Spring naar bijdragen

Geocaching Logging Template


CorgiTeam

Aanbevolen berichten

Ik heb er ook even mee gereubeld. Geinig tooltje.

Ben alleen benieuwd wat anderen voor standaard zaken erin zetten.

Ik heb ondertsaande er in staan:

 

thisTextarea.value = '<STORY>\n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'IN : \n';

thisTextarea.value += 'OUT: \n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'TFTC!\n';

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb er ook zoiets soorgelijks in staan:

 

thisTextarea.value = '<STORY>\n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'Gelogd om: \n';

thisTextarea.value += 'in: \n';

thisTextarea.value += 'out: \n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'TFTC\n';

thisTextarea.value += 'Edwin\n';

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na alles te hebben gelezen en nagedaan krijg ik het script toch niet aan het werk :thumbdown:

Wanneer ik een log wil maken gebeurt er niets.

Ik heb het volgende in het script staan:

 

// ==UserScript==

// @name Geocaching.nl

// @namespace log

// @description maken van een log entry

// @include http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry164542

thisTextarea.value = '<STORY>\n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'Gelogd om: \n';

thisTextarea.value += 'in: \n';

thisTextarea.value += 'out: \n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'TFTC\n';

thisTextarea.value += 'Roewin\n';

// ==/UserScript==

 

Wil iemand mij vertellen waar de fout zit? Ik heb te weinig verstand van dit soort scripts om de fout te ontdekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na alles te hebben gelezen en nagedaan krijg ik het script toch niet aan het werk :thumbdown:

Wanneer ik een log wil maken gebeurt er niets.

Ik heb het volgende in het script staan:

 

// ==UserScript==

// @name Geocaching.nl

// @namespace log

// @description maken van een log entry

// @include http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry164542

thisTextarea.value = '<STORY>\n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'Gelogd om: \n';

thisTextarea.value += 'in: \n';

thisTextarea.value += 'out: \n';

thisTextarea.value += '\n';

thisTextarea.value += 'TFTC\n';

thisTextarea.value += 'Roewin\n';

// ==/UserScript==

 

Wil iemand mij vertellen waar de fout zit? Ik heb te weinig verstand van dit soort scripts om de fout te ontdekken.

 

In plaats van dit:

// @include http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry164542

 

moet er dit staan:

 

// @include http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?ID=*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van dit:

// @include http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...mp;#entry164542

 

moet er dit staan:

 

// @include http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?ID=*

 

Bedankt voor je reactie.

Heb tevens nogmaals het script geïnstalleerd en kreeg nu een veel grotere versie te zien dan de eerste keer.

Het werkt prima, alleen wanneer ik rechts op Grease Monkey klik, staan er geen scripts geïnstalleerd. B)

Moet er nog iets veranderd worden, of gewoon maar laten staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Leuk scriptje kan nog meer mee lijkt mij.

 

Ik heb boven aan mij log altijd staan de hoeveelste cache het is en de titel van de cache. Dat is vooral voor mijn eigen boekhouding.

Dit moet lijkt mij ook best automatisch kunnen met dit script. Heeft er iemand meer kennis om daar een regel voor te maken?

bewerkt door Team Krabbegat
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit werkt MIETERS! Nu inderdaad nog maar eens kijken hoe dit in elkaar zit, om nog meer informatie automatisch in te vullen...

 

 

 

Bedankt voor de TIP! Er zijn trouwens nog meer GreaseMonkey Geocaching Scripts.. Kijk hier maar eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit werkt MIETERS! Nu inderdaad nog maar eens kijken hoe dit in elkaar zit, om nog meer informatie automatisch in te vullen...

 

 

 

Bedankt voor de TIP! Er zijn trouwens nog meer GreaseMonkey Geocaching Scripts.. Kijk hier maar eens

 

Toch nog maar eens in de herhaling deze link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Leuk scriptje kan nog meer mee lijkt mij.

 

Ik heb boven aan mij log altijd staan de hoeveelste cache het is en de titel van de cache. Dat is vooral voor mijn eigen boekhouding.

Dit moet lijkt mij ook best automatisch kunnen met dit script. Heeft er iemand meer kennis om daar een regel voor te maken?

 

Hallo Team Krabbegat,

 

Ik ben een tijdje weggeweest en daardoor niet in staat te reageren. Ik heb je verzoekje gelezen en zal er wat mee gaan doen. De counter zal ik zowiezo inbouwen. De titel moet ook niet te moeilijk zijn.

Ik wil ook proberen om hiervoor een makkelijk systeem te maken om dit in de logs te zetten. Jullie kunnen rekenen op een nieuwe versie. Ik hoop deze over een week af te hebben.

 

Cheers Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ voorgaande berichtgever : Welk script bedoel je met die aanpassing voor de log die je gaat maken, want sommigen scripts werken dus niet meer vanwege de wijzigingen bij GC.com !

 

***

 

Voor diegene die dit draadje voor het eerst lezen (zoals ik zelf nu ook net) en zich afvragen wat het GreaseMonkey script is en hoe dit te verkrijgen, ik heb toevallig gisteren in een ander draadje het volgende neergezet, na de nodige noeste/woeste arbeid te hebben verricht :

 

 

 

Yeeha, een AANTAL scripts werken er hoor ...

