Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

iemand een idee waar of hoe je een 'nieuw" toetsenklvier (rubber) voor de 60 csx kunt vinden of laten vervangen?Liefst losse verkoop.

Ik neem aan dat ik NIET de enige ben waar het"zwart" van de toetsen afslijt en daardoor de tekst niet meer leesbaar is. :blush:

grtz

golferyves

Geplaatst

Een reden om eens te kijken naar een nieuwe GPS :blush:.

Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet :D.

Bel eens naar Notter of die andere importeur ;).

We horen of lezen het wel.

Geplaatst (bewerkt)
Een hoesje kan veel slijtleed tegengaan. Klein nadeel is dat je iets rustiger de toetsen moet bedienen.

Iets rustiger is in sommige gevallen een understatement :blush:

Maar even ontopic, onze gps is ondertussen ook al aardig versleten. Dus wij zijn ook erg benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met het vervangen van de toetsen.

bewerkt door Martijn&Martine
Geplaatst

Bij mij is er ook sprake van slijtage van de toetsen. Gelukkig functioneert alles nog prima en vanwege dagelijks GPS gebruik voor de ritjes van het werk weet ik inmiddels wel welke knop waarvoor dient :blush:

PS, het rubber aan de onderzijde, zeg maar met de bobbeltjes, begint her en der ook los te laten, zijn hier nog meer gevallen van bekend ? ;)

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst
Bij mij is er ook sprake van slijtage van de toetsen. Gelukkig functioneert alles nog prima en vanwege dagelijks GPS gebruik voor de ritjes van het werk weet ik inmiddels wel welke knop waarvoor dient :blush:

PS, het rubber aan de onderzijde, zeg maar met de bobbeltjes, begint her en der ook los te laten, zijn hier nog meer gevallen van bekend ? ;)

Groeten Jan-Willem.

Het rubber aan de onderzijde vertoond ook bij ons een dergelijke slijtage. Ik vind het weinig robuust.

Geplaatst
Bij mij is er ook sprake van slijtage van de toetsen. Gelukkig functioneert alles nog prima en vanwege dagelijks GPS gebruik voor de ritjes van het werk weet ik inmiddels wel welke knop waarvoor dient :P

Groeten Jan-Willem.

Het rubber aan de onderzijde vertoond ook bij ons een dergelijke slijtage. Ik vind het weinig robuust.

Met mijn vorige GPS, de 60CS ging ook het rubber "vervellen" aan de onderkant. Ik ben toen bijzonder goed geholpen door Sailtron in Houten. Wel heb ik eerst bij Futurum waar ik hem had gekocht de garantie ingeroepen.

Sailtron heeft er toen voor mij een geheel nieuwe body opgezet.

Tip van Flip is overigens ( als het een in Nederland gekochte GPS is ) om als het kan rechtstreeks met Sailtron contact op te nemen.

Groeten,

Cees

Geplaatst
Bij mij is er ook sprake van slijtage van de toetsen. Gelukkig functioneert alles nog prima en vanwege dagelijks GPS gebruik voor de ritjes van het werk weet ik inmiddels wel welke knop waarvoor dient :P

Groeten Jan-Willem.

Met mijn vorige GPS, de 60CS ging ook het rubber "vervellen" aan de onderkant. Ik ben toen bijzonder goed geholpen door Sailtron in Houten. Wel heb ik eerst bij Futurum waar ik hem had gekocht de garantie ingeroepen.

Sailtron heeft er toen voor mij een geheel nieuwe body opgezet.

Tip van Flip is overigens ( als het een in Nederland gekochte GPS is ) om als het kan rechtstreeks met Sailtron contact op te nemen.

Groeten,

Cees

Ik heb vandaag een antwoord ontvangen van Garmin Engeland (mijn GPS komt uit europa). En ik schrok toch wel van het antwoord..............

1. GARMIN levert NOOIT LOSSE onderdelen (ik dacht dit zelf te vervangen)

2. de kostprijs voor dit stukje rubber is £89 exkl verzendings kosten. :(

Ik vindt dit GEEN optimale service vanuit Garmin (en houd in de toekomst hier rekening mee)

waarom niet in Belgie repareren ?. Het toestel is aangekocht 24/02/2006 dus juist 2jaar oud; dus dit lijkt mij vrij snelle slijtage voor zo'n toestel.

Geplaatst

Misschien is dit wel optimale service.

Het kan zo zijn dat er meer mensen bij zelf reparatie meer kapot maken dan repareren en dan is het een slechte reclame als mensen hierover gaan klagen.

Het is natuurlijk zuur dat het zo duur is maar heb je een alternatief? En dat weet Garmin als marktleider ook.

Geplaatst (bewerkt)

Zoals ik al schreef ben ik erg enthousiast over de service van Sailtron in Houten. Ik heb geen aandelen maar de reparatie kostte mij helemaal NIETS en behalve het binnenwerk ging ik daar de deur uit met een geheel nieuwe GPS behuizing.

Er staan je nu twee dingen te doen lijkt mij:

- een klachtenbrief schrijven over de buitenproportioneel snelle slijtage ( daar heb ik het destijds ook op gegooid) en

- waag is een telefoontje aan Sailtron of Notter.

Het verschijnsel is bekend ( er is ongeveer 1 tot 1½ jaar terug al een draadje over geweest) en het is dus ook bekend bij de dealers en Garmin zelf.

Overigens helpt het natuurlijk wel als je net BINNEN de garantietermijn met een melding naar een dealer gaat .

Iedereen die dus wat velletjes ziet verschijnen of toetsjes wel erg snel ziet slijten doet er dan ook goed aan op tijd te reageren.

Groeten,

Cees

bewerkt door Cache in het handje
  • 1 month later...
Geplaatst

Ik heb na de 60 c nu de 60 cx en dezelfde problemen, jammer dat voor outdoor use en geen outdoor proof bestaat van Garmin, verder niets dan lof voor de gps

• 1 month later...
Geplaatst

Onze Map60Cx was binnen twee maanden al vel over been. Door het bij het sneeuwwandelen regelmatig opbergen in een 'napoleon'-jaszak is hij aan de onderkant net een vervellend kinderruggetje. Maar eerlijk gezegd liggen we er niet wakker van (ondanks dat het volgens ons wel beter gefabriceerd kan worden), dingen slijten nu eenmaal.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...