Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik vond vanmiddag een KAD-steen in een bospad in Ugchelen! Zie foto!

Is deze steen van het KADaster en wordt/is die gebruikt om metingen te verrichten?

Wie weet wat meer van dit soort stenen?

Daar ik geen GPS bij me had heb ik thuis de plaats een beetje op de gok bepaald!

Dit zijn de RD-coordinaten: X=193903 Y=465726

e8cbc1c8-9f19-4db3-a0b0-5a3081c57c8d.jpg

Geplaatst

Die KAD-stenen zie ik ook wel vaker (mn in Noord-Brabant). Zou KAD hier voor kadaster kunnen staan?

Geplaatst (bewerkt)

Een duidelijk verhaal, MAAAAAR! Dit is zo'n steen, die ik gevonden heb.

Heb ik nu een "verloren" RD-meetpunt gevonden die bijgeschreven moet worden in de RD-Meetpuntenlijst?

bewerkt door snif&snuitje
Geplaatst

Deze steen is inderdaad een "vast punt" van het kadaster en wordt af en toe nog gebruikt voor grensreconstructies.

Als particulieren of instanties een kadastrale perceelsgrens uitgezet willen hebben, en deze is destijds opgemeten door een meetkundige constructie waarbij deze kadstenen als basis zijn gebruikt, dan worden zij nog gebruikt voor de grensuitzetting.

De gegevens van kadastrale perceelsgrenzen zijn opgetekend op een zogenaamd "veldwerk". Alle veldwerken (vanaf circa 1850) worden bewaard in het archief bij het kadaster.

Geplaatst

Heb ik nu een "verloren" RD-meetpunt gevonden die bijgeschreven moet worden in de RD-Meetpuntenlijst?

Nee, je hebt een KAD-steen gevonden, geen RD steen :blush: Begrijp je het nog?

Geplaatst

Nee, je hebt een KAD-steen gevonden, geen RD steen :rolleyes: Begrijp je het nog?

Ja, ik begrijp het nog :yes: . Bedankt voor jullie commentaar :thumbup: .

Draadje kan wat mij betreft dicht!!!!!!!!

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...