag. @Kiddooz: Blazez heeft gelijk, we wonen in de Betuwe. Dat de cache in een boomgaard ligt komt zelfs in de beschrijving te staan. Toch bedankt, het is natuurlijk wel wijs om niet teveel weg te geven... 2 april 2008 bewerkt door A&F
Kruimeldief Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 En hoe zit het dan met een cache waarvan de route wel over de weg (gemeentegrond) gaat maar waarbij zowel parkeren als de cache op privegrond ligt. Moet je dan de gemeente ook vragen om gebruik te maken van de openbare weg? De punten van een route, oftewel de startplek en zogenaamde tussenpunten, behoeven alleen toestemming te hebben als de route door het Gelders landschap loopt of door het Zuidhollands Landschap. Beide landschappen willen de complete route weten van begin tot het eind en kiezen samen met je de plek om de cache te verstoppen.. Verder maakt een route niets uit, tenminste als het verder aan de zogenaamde guidelines voldoet. Zowel de Amerikaanse guidelines als de Nederlandse Richtlijnen.. Je schrijft over privéterrein. Nu weet ik niet wat je onder privéterrein verstaat. Is deze privéterrein jouw eigendom? Dan mag je jezelf toestemming geven. is het privéterrein van iemand anders? Dan lijkt het me logisch dat je die privé-eigenaar toestemming vraagt om de cache op zijn/haar terrein te mogen plaatsen. Startplek heeft daar verder niets mee te maken. Maar.... wel alle punten, dus de tussenpunten en het eindcoördinaat, invoeren op je cachepagina in de additional waypoints. Alle punten, behalve het coördinaat dat bovenaan de cachepagina staat. Anders komt je cacheaanvraag weer terug van de reviewer.
A'Tuin Geplaatst 2 april 2008 Geplaatst 2 april 2008 En toch ..... bekruipt mij nogal eens het gevoel dat er ook vaak geen toestemming gevraagd wordt. Voorbeeld: een Duitse toerist staat op de plaatselijke camping en legt bij de ingang en bij een monument twee caches neer. Toestemming gevraagd? Ik vermoed van niet. En zo zijn er meer.
Aanbevolen berichten