ronenbianca Geplaatst 16 januari 2008 Geplaatst 16 januari 2008 Sinds een tijdje kan ik mijn GPX export van GSAK niet meer openen in GPXSonar. Ik krijg dan een XML Parser error. Waarschijnlijk zit dit in een bepaalde cache, want als ik binnen 15km van thuis NOTFOUND selecteer, werkt het wel en bij 23 km van huis niet meer. Iemand hier ook ervaring mee???
lennie1975 Geplaatst 17 januari 2008 Geplaatst 17 januari 2008 Ik heb ook een probleem met inlezen in GpxSonar van GPX files die vanuit GSAK komen. Bij bepaalde caches (en altijd bij dezelfde) wordt de detailpagina niet getoond bij klikken op de desbetreffende cache. Als ik diezelfde caches in een PQ rechtstreeks van de .com site haal gaat het wel prima. Heb al op het GSAK forum het er met Clyde over gehad en die heeft de files vergeleken en hij ziet niet wat er mis zou kunnen zijn. Maar er moet toch IETS zijn waarom die caches niet open willen.
Cachemier Geplaatst 17 januari 2008 Geplaatst 17 januari 2008 Ik vermoed dat het iets te maken kan hebben met "diakritische" tekens in de naam van de cache ? Tekens als (^ ¨ ' "" & - ) schijnen wel vaker problemen te geven in GPS Sonar
lennie1975 Geplaatst 17 januari 2008 Geplaatst 17 januari 2008 Ik vermoed dat het iets te maken kan hebben met "diakritische" tekens in de naam van de cache ?Tekens als (^ ¨ ' "" & - ) schijnen wel vaker problemen te geven in GPS Sonar Nope dat is't niet. Of hoe verklaar je anders dat DEZELFDE caches in een PQ die rechtstreeks van de .COM komt wèl werkt.
kalkendotters Geplaatst 17 januari 2008 Geplaatst 17 januari 2008 Ik vermoed dat het iets te maken kan hebben met "diakritische" tekens in de naam van de cache ? Tekens als (^ ¨ ' "" & - ) schijnen wel vaker problemen te geven in GPS Sonar Nope dat is't niet. Of hoe verklaar je anders dat DEZELFDE caches in een PQ die rechtstreeks van de .COM komt wèl werkt. Aangezien speciale tekens op een speciale manier in de GPX gezet moeten worden, is dat zeer waarschijnlijk de reden. Tekens als bv & moet in de gpx gecodeerd worden als & Als dat niet gebeurt, dan zal de ontvangende partij (gpxsonar dus) daar ernstig over kunnen struikelen. Kun je aangeven welke cache het is ? dan kan ik even kijken of ik daar wat raars inzie
lennie1975 Geplaatst 17 januari 2008 Geplaatst 17 januari 2008 (bewerkt) Aangezien speciale tekens op een speciale manier in de GPX gezet moeten worden, is dat zeer waarschijnlijