Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik heb deze gelogd als found om de plaatser eens uit te lokken om wat onderhoud te gaan doen aan zijn cache

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...7b-b27609af78ab

na diverse mailtjes als found gelogt , maar we zijn nu al een hele tijd (en mailtjes) verder maar er gebeurt niets.

Het laatste mailtje van de plaatser was " geduld is een schone zaak"

Zodra er weer een eind ache is , rij ik er wel langs om een krabbel in het logboekje te zetten

en log opnieuw en verwijder de oude log van de pagina.

Hmmm, ik kan me nog herinneren dat er in Groningen een hele leuke serie was inzake ene 'Magrait' oid. Je kon zelfs lid worden van een orde B) . Met veel moeite en inspanning (meerdere keren op bepaalde plek geweest) de aanloop gezocht en gevonden en toen kwam ik erachter dat de cache geript was. Net het weekend voordat we (m'n vader en ik) 'm wilden oppikken :P . Ook wij waren helemaal zeker van onze zaak over de plek waar de cache moest liggen. Deze frustratie speelt mij nog wel eens parten als ik leden van de orde zie of hun banner B) , maar de cache loggen als found is nooit in me opgekomen. Een geripte cache is, hoe vervelend dan ook, gewoon weg. De cacheplaatser dan uitdagen dmv een found-log klinkt dan wel wat gezocht. Je kunt een note oid op de site plaatsen waarmee je veel meer effect hebt dan een log.

SN@G komt er nog een revival van de betreffende bonuscache of kan ik of zal 'm gewoon maar als found loggen? :blink:

Have fun! :beerchug:

GR. Fire5

Geplaatst

Als ik dit zo lees testen jullie de cache locatie wel.

Door de cache een paar weken proef teleggen. (kan vaak al een leeg doos je zijn met uitleg/boekje)

Mocht de cache nu verdwijnen dan is de ramp iets minder groot, dan dat er met zorg een gevulde kist is weggelegd.

Moet helaas wel bekennen dat ik het ook niet altijd doe. Maar zo heb ik wel een potientele plek kunnen kunnen kontroleren op muggle gevoelig heid. Nu alleen de cache nog.

Geplaatst
FF opgezocht wat we nu voor regels hebben voor een "find". Bron: GC.com

What are the rules in Geocaching?

Geocaching is a relatively new phenomenon. Therefore, the rules are very simple:

1. Take something from the cache

2. Leave something in the cache

3. Write about it in the logbook

Where you place a cache is up to you.

Dus verder weinig voor wat betreft gedoe over finds op Internet.

m.a.w. doe wat je niet laten kunt.

Verder graag alleen iets officieels laten zien, en niet de zoveelste mening van iemand, want dat eindigt altijd in wellus-nietus-ping-pong.

Ben je niet eens met hoe iemand finds bij zijn cache behandeld, dan zoek je contact met de legger.

Dat is de enige manier waarop je ooit zult weten waarom iemand iets doet.

Beste dmace,

kijk eens naar de regels die ik vet maakte.

.Com kent 3 spelregels, waarvan nr. 3 duidelijk is over loggen.

Vervolgens schrijf je toch nog "doe wat je niet laten kunt" want over internet staat er niets terwijl regel 3 niets aan duidelijkheid te wensen laat. En als klap op de vuurpijl schrijf je dat men beter alleen iets officieels kan laten zien dan een eigen mening. :beerchug:

Nou gooi je zelf iets officieels op het forum tbv. deze discussie en het eerste wat je doet is daar je eigen mening op projecteren en daarmee die regel 3 onderuit halen. B)

Je bent een vreemde snuiter. :blink:

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)
Hebben jullie ooit gevraagd in hoeverre het jullie is toegestaan om flutcaches, waar duidelijk geen enkele zorg aan is besteed en die puur en alleen worden geplaatst om puntjesverzamelaars (neppers) te plezieren, af te keuren?

En, beste Vlindertje, wanneer is een cache een flutcache? :beerchug:

Wie gaat dat bepalen?

Is een cache waaraan weinig tijd werd besteed per definitie een flutcache.

( Ik heb een cache die ik binnen 1 dag klaar had - helemaal - en deze heeft meer dan 10 Geo d'Ors. Ik heb er waar ik flink wat tijd in stak en die geen enkele of maar 1 Geo dÓr hebben gekregen. En dan heb ik het hier over Geo d'Ors: deze zijn toch hopelijk niet nodig om geen predikaat flutcache te krijgen)

Verder is je verhaal mij sympatiek hoor, maar ik heb de indruk dat je niet erg hebt doorgedacht over haalbaarheid, mogelijkheid, noodzakelijkheid en consequenties. B)

Groet,

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Even voor alle duidelijkheid, ook ik ben niet roomser dan de paus, ook ik stuur wel eens een berichtje aan iemand die de cache als gevonden mag loggen terwijl er niets meer ligt. Ook alleen omdat er een flink eind gereden is. Onlangs nog gedaan bij de botoxcache van de Fee. Op de dag dat de cache weg is gemaakt door grote graafmachines, nog voordat ik wist dat de cache daardoor weg was is de plek bezocht. Zoveel pech is iets anders dan een cache al weken op disabled hebben staan, wetend dat er niets ligt en dan gewoon maar toelaten dat iedereen logt.

