snif&snuitje Geplaatst 4 maart 2008 Geplaatst 4 maart 2008 Ik vond vanmiddag een KAD-steen in een bospad in Ugchelen! Zie foto! Is deze steen van het KADaster en wordt/is die gebruikt om metingen te verrichten? Wie weet wat meer van dit soort stenen? Daar ik geen GPS bij me had heb ik thuis de plaats een beetje op de gok bepaald! Dit zijn de RD-coordinaten: X=193903 Y=465726
emiledk Geplaatst 4 maart 2008 Geplaatst 4 maart 2008 Die KAD-stenen zie ik ook wel vaker (mn in Noord-Brabant). Zou KAD hier voor kadaster kunnen staan?
Team Professor X Geplaatst 4 maart 2008 Geplaatst 4 maart 2008 Mocht je alles willen weten hierover, kijk eens in dit draadje en dan met name post 17
snif&snuitje Geplaatst 4 maart 2008 Auteur Geplaatst 4 maart 2008 (bewerkt) Een duidelijk verhaal, MAAAAAR! Dit is zo'n steen, die ik gevonden heb. Heb ik nu een "verloren" RD-meetpunt gevonden die bijgeschreven moet worden in de RD-Meetpuntenlijst? 4 maart 2008 bewerkt door snif&snuitje
WilliamDonks Geplaatst 4 maart 2008 Geplaatst 4 maart 2008 Deze steen is inderdaad een "vast punt" van het kadaster en wordt af en toe nog gebruikt voor grensreconstructies. Als particulieren of instanties een kadastrale perceelsgrens uitgezet willen hebben, en deze is destijds opgemeten door een meetkundige constructie waarbij deze kadstenen als basis zijn gebruikt, dan worden zij nog gebruikt voor de grensuitzetting. De gegevens van kadastrale perceelsgrenzen zijn opgetekend op een zogenaamd "veldwerk". Alle veldwerken (vanaf circa 1850) worden bewaard in het archief bij het kadaster.
Team Professor X Geplaatst 4 maart 2008 Geplaatst 4 maart 2008 Een duidelijk verhaal, MAAAAAR! Dit is zo'n steen, die ik gevonden heb.Heb ik nu een "verloren" RD-meetpunt gevonden die bijgeschreven moet worden in de RD-Meetpuntenlijst? Nee, je hebt een KAD-steen gevonden, geen RD steen Begrijp je het nog?
snif&snuitje Geplaatst 5 maart 2008 Auteur Geplaatst 5 maart 2008 Een duidelijk verhaal, MAAAAAR! Dit is zo'n steen, die ik gevonden heb. Heb ik nu een "verloren" RD-meetpunt gevonden die bijgeschreven moet worden in de RD-Meetpuntenlijst? Nee, je hebt een KAD-steen gevonden, geen RD steen Begrijp je het nog? Ja, ik begrijp het nog . Bedankt voor jullie commentaar . Draadje kan wat mij betreft dicht!!!!!!!!
Aanbevolen berichten