Fire5 Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Mogen er tijdens een event 1 daagse caches worden geactiveerd op gc.com? Denk hierbij als voorbeeld aan: * "[GME2006] Hé-Wie-Ben-Jij-Cache" tijdens GME 2006 * '2e PE Kindercache: Eucalypta' tijdens het Poffertjes Event 2006 In mijn herinnering zijn er meer van dergelijk caches geweest, ook in het recentere verleden (Snertevent?). De vraag wordt gesteld daar er tijdens het Paasevent 2008 ( ) te Wijchen een cache gelopen kon worden die nu niet ( ) in de listings voor gaat komen (GC17CC8). Dat klinkt mij niet echt logisch in de oren. Kan iemand hier wat helderheid over geven? Groeten, Fire5
rexenrakker Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 (bewerkt) Het is ook niet echt leuk voor de mensen die niet op dat event aanwezig waren. Waarom zou je een cache al na 1 dag weghalen?? 25 maart 2008 bewerkt door rexenrakker
smeule Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Een cache moet minimaal 3 maanden liggen, het GME is een uitzondering.
Zuurtje Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 De reviewer bepaald namens .com of een cache on-line komt, volgens mij. Als je niet aangeeft dat je 'm direct weer archiveert na 1 dag zalhij gewoon approved worden, mits aan de regels voldoend. De link die aangegeven wordt is waarschijnlijk wel aangemaakt, de maker krijgt de pagina dan te zien en kan deze uitprinten. Zo kan die dan tijdens een event gelopen worden, als de cache echter vervolgens niet approved wordt zal niemand 'm kunnen loggen. Zolang alles volgens de regels verloopt kan je er van alles van vinden, maar in dit geval niet loggen []. Zonnig spoor Zuurtje
Janivanda Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Het is ook niet echt leuk voor de mensen die niet op dat event aanwezig waren. Waarom zou je een cache al na 1 dag weghalen?? In mijn ogen is het juist WEL leuk, voor degenen die WEL aanwezig waren een extra puntje. Op het Snertevent was er bijvoorbeeld een Weggevertje De grootste cache die ik ooit gezien heb... Kijk maar in de gallery, waarom deze er alleen deze dag heeft gestaan.
GeoAlmere Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Een cache moet minimaal 3 maanden liggen, het GME is een uitzondering. Klopt helemaal! Ik wil geen reacties uitlokken, maar je kunt inderdaad ook gewoon hem zelf de dag daarna archiveren. Verder is de 1e en 2e event cache in Wijchen NIET te loggen op gc.com, je moet naar een andere site gaan om ze te loggen.
hgomsk Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Soms wordt een cache helemaal 'opgetuigd' speciaal voor een event. Zo was er tijdens het Snertevent inderdaad het Weggevertje. Deze cahe kon niet langer blijven liggen dan één dag. Ook hadden we tijdens eerder genoemd event een cache genaamd 'come together' waarbij je alleen samen met een aantal andere teams het eindcoordinaat kon bepalen. Deze cache is dus ook na het event geargiveerd.
Team Sinus Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Ik wou vanmiddag nog even naar Hans Anders maar dankzij hgomsk is dat niet meer nodig!!
volksdansje Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Nu er toch over het paasevent in Wijchen wordt gesproken, moet mij het volgende van het hart. Om naar het event te komen, moest er eerst een cache worden gelopen om de locatie van het event te kunnen uitrekenen. Deze cache is niet op onze eigen geocachesite te loggen, maar op een eigen nieuwe site van de organisatie. Bovenaan de pagina staat wel een GC nummer. Nu zijn we wel meer naar events geweest en daar konden we alles van die dag, ook de zgn aanloopcache gewoon loggen. Wij vinden het een vreemde gang van zaken en nog nooit meegemaakt.