Het gaat er ook niet om dat zoiets zo nu en dan eens gebeurd, dat lijkt me geen enkel probleem. Vooral als je werkelijk de eindplek gevonden hebt en de eigenaar niet eens weet dat de cache weg is.

Natuurlijk heb ik het over de gevallen die extreem zijn, maar die extreme gevallen nemen heus de overhand. Vanuit "die andere functie" heb ik er waarschijnlijk een iets betere en in ieder geval andere, kijk op.

De vele emailtjes die ik met vragen en klachten krijg over de uitspattingen geeft me een goed beeld hoe er tegenwoordig "gegeocached" wordt. En het staat me als geocacher niet aan.

Natuurlijk zijn er nog legio echte geocachers, tenminste, wat ik onder een echte geocacher versta. Maar die groep is wel slinkend en als die andere groep de overhand gaat krijgen, voel ik me niet meer thuis in het geocaching wereldje en dan stop ik ermee.

De bewuste cache die in eerste instantie in deze topic werd genoemd, ik heb tot een paar minuten geleden niet eens gekeken om welke het ging, is zo'n cache waar ik even kippevel van krijg.

Een boze buurvrouw? ja, nou en? Er was toch toestemming?

En als ik dan lees dat de cache al geript was voordat de eerste vinder van de plek hem kon loggen, is, eerlijk is eerlijk, volgens mij nog steeds de FTF, STF en TTF niet vergeven. Dat haal je toch uit het logboekje? De FTFer is niet degene die hem het eertse op het internet heeft gelogd, maar degene die het eerste in het logboekje heeft gekalkt. Dus ......

Ik zeg niet dat het bij deze cache gebeurt, maar de kans dat het zo blijft, vooral omdat niemand een not found logt, niemand een needs maintenance note plaatst, is groot dat zo'n cache zo door het leven blijft gaan en dan is het geen cache. Immers, het is een cache als er een fysieke cache(doosje) ligt met minimaal een logboekje/logrolletje. Is dit niet het geval, kun je hem scharen onder de virtuele caches en die zijn al jaren niet meer toegestaan. De cache voldoet dus niet aan de voorwaarden en als de eigenaar dit niet verandert, gaat zo'n cache maar zo het archief in. Alhoewel het op disabled staan al genoeg lijkt dat er een planning is de cache te herplaatsen. Maar toch... nu is het een niet toegestane virtual als het gelogd blijft worden.

En wat die Luie PeeTee betreft, je hebt heus wel de intentie begrepen lelijke Fries. Ik doel natuurlijk op "zij" die liever zo lang mogelijk de onderhoud van hun cache uitstellen en niet alleen verre bezoekers, maar ook nabije bezoekers eerder liever laten loggen, weken lang, dan even de moeite nemen de cache te disabelen en binnen een paar weken het probleem op te lossen. Nood en dood daargelaten natuurlijk.

@Dmace: je aangehaalde punt 3 zegt al genoeg.

@glennenmaik:

@ Kruimeldief: Bijna iedereen heeft wel een stats bar, is gek op FTF caches en vind het leuk als ie een mijlpaal heeft bereikt! Zeg jij dan nooit trots hoeveel caches jij al gerevieuwed hebt? Geocachen is fun en zie het zo, als alle puntjesjagers geocachen zijn vergeten blijft alleen de ware geocachekern achter.

Een statsbar laten zien hoeveel je gevonden hebt als geocacher, of hoeveel je als reviewer gereviewed hebt, al dan niet vanuit trots, hoeft niet hetzelfde te zijn als met alle geweld willen scoren, ook als er niets te scoren is, ook als een cache al lang gearchiveerd is. Uit trots laten zien hoeveel je hebt gedaan hoeft geen cometitie te zijn en vooral geen valse competitie. De statsbar zoals ik het noemde hoorde bij de bulk die ik erbij opsomde.