 

1d616289-9e12-4983-87ba-420e6fcf43c3.jpg

 

Zoals hierboven te zien is achter de namen aan de linkerkant (ALLEEN BIJ HET GC.COM FORUM !), staan de icoontjes er nu; kun je meteen doorklikken naar de founds of hidden caches van diegene ...

Edit: Ik zie nu dat het ook voor het GC.NL forum geldt ! Dit had ik aangepast in de script tekst, copy and paste :no: en werkt nu dus ook hier ...

 

En...

 

De tabbladen zijn voorzien van eigen icoontjes.

Waar voorheen nog overal het vierkleurige geocaching logo in de tabbladen stond, pronkt nu dus een ? van mysterie of een MULTI icoontje voor zo'n cache etc...

 

***

 

Wat ik wel ook geïnstalleerd had en nog niet terugzie is:

 

Links in je scherm bij my account bv. het aparte invulvenster voor de GC nummers, invullen en hop naar de cachepagina, jammer !

 

Ook de schermpjes waar TOPICstarter het over had, zie ik (nog) niet...

 

Dan had ik ook nog wat fit screen, en zelf controle hebben over white in pages, maar ook nog geen verandering gezien...

 

***

 

Wel heb ik zoals hieronder te zien is het scriptje voor een (soort) event icoontje/tekstwolkje achter de cachenaam gedownload.

Ik dacht dat het betekende dat ALS ik met betrekking tot die cache een note of found had geplaatst ik dan automatisch naar die note of found zou gaan, maar het betekent dat ik dan meteen een log (found of note, whatever) kan gaan schrijven ZONDER eerst naar de cachepagina te gaan. Misschien haal ik dat er wel uit, dat gebruik ik denk ik niet en nu staat er dus OVERAL zo'n wolkje achter :

 

47104fb7-ba72-4d9d-885f-8c2843b5028a.jpg

 

*****

 

Bovendien had ik ook het WAYPOINT scriptje gedownload en ook die doet het. Een volgende keer hoef ik niet meer al die waypoints helemaal aan te maken, maar KLIK ik gewoon op bv. PARK of WP1, of FINAL !!!

ERG HANDIG HOOR !

http://img.geocaching.com/cache/f8094e6a-e...53848f47eaf.jpg

Edit : ik mag maar twee plaatjes toevoegen....

 

***

 

En mijn gallery ziet er veel gelikter uit :thumbup:

 

***

 

Bovendien past de achtergrond zich nu automatisch aan en heb ik dus niet van die vreemde extra brede pagina's meer om te scrollen :thumbup:

 

***

 

Wanneer er meer dan 5 logs zijn voor een cache, laat ie automatisch de HELE lijst met alle logs zien, hoef ik niet te klikken onderaan op show all logs .... WERKT OOK !

 

***

 

En :

Bij Driving Directions is er een exacte route met afstanden afleesbaar !

 

http://img.geocaching.com/cache/380f4caa-c...be1211c3209.jpg

Edit: Ik mag maar twee plaatjes toevoegen

 

 

Er is ook een aparte Directions From Mum's New Place toegevoegd bij :

 

For online maps...

 

* Geocaching.com Google Map

* Map24

* Google Maps

Google Satellite

Google Hybrid

Directions From Mum's New Place

MapQuest

* Yahoo Maps

* Microsoft MapPoint

 

 

****

 

Zo, dat was het weer even....

 

Voor wat betreft de vensters met de logjes etc, misschien ligt het idd aan al het werk achter de schermen sinds de update van GC.com, gewoon nog even in de gaten houden...

Voor nu vind Mamma het al helemaal toppie wat er aan features is bijgekomen, en dat terwijl ik er tot vanavond nog niets over had gehoord :no:

 

THNX allemaal ! maar vooral de Topicstarter, misschien dat anderen er nu ook wat aan hebben.

 

 

****

 

FF KORT NOG: RESUME VOOR ALLEN DIE MIJ NOG ZULLEN VOLGEN MISSCHIEN......

 

EERST de laatste versie van GREASE MONKEY downloaden : 0.8 hier

 

Dan naar de GreaseMonkeyScripts site gaan en links de verschillende scripts nalopen om te kijken welke je zelf wilt.

 

Heb je er eentje gevonden dan rechts onderin op het icoontje downloaden en het wordt geinstalleerd.

 

Wanneer je AL je scripts hebt gedownload die je wilt is het dus belangerijk dat je je BROWSER (FF) herstart !!

 

Vervolgens zie je als het goed is idd rechts onderin (Boven de tijd) het aapje EN in het menu Extra boven aan in de menubalk zit een apart menuutje met GreaseMonkey...

 

*****

 

SUCCES en het wachten is nu idd op de logvensters !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Check http://gmscripts.locusprime.net/Log_Find_Counter.html. Voldoet dit aan je wensen m.b.t. het bijhouden van het aantal gevonden caches? Ik zal kijken of ik deze functie op een zinnige manier kan integreren in Logging Template.

 

Helaas werkt dit script alleen als je dit altijd gebruikt. Als je een keer vergeet hierop te klikken of je logt op een pc waar geen GM scrits op staan moet je de teller weer aanpassen. Het zou dus fijn zijn als er automatisch word gekeken hoeveel founds er al zijn op .com en dat hij daarop de teller baseerd.

 

Heb dit script idd al wel maar werkt niet effectief.

 

Ik ben benieuwd naar je nieuwe scripts!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...