WBKWADRAAT Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Nu er toch over het paasevent in Wijchen wordt gesproken, moet mij het volgende van het hart.Om naar het event te komen, moest er eerst een cache worden gelopen om de locatie van het event te kunnen uitrekenen. Deze cache is niet op onze eigen geocachesite te loggen, maar op een eigen nieuwe site van de organisatie. Bovenaan de pagina staat wel een GC nummer. Nu zijn we wel meer naar events geweest en daar konden we alles van die dag, ook de zgn aanloopcache gewoon loggen. Wij vinden het een vreemde gang van zaken en nog nooit meegemaakt. Deze kan je wel loggen (attended) GC18AEK. De paaseieren zoektocht (voor de kinderen met een cadeautje) kon je inderdaad niet loggen op .nl . Dat is op zich niet zo heel erg omdat hij gelijk weer verdwijnt. Maar wat wel gek is dat via deze cache reclame gemaakt wordt voor een andere site waar je hem wel op zou kunnen loggen. Die reclame had toch gewoon op tafel kunnen liggen. Groetsels WBKWADRAAT
volksdansje Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Ja, je hebt gelijk, heb net een will attent gemaakt. Maar voor je persoonlijke score telt deze cache volgens ons niet mee. b.v. bij het GME en poffertjesevent krijg je een aparte vermelding dat je daar bent geweest.
Kruimeldief Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 Mogen er tijdens een event 1 daagse caches worden geactiveerd op gc.com? Denk hierbij als voorbeeld aan: * "[GME2006] Hé-Wie-Ben-Jij-Cache" tijdens GME 2006 * '2e PE Kindercache: Eucalypta' tijdens het Poffertjes Event 2006 In mijn herinnering zijn er meer van dergelijk caches geweest, ook in het recentere verleden (Snertevent?). De vraag wordt gesteld daar er tijdens het Paasevent 2008 ( ) te Wijchen een cache gelopen kon worden die nu niet ( ) in de listings voor gaat komen (GC17CC8). Dat klinkt mij niet echt logisch in de oren. Kan iemand hier wat helderheid over geven? Groeten,Fire5 Met alle respect, maar wat is nu precies de vraag en wat wil je met deze topic bereiken? Je komt namelijk met een voorbeeld van een cache, GC17CC8, dat helemaal niets, maar dan ook niets met je opmerking of vraag te maken heeft. Je bent niet de eigenaar van bewuste cache en alleen de eigenaar en de reviewer kan hem inzien. Ik denk dat je beter de eigenaar van de cache of de organisatie van het event deze vraag kunt stellen. Mocht je dat al gedaan hebben, dan is gezien de vraag die je hier nu stelt voor mij duidelijk dat men je volledig verkeerd heeft geïnformeerd, of je zelf de verkeerde conclusies hebt getrokken. Maar dan nog snap ik niet dat dit hier op het forum moet. Er zijn er maar twee die je er een volledige antwoord op kan geven en dat zijn niet de gebruikers van dit forum,maar de eigenaar van de cache/organisatie van het event en de desbetreffende reviewer van geocaching.com (lees: geen geocaching.nl) ik ben benieuwd naar je reactie. in ieder geval merk ik in deze topic al dat men geen verschil maakt tussen een tijdelijke cache en een tijdelijke event cache. Daar zit wel degelijk verschil in.
