Spring naar bijdragen

probleem van een nieuweling


keeskater

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag voor iedereen die hem kan beantwoorden.

Ik ben nieuw met het geocaching en heb inmiddels wel een paar schatten gevonden maar ik wil ook graag schatten zoeken met tussenliggende coordinaten met bijvoorbeeld vragen of zo.

Ik heb een Garmin Etrex venture Hc en kan wel het start coordinaat in mijn apparaat krijgen maar de coordinaten met vragen en het eindunt lukt mij niet,dus ik kom bijvoorbeeld niet verder dan de parkeerplaats.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik dus wel doen om ook hier van te kunnen genieten.

M.vr.gr. en alvast bedankt.

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een vraag voor iedereen die hem kan beantwoorden.

Ik ben nieuw met het geocaching en heb inmiddels wel een paar schatten gevonden maar ik wil ook graag schatten zoeken met tussenliggende coordinaten met bijvoorbeeld vragen of zo.

Ik heb een Garmin Etrex venture Hc en kan wel het start coordinaat in mijn apparaat krijgen maar de coordinaten met vragen en het eindunt lukt mij niet,dus ik kom bijvoorbeeld niet verder dan de parkeerplaats.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik dus wel doen om ook hier van te kunnen genieten.

M.vr.gr. en alvast bedankt.

Frank

Ik snap jeantwoord maar dit is niet wat ik bedoel.

Ik had bv laatst een cache waar de coordinaten van de vragen al bekend waren maar moet ik die dan handmatig invoeren,het start coordinaat kan ik wel met de computer er in krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een multi doet en de coordinaten zijn van te voren bekend, kun je inderdaad thuis die coordinaten handmatig in je GPS voeren. Het zijn coordinaten in de beschrijving en die kunnen niet automatisch naar je GPS geladen worden.

 

Waarschijnlijk moet je je joystick even inhouden en je krijgt een nieuw scherm waar je de naam en de coordinaten kunt invoeren. Daarna op 'oke' drukken. Waarschijnlijk moet je dan het WP even opzoeken om 'ga naar' in te kunnen drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet hoe het met de etrix moet, mar meestal gaat het zo: maak een nieuw waypoint aan, net zoals je ook de coordinaat van de parkeerplaats erin gezet hebt. Je kunt het ook met "mark" ( je huidige locatie) doen. Ga dan met find of zo naar het net gemaakte punt, en wijzig de coordinaten in die die je uit de puzzel of opdracht hebt gekregen. Het is verstandog de coordinaat van de parkeerplaats NIET te wijzigen, want dan kun je tenminste altijd de auto weer terug vinden als je niet uit de route komt..... :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KeesKater:

 

zoals Kapitein Haak al aangeeft: het handmatig onderweg kunnen invoeren van waypoints is van groot belang.

 

Onderweg moet je bij MultiCaches vragen beantwoorden en aan de hand vd antwoorden nieuwe coordinaten invoeren.

 

Hoe dit moet staat zeker in je handleiding van de GPS maar met mijn etrex Legend doe ik het als volgt:

 

met navstick rechtsbovenin, druk op navstick (klik), kies hoofdmenu, kies "markeer", ga omhoog totdat je bij het coordinatenveld bent, klik dan en vul de nwe coordinaten in.

 

Klik op "ok" als je klaar bent en dan naar onderen: "GaNr" (ga naar) en klaar.

 

Maar nogmaals: worstel je een keer door de handleiding van je eigen GPS heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf de garmin etrex vista, als ik een multicache aan het doen ben, maar ik altijd alle wp klaar in me gps zodat ik ze niet daar hoef in te voeren, daarbij maak ik alvast een wp aan voor de cache, als ik de multi heb opgelost vul ik bij de wp voor de cache de coordinaten in en, lopen naar de plek :cry: Goed voorbereid is het halve werk :crybaby:

 

Groet meaneye

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet hoe het met de etrix moet, mar meestal gaat het zo: maak een nieuw waypoint aan, net zoals je ook de coordinaat van de parkeerplaats erin gezet hebt. Je kunt het ook met "mark" ( je huidige locatie) doen. Ga dan met find of zo naar het net gemaakte punt, en wijzig de coordinaten in die die je uit de puzzel of opdracht hebt gekregen. Het is verstandog de coordinaat van de parkeerplaats NIET te wijzigen, want dan kun je tenminste altijd de auto weer terug vinden als je niet uit de route komt..... :crybaby:

 

Idd parkeerplaats niet wijzigen/of vergeten te markeren. Er is niets erger dan je auto proberen terug te vinden na een lange wandeling. Zeker niet als het weer is om geslagen. Of een lage wandeling in de woestijn. (ooit zul je dit soort logjes wel lezen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat hier ook wat langs elkaar heen gepraat wordt, er bestaan namelijk wel degelijk multi's waarbij alle WP's al gegeven zijn (m.u.v. de eindcoordinaat, allicht). Die coordinaten zijn niet altijd, maar soms wel te downloaden.

