Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Als je Frontpage hebt, zou ik het daar mee maken. Dat werkt echt heel fijn ;):thumbup:

Nou je voor gek verklaren zoals in vorige bericht werd gesuggereerd (door webdeveloppers), zover wil ik niet gaan. Frontpage kan misschien wel heel lekker werken en geen problemen opleveren met een eigen webpagina op eigen webspace, maar geeft net als alle Microsoft spul veel, heel veel vuile HTML code. Dat is geen anti MS verhaal, integendeel, maar ook de cachepagina's van geocaching.com werken niet echt prettig met HTML van o.a. Frontpage. Dat er cachepagina's zijn, gemaakt met Frontpage is waar, maar je schrikt van de lange listings, vuile HTML en kans op vreemde fouten.

De gratis programma's zoals hier vermeld, werken echt stukken beter zonder vuile HTML code.

Niet voor niets heeft de reviewer een serie "punten" in zijn reviewerschema dat over HTML gaat:

• [10-3-0] -> html - alle onderstaande html zaken
      • verbeter alle onderstaande zaken en zet je cache weer actief

[*][10-3-1] -> html - vuile code

• verwijder alle overtollige code en maak je cache weer actief

[*][10-3-2] -> html - te grote of te kleine plaatje(s)

• maak je plaatjes kleiner, groter (of procentuele maten) en zet je cache weer op actief

Geplaatst (bewerkt)

Inderdaad, maar ik ben gewoon een paar jaar geleden begonnen met een cursusje HTML op internet.

Gewoon blijven klooien in Notepad, dan leer je het beste. Ik ken nu bijna alles wel uit mn kop. ;)

bewerkt door petervw
Geplaatst
Ik gebruik word, niet heel makkelijk. Maar je leert wel met HTML te werken en je krijgt nooit onzin code's.

Als ik soms de code's niet meer weet, gebruik ik deze site: www.mijnhomepage.nl

Oeps... ben je de topic van een paar dagen terug misgelopen over de cache die in Word is aangemaakt en door zo goed als niemand gelezen kon worden als men de cachepagina bekeek met Internet Explorer?

Na een tip van een van de aanwezige hier, die me de complete vuile code liet zien, en ik voor de eigenaar van de cache de vuile code eruit heb gehaald, was dus de cachepagina te zien zoals bedoeld.

Je bent meestal niet veel HTMLcode nodig om een plaatje tussen de tekst te krijgen. Een sumpele voorbeeld is te zien op een van de pagina's hier op de site van geocaching.nl, namelijk: http://www.geocaching.nl/hiding/cachehtml.php en scroll dan ff een stukje naar beneden naar het plaatjes tag verhaal

Geplaatst
Inderdaad, maar ik ben gewoon een paar jaar geleden begonnen met een cursusje HTML op internet.

Gewoon blijven klooien in Notepad, dan leer je het beste. Ik ken nu bijna alles wel uit mn kop. ;)

Misschien toch overstappen naar notepad++ zoals al eerder gesuggereerd.

Ook gratis, maar zoveel fijner. Je kunt het blijven gebruiken zoals je met notepad werkt (met alle bijkomende voordelen die het allemaal een stuk overzichtelijker maken), maar er zijn ook heel veel plugins mogelijk om e.e.a. nog simpeler en sneller te maken.

Ik zou het zeker eens uitproberen, als je graag in platte code programmeert.

Ikzelf doe meer met Joomla en Wordpress, en dan heb je niet zoveel HTML-problemen (althans ik niet), en ook geen rommel-code met alle gevolgen vandien.

Geplaatst

Nee, ik sla een bestand niet op in word als .html. Ik schrijf gewoon alles codes zelf, het zelfde idee als je notepad gebruikt. Notepad++ ken ik ook wel, maar voor school heb ik alle codes uit het hoofd moeten leren, dus ik schrijf alles gewoon zelf.

Geplaatst (bewerkt)

Gewoon blijven klooien in Notepad, dan leer je het beste. Ik ken nu bijna alles wel uit mn kop. :thumbup:

Misschien toch overstappen naar notepad++ zoals al eerder gesuggereerd.

Ook gratis, maar zoveel fijner. Je kunt het blijven gebruiken zoals je met notepad werkt (met alle bijkomende voordelen die het allemaal een stuk overzichtelijker maken), maar er zijn ook heel veel plugins mogelijk om e.e.a. nog simpeler en sneller te maken.

Ik zou het zeker eens uitproberen, als je graag in platte code programmeert.

Ikzelf doe meer met Joomla en Wordpress, en dan heb je niet zoveel HTML-problemen (althans ik niet), en ook geen rommel-code met alle gevolgen vandien.

Ja ik gebruik ook Notepad++, zie mijn vorige bericht B)

Was eff de plusjes vergeten..

Maar dat is echt een goed programma.

Met Wordpress kan je idd veel doen. Ik ben bezig om een plugin ervoor te schrijven :lol:

Notepad++ ken ik ook wel, maar voor school heb ik alle codes uit het hoofd moeten leren, dus ik schrijf alles gewoon zelf.

Hoe bedoel je dat? ;)

In Notepad++ kan je erg veel talen schrijven.

Een lijstje:

Ondersteunde talen:

C,

C++ ,

Java,

XML,

HTML,

PHP,

Java Script,

RC resource file,

makefile,

ASCII art file ,

doxygen,

ini file,

ASP ,

VB/VBS source files ,

SQL ,

Objective-C ,

CSS,

Pascal,

Perl,

Python,

Lua,

TCL,

Assembler,

Ruby,

Lisp,

Scheme,

Properties,

Diff,

Smalltalk,

Postscript,

VHDL,

Ada,

Caml,

AutoIt,

KiXtart,

Matlab en

Verilog

bewerkt door petervw
Geplaatst (bewerkt)
Hoe bedoel je dat? ;)

Een lijstje:

Ondersteunde talen: C, C++ , Java, XML, HTML, PHP, Java Script, RC resource file, makefile, ASCII art file , doxygen, ini file, ASP , VB/VBS source files , SQL , Objective-C , CSS, Pascal, Perl, Python, Lua, TCL, Assembler, Ruby, Lisp, Scheme, Properties, Diff, Smalltalk, Postscript, VHDL, Ada, Caml, AutoIt, KiXtart, Matlab en Verilog.

HTML en XHTML heb ik alleen geleerd hoor.

bewerkt door smeule
Geplaatst (bewerkt)

Okee dan ;)

Ik kan er maar een paar:

- HTML

- CSS

- PHP

- Javascript

@Wammus - *censuur*[bf]*censuur* :thumbup:

bewerkt door petervw
Geplaatst
Met Wordpress kan je idd veel doen. Ik ben bezig om een plugin ervoor te schrijven ;)

Oh, nu maak je me nieuwsgierig. Wat moet die plugin gaan doen?

Geplaatst

Met Wordpress kan je idd veel doen. Ik ben bezig om een plugin ervoor te schrijven ;)

Dat als gebruikers ingelogd zijn dat de administrator kan aangeven welke pagina's hij/zij kan en mag bekijken :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
Ik ken een heleboel webbouwers die je nu voor gek verklaren of boos aankijken.

Frontpage is dan ook een goede manier om je webpagina om zeep te helpen.

Neem liever een pakketje dat wel w3c-compatible. Die zijn er ook vollop gratis te vinden.

Voor gek verklaren is overdreven, maar als professioneel webdeveloper heb ik persoonlijk wel een bloedhekel aan die MS-Word/Frontpage gegenereerde meuk.

Ik ontwikkel persoonlijk in UltraEdit en voor het "zware werk" in Visual Studio 2005. Van die laatste is trouwens ook een gratis variant beschikbaar.

Een lijstje:

Ondersteunde talen:

C, C++ , Java, XML, HTML, PHP, Java Script, RC resource file, makefile, ASCII art file , doxygen, ini file, ASP, VB/VBS source files , SQL , Objective-C , CSS, Pascal, Perl, Python, Lua, TCL, Assembler, Ruby, Lisp, Scheme, Properties, Diff, Smalltalk, Postscript, VHDL, Ada, Caml, AutoIt, KiXtart, Matlab en Verilog

Hmm... Ik begin me nu toch wel echt een nerd te voelen. Van dat lijstje heb ik in meer of mindere maten wel eens gewerkt met:

C, C++ , Java, XML, HTML, PHP, JavaScript, RC resource file, makefile, ini file, ASP, VB/VBS source files , SQL, CSS, Perl, Assembler, Scheme, Properties, Diff en AutoIt.

Trouwens Lua is de taal waarin de Wherigo Cartridges geschreven worden...

Dat als gebruikers ingelogd zijn dat de administrator kan aangeven welke pagina's hij/zij kan en mag bekijken :)
Is dit niet al zoiets? WordPress Plugin: Page Restriction

Mocht je trouwens nog vragen hebben over WordPress, ik doe daar in mijn vrije tijd ook best veel mee (onder de naam Nazgul), dus als je nog vragen hebt?

bewerkt door BBosman
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...