Spring naar bijdragen

Garmin eMap ervaringen


Wietze_Bianca

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Aha, dus het is wel een goede bergijp ik :rolleyes:

 

Andere vraag:

 

Aangezien wij voor het eerst willen geocachen, is het een beetje onverstandig om meteen een GPS aan te schaffen, althans, ik vindt de investering behoorlijk groot voor iets waarvan je niet weet of het echt wel leuk is.

 

Kan ik een GPS huren cq. lenen van iemand, en zo ja, welk model is dan goed om mee te beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertrouw op mij; jullie vinden het leuk. Ik ken geen enkele geocacher die het niet leuk vindt :lol1:

Sterker nog, het is verslavend. Maar goed, als je zo nodig op zeker wilt spelen :dribble: kun je ze huren bij Bever Zwerfsport. Huurprijs is 11,50 Euro per dag, borg 150 Euro. :rolleyes:

 

Voor de kleine beurs kun je ook eens denken aan de Garmin Geko serie, vanaf 140 Euri.

zie : http://www.gps-garmin.nl/geko_serie.html voor meer info

 

JaKo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien wij voor het eerst willen geocachen, is het een beetje onverstandig om meteen een GPS aan te schaffen, althans, ik vindt de investering behoorlijk groot voor iets waarvan je niet weet of het echt wel leuk is.

 

Meld eens in dit forum in welk deel van het land je woont. Misschien is er een vrijwillige geocacher die je een keer mee wil nemen tijdens het zoeken.

 

Groeten,

Team Wij Drie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben de gelukkige eigenaar van een eMap. Geen klachten of zaken die ik mis. Het voordeel van de emap is dat je er insteekkaartjes met geheugen in kunt stoppen. Met 32 Mb past heel nederland er in (zoals Barny al adviseerde).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik al een anderhalf jaar de eMap en ben er erg tevreden mee.

 

Vooral handig is dat indien je de Mapsource kaart ingeladen hebt ook de wandel en fietspaden zichtbaar zijn, wat met cachen erg makkelijk is als je lopend of fietsend op de plaats van bestemming moet komen in bijvoorbeeld een park of de duinen.

 

Minimaal is 32MB nodig om heel Nederland erin te kunnen zetten.

 

Voor niet-geocaching-gebruik:

Handig als je eens een adres moet opzoeken.

Hij kan niet zelf een route berekenen maar kan je wel een route laten rijden als je die op de computer laat berekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zwolle Heereveen is makkelijk te doen :dribble:

 

Aangezien wij zondag al vertrekken, zal een afspraak nog even op zich laten wachten.

Onze bevindingen worden z.s.m. na de vakantie gepost :)

Als je naar Robert gaat moet je wel Dauwe Egbertspunten meenemen ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief

 

Het wachten is nu op een adviesbureau dat adviesbureaus adviseert over adviezen van adviesbureaus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Zo, wij zijn terug!

 

We hebben niet heel erg veel gespeeld met de GPS, maar wel wat.

Was ook heel erg leuk om te doen.

Onze eerste cache was een 'drive by', makkelijk te vinden, vlak bij onze camping.

 

De tweede cache was onderdeel van een vraag. We moeste de namen weten van de meest voorkomende druivensoort in Luxemburg.

Ik weet 100% zeker dat we de goede namen hadden, de puzzel hadden opgelost, echter toen we op de weg reden welek we moesten hebben, konden we de cache niet vinden. Althans... we hadden een vermoden waar hij lag, alleen was het onmogelijk daar uit te stappen. Die hebben we overgeslagen.

 

De laatste die hebben we gevonden bijna zonder hulp van de kaart, dus alleen op GPS gereden. Was verstopt ergens in de bossen. Mooie locatie, leuke cache.

 

Dus: een potentieel verslaafd stel erbij :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...