 

Zelf doen we dit nooit omdat ik het een gepruts vind met kabeltjes aan de PC en zo, ik klop ze net zo lief even in. Maar het kan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag voor iedereen die hem kan beantwoorden.

Ik ben nieuw met het geocaching en heb inmiddels wel een paar schatten gevonden maar ik wil ook graag schatten zoeken met tussenliggende coordinaten met bijvoorbeeld vragen of zo.

Ik heb een Garmin Etrex venture Hc en kan wel het start coordinaat in mijn apparaat krijgen maar de coordinaten met vragen en het eindunt lukt mij niet,dus ik kom bijvoorbeeld niet verder dan de parkeerplaats.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik dus wel doen om ook hier van te kunnen genieten.

M.vr.gr. en alvast bedankt.

Frank

 

hoi keeskater,

Gewoon prutsen met je etrex en uitproberen te vinden hoe het wel lukt. Natuurlijk doe je dit dan wel thuis. Dus eerst het dingetje goed onder controle zien te krijgen ( hopelijk lukt het je met de handleiding) en dan de nieuwe coordinaten proberen in te voeren.

En je kunt ook vragen of er een geocacher die bij jou in de buurt woont die eens een tocht met je wil meewandelen.

Daar leer je heel veel van.

Ik heb het helemaal zelf uit weten te vogelen, maar dat kostte wel wat tijd.

Zet door en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat hier ook wat langs elkaar heen gepraat wordt, er bestaan namelijk wel degelijk multi's waarbij alle WP's al gegeven zijn (m.u.v. de eindcoordinaat, allicht). Die coordinaten zijn niet altijd, maar soms wel te downloaden.

 

Zelf doen we dit nooit omdat ik het een gepruts vind met kabeltjes aan de PC en zo, ik klop ze net zo lief even in. Maar het kan wel.

 

Natuurlijk zijn die caches er wel maar ik zou toch maar leren hoe ze in te voeren, het zou zo jammer zijn dat je maar een deel van de caches kunt doen vandaar mijn advies.

 

 

 

Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag voor iedereen die hem kan beantwoorden.

Ik ben nieuw met het geocaching en heb inmiddels wel een paar schatten gevonden maar ik wil ook graag schatten zoeken met tussenliggende coordinaten met bijvoorbeeld vragen of zo.

Ik heb een Garmin Etrex venture Hc en kan wel het start coordinaat in mijn apparaat krijgen maar de coordinaten met vragen en het eindunt lukt mij niet,dus ik kom bijvoorbeeld niet verder dan de parkeerplaats.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik dus wel doen om ook hier van te kunnen genieten.

M.vr.gr. en alvast bedankt.

Frank

Op bladzijde 7 ev van deze handleiding staat precies hoe het moet. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraag voor iedereen die hem kan beantwoorden.

Ik ben nieuw met het geocaching en heb inmiddels wel een paar schatten gevonden maar ik wil ook graag schatten zoeken met tussenliggende coordinaten met bijvoorbeeld vragen of zo.

Ik heb een Garmin Etrex venture Hc en kan wel het start coordinaat in mijn apparaat krijgen maar de coordinaten met vragen en het eindunt lukt mij niet,dus ik kom bijvoorbeeld niet verder dan de parkeerplaats.

Wat doe ik verkeerd en wat moet ik dus wel doen om ook hier van te kunnen genieten.

M.vr.gr. en alvast bedankt.

Frank

Op bladzijde 7 ev van deze handleiding staat precies hoe het moet. :crybaby:

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de hulp die jullie aandragen,had nooit deze reacties verwacht.

Ik ben er inmiddels uit hoe het werkt en ga vanmiddag maar eens proberen of ik het goed gedaan heb,het is tenslotte prachtig weer vandaag.

nogmaals bedankt.

 

Gr,

keeskater

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...