Ik heb een tijdje een statsbar laten zien van het aantal caches dat ik gereviewed heb. Daar zit geen comeptitie in. Toch is op verzoek van geocaching.com aan de reviewers gevraagd dit te laten omdat er ook geen schijn van competitie tussen de reviewers mag zijn. Ik weet ook niet hoeveel de andere NL reviewers hebben gedaan. Ik weet wel hoeveel ik heb gedaan en hoeveel er online staan. En hoe zou ik ooit een competitie kunnen houden met reviewers in bijvoorbeeld Amerika. Ik zou voor mij niet afhankelijk zijn van het aantal dat ik review maar van het te reviewen aanbod en wat dat betreft mag van mij het aanbod best wel drastisch minder B)

Geplaatst
En, beste Vlindertje, wanneer is een cache een flutcache? :ph34r:

Wie gaat dat bepalen?

In de eerste plaats ik, en met mij een ieder ander voor zichzelf. Logisch toch ?

Geplaatst

Tja, ik moet toch even als cache-eigenaar reageren.

De cache was inderdaad weg voordat ik er erg in had. Hij heeft er bijna 3 weken gelegen. Als je dan wordt gebeld met de vraag: Waar ligt'ie nou, we staan hier maar zien niets? Dan denk je eerst /&§%$%" :ph34r: . Nu al weg. Tussendoor was er geen mogelijkheid om mensen die al op weg waren te waarschuwen dat deze weg is. Via internet op disabled zetten ging ook nog niet. Dus heb ik toestemming gegeven om de cachers die ter plekke waren (en nog niet konden weten dat de cache weg was) te laten loggen als "found". Zo spoedig mogelijk zal ik voor een nieuwe cache zorgen. Dan pas komt de FTF (voor wie dat belangrijk vindt). Hier is dus geen sprake van een cache die al weken op disabled staat loggen. De cache was al gelogd voor ik thuis achter de PC kon kruipen. VOlgende keer ga ik in ieder geval geen toestemming geven voor het loggen.

Groeten,

Jersepe

PS: hier staat niets

Geplaatst (bewerkt)

Wat een gez**k over die cache!,

.

Jammer hoor laat iedereen in zijn waarde en kijk eerst naar jezelf!!!

Groetjes sammie

bewerkt door sammie1990
Geplaatst

sluit ik me bij aan sammie1990

ps ik heb als notfoud gelogt hoor.

zijn juillie nu blij kunnen julie weer slapen.

groetjes inkesa :ph34r::beerchug:

Geplaatst

Nou jah :ph34r: ik ben alleen met mijn eigen account bezig en ik,

log pas als ik de cache echt gevonden het en in het logboek heb geschreven.

Maar de Cache houder kan toch ook om de zoveel tijd, even het logboek doorkijken of alles klopt.

of bijv om de maand er een nieuwe in te legge, en dan de mensen die dus "fackegelogd"hebben verwijderden.

Groet meaneye

Geplaatst
*knip*

Jammer dat er zo gezeurd moet worden en het event toch een zwart randje geeft!

*knip*

@sammie:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het was wel eens waar een event-cache, maar voor mij is het event nog steeds meer dan geslaagd!

Geplaatst
En idd als de cacherol nat is kan je ook niet loggen,dus ook een not found!

Die is dus wel te loggen, omdat je de cache hebt gevonden en daar gaat het hele spelletje om.

Is het logboek of rolletje nat, dan kan je altijd een papiertje in de cache doen en daar je naam opzetten en in je log op de cachepagina even een vriendelijke opmerking maken dat het logboekje (zeik)nat is en dat loggen voor jou moeilijk was en dat je daarom een papiertje hebt achter gelaten met je naam erop.

Gewoon de regelltjes naleven en niet het flauwe smoesje gaan ophangen dat je zoveel kilometers had moeten rijden voor die cache. Dan had je maar postzegels sparen als hobby moeten kiezen, dat kan vanuit de luie stoel. Ik heb ook wel eens een paar honderd kilometer voor één cache (een micro nog wel) gereden met in totaal drie bezoekjes. Vinden zou ik hem en een leeg gat heb ik daar niet gelogd, want de cache was twee achter elkaar geript.

Geplaatst

Een cache mag je (in onze ogen) pas loggen als je naam/nickname in het logboekje staat.

Geplaatst

Hebben jullie ooit gevraagd in hoeverre het jullie is toegestaan om flutcaches, waar duidelijk geen enkele zorg aan is besteed en die puur en alleen worden geplaatst om puntjesverzamelaars (neppers) te plezieren, af te keuren?

En, beste Vlindertje, wanneer is een cache een flutcache? :ph34r:

Wie gaat dat bepalen?

Groet,

Geopatra.

Een flutcache voldoet niet aan de volgende criteria: "Groot, klein, dik, dun, lang, kort, tradi of multi : het moet mooi, interessant, bijzonder zijn. Een plaats waar je anders nooit zou komen, maar waar je dank zij de cachelegger op eenvoudige of ingewikkelder weg - of wat dan ook - nu toch komt. "

Deze omschrijving is niet van mij, maar ik heb 'm elders op het forum gelezen en vind 'm wel sterk.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...