Fire5 Geplaatst 25 maart 2008 Auteur Geplaatst 25 maart 2008 Mogen er tijdens een event 1 daagse caches worden geactiveerd op gc.com? Denk hierbij als voorbeeld aan: * "[GME2006] Hé-Wie-Ben-Jij-Cache" tijdens GME 2006 * '2e PE Kindercache: Eucalypta' tijdens het Poffertjes Event 2006 In mijn herinnering zijn er meer van dergelijk caches geweest, ook in het recentere verleden (Snertevent?). De vraag wordt gesteld daar er tijdens het Paasevent 2008 ( ) te Wijchen een cache gelopen kon worden die nu niet ( ) in de listings voor gaat komen (GC17CC8). Dat klinkt mij niet echt logisch in de oren. Kan iemand hier wat helderheid over geven? Groeten,Fire5 Met alle respect, maar wat is nu precies de vraag en wat wil je met deze topic bereiken? Je komt namelijk met een voorbeeld van een cache, GC17CC8, dat helemaal niets, maar dan ook niets met je opmerking of vraag te maken heeft. Je bent niet de eigenaar van bewuste cache en alleen de eigenaar en de reviewer kan hem inzien. Ik denk dat je beter de eigenaar van de cache of de organisatie van het event deze vraag kunt stellen. Mocht je dat al gedaan hebben, dan is gezien de vraag die je hier nu stelt voor mij duidelijk dat men je volledig verkeerd heeft geïnformeerd, of je zelf de verkeerde conclusies hebt getrokken. Maar dan nog snap ik niet dat dit hier op het forum moet. Er zijn er maar twee die je er een volledige antwoord op kan geven en dat zijn niet de gebruikers van dit forum,maar de eigenaar van de cache/organisatie van het event en de desbetreffende reviewer van geocaching.com (lees: geen geocaching.nl) ik ben benieuwd naar je reactie. in ieder geval merk ik in deze topic al dat men geen verschil maakt tussen een tijdelijke cache en een tijdelijke event cache. Daar zit wel degelijk verschil in. Wat ik niet snap is dat als er prints van een cache worden uitgedeeld met een GC-nummer (GC17CC8, print van de site), je deze later niet kunt loggen op gc.com. Als bij navraag dan blijkt dat als excuus wordt aangevoerd dat eendaagse caches niet mogen, dan lijkt het me dat ik hier (forum) een vraag kan en mag stellen of dit bij andere events ook zo werkt. Ik was nog helemaal niet zo ver dat ik bij gc.com zelf wilde navragen. Eerst eens het watertemperatuur peilen. Blijkbaar worden er uitzonderingen gemaakt (GME). Wat ik de organisatie van het Paasevent heb gevraagd is om vooral toch te kijken of ze de bewuste cache nog kunnen laten activeren als tijdelijke event-cache. Niet om het puntje wat je zo graag wilt hebben, maar omdat je verwacht dat het een reguliere cache is (met een duidelijke print van de gc.com-site). Nu worden je als bezoeker voor het loggen van deze cache verwezen naar een voor mij gehele onbekende site. Tikje frustrerend ....... Kortweg: - hoe is de regelgeving omtrent dergelijke caches - kan en mag je gebruik maken van GC-nummers voor caches die geen caches blijken te zijn maar bedoeld zijn voor een andere site. Nu wil ik geen reclame maken voor die site, maar ik heb wel het gevoel dat ik genept ben. - kan de cache alsnog via gc.com geplaats worden op de normale wijze? - hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen? Fire5
Track_leader Geplaatst 25 maart 2008 Geplaatst 25 maart 2008 KRuimel heeft gelijk met zijn statements hierboven... maar om nu een indruk te geven hoe wij het doen voor het MZLE: onze event cache is gewoon het event, ook dit jaar hebben wij iets speciaals rondom de ontvangst en mensen "loggen" dan het event. Er is geen kistje te vinden of wat dan ook, want het is een event en die kan je al loggen als je bent geweest. Eendaagse cache tijdens een event, iedereen weet dat dat niet gaat, een cache moet 3 maanden actief zijn. Echter er zijn legio mogelijkheden om een special te maken van een cache die je toch al gaat leggen mbt het event. Wij hadden vorig jaar de Koemobiel op het MZLE en was een "gadget" op het event. De cache is er nog steeds en ligt op een plek in de polder alwaar deze nog steeds gelogd kan worden. Dat het GME een uitzondering positie heeft voor bv de kennismaking cache lijkt me inmiddels achterhaald . Er zijn een heleboel events en dit soort caches is alleen te doen tijdens het event. Dus het lijkt me dat dat geen probleem is om dit soort caches toe te staan. Aan de reviewer kant kan ik mij het dan ook wel voorstellen dat dit niet echt handig is om allemaal bij te houden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden om een leuke cache te doen rond een event, met inachtneming van de richtlijnen voor het maken/melden van caches. JK
Fire5 Geplaatst 25 maart 2008 Auteur Geplaatst 25 maart 2008 Voor ons is het in ieder geval een reden om een volgend event als dit niet meer te bezoeken. Simpelweg krijg je niet wat je verwacht, nl gc.com caches. Fire5
Aanbevolen berichten