Spring naar bijdragen

GarTrax v 1.10 is uit!


Aanbevolen berichten

Na lang ploeteren is het dan toch gelukt: GarTrax v 1.10 is vrijgegeven.

 

Naast een boel nieuwe features is natuurlijk het belangrijkste dat downloaden van geocaching.com weer werkt.

 

Vanwege de grote druk :D heb ik toch maar een release gedaan, hoewel er nog een foutje in zit waar ik nog niet echt de vingers achter krijg. Hopelijk valt het niet te erg op :thumbup:.

 

GarTrax v1.10 is hier te downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoewel er nog een foutje in zit waar ik nog niet echt de vingers achter krijg. Hopelijk valt het niet te erg op

Hmm, volgens mij heb ik een bugje gevonden en vermoedelijk een verklaring:

als je eerst Gartrax opstart, vervolgens wat locfiles laadt en DAN pas internetverbinding maakt, dan crasht Gartrax als je start met downloaden. (Ik draai XP als OS).

Ergo: maak eerst verbinding en start dan Gartrax op. Dat kan toch geen kwaad.

 

Ha! Krijg ik nu, zoals vaak met gevonden bugs gebeurt, een fles wijn?!? :thumbup::beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij doet het prima Pieter. Ik zie geen verschil zo 1, 2, 3, met 1.06

Of.... het moet zijn dat ik met 1.10 niets kan downloaden van .com en met 1.06 wel. Heb gewoon weer 10 Mb opgehaald met caches die ik morgen wil gaan doen :crybaby:

 

En.... heb geen ban gekregen.

 

Ook heb ik me rot gezocht naar de bug die niet opvalt. Nou het valt me zeker nog niet op.

 

ik krijg dagelijks als premiummember 5 bestanden toegezonden van .com.

 

Alle caches van Nederland

Alle caches die wij nog niet hebben.

Alle caches van belgie

Alle travelbugs

en ook iedere dag alle nieuwe caches van de afgelopen 7 dagen.

 

Omdat ik ook Cachemaps van bigbird gebruik, krijg ik dus alle files binnen als GPXfiles en voor de PocketPC krijg ik ze als PRCfiles in een Ebookformaat. Beide heb ik gekozen omdat daar ook de beschrijving en logs van die caches bij zitten. M.A.W. alle dagen ruim 13 Mb aan email van .com en dat 7 dagen per week :thumbup:

 

Hiermee wil ik dus zeggen dat ik niet loc files heb getest.

 

Trouwens die 10 Mb aan download inclusief pictures komen ook op de pocketpc perfect in beeld en paasen zich volledig aan op de schermgrootte van 320x240 ....

 

GRTZ

 

Kruimeldief :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook heb ik me rot gezocht naar de bug die niet opvalt. Nou het valt me zeker nog niet op.

Eagles heeft 'm wel gevonden ;)

 

Bij mij crasht GarTrax wel eens, dus niet altijd, als ik een download start. Ik heb het getest met een LAN verbinding, dus het heeft waarschijnlijk niet te maken met maken van de internetverbinding. De bug valt dus best wel heel erg op, maar hopelijk niet te vaak :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha! Krijg ik nu, zoals vaak met gevonden bugs gebeurt, een fles wijn?!?  ;)  ;)

Nu er zowaar prijzen worden uitgelooft voor het vinden van een bug, ga ik ook een gokje wagen, maar niet voordat ik gezegd heb dat ik het een geweldig programma vind!! :beerchug:

 

Ter voorbereiding op de vakantie heb ik caches in Noorwegen gedownload. Alles lijkt te lukken, pagina's en links worden netjes gemaakt, maar bij het bouwen van de index gaat het mis.

Melding: Could not extand all data.

bijvoorbeeld bij GC7707 of GC7A02

 

Groet,

Miep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook heb ik me rot gezocht naar de bug die niet opvalt. Nou het valt me zeker nog niet op.

Eagles heeft 'm wel gevonden ;)

 

Bij mij crasht GarTrax wel eens, dus niet altijd, als ik een download start. Ik heb het getest met een LAN verbinding, dus het heeft waarschijnlijk niet te maken met maken van de internetverbinding. De bug valt dus best wel heel erg op, maar hopelijk niet te vaak :beerchug:

Nah, grappenmaker.

 

Dan is de bug bij mij ook opgevallen ;) Ik schreef toch dat ik niets meer kon downloaden van .com met 1.10 en daarom daarvoor de "oude" 1.06 gebruikte? Dat gebeurde bij mij dus ook. Ik wil downloaden en floep weg is Gartrax. Dacht dat je het speciaal voor mij had ingebouwd om de ban op .com tegen te gaan hahahahaha.

 

GRTZ

 

Kruimeldief, die hiermee ook je PM of PB gelijk heeft beantwoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles lijkt te lukken, pagina's en links worden netjes gemaakt, maar bij het bouwen van de index gaat het mis.

Die had ik inderdaad ook al eens gemerkt. Een setje .loc files staat in de inbox van P-Terminator voor de poging om het te reproduceren. Maar daar heb ik hier verder geen melding van gemaakt, omdat ik in principe alles via de GarTrax supportlijn wil laten lopen.

Echter voor het crashen had ik (dacht ik) een oplossing die voor iedereen als work-around kon dienen. Daarom had ik die bug hier maar wèl even vermeld.

Laten we hier dus niet direct alles noteren waarvan we denken dat het een foutje is in het programma, tenzij P-Terminator dat wel graag hier wil hebben i.p.v. via de supportlijn.

 

En... af en toe voutje valt wat mij betreft in het niet vergeleken met wat je kunt met het programma! Dit nog eens even ter welverdiende ophemeling!!!

 

Greetz,

Eagles (die collega's en Shikra vaak hoort zeggen: "Geef een softwarepakket met een bug aan hem en hij komt 'm tegen!")

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels is er hard gewerkt aan de problemen, of ze nou via het forum of via het support kanaal tot mij komen.

 

GarTrax v1.11 :beerchug: lost het probleem van het crashen bij downloaden op.

 

Ook zijn de configuratiebestanden aangepast. Voor de caches die bij mij gemeld zijn i.v.m. het niet kunnen maken van de index, werkt het nu wel, maar misschien zijn er nu andere caches waarvoor het niet meer werkt. Het had in ieder geval de maken met veranderingen op geocaching.com, waarvan ik hoop dat ze voor alle caches gelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Uit verschillende meldingen is gebleken dat het maken van een indexbestand met de configuratiebestanden van versie 1.11 niet meer werkt voor de nieuwe layout van de cache paginas.

 

Inmiddels heb ik op de GarTrax pagina een download van de verbeterde configuratiebestanden staan. Uiteraard is ook de download van GarTrax zelf aangepast met de nieuwe configuratiebestanden, die heet daarom nu 1.11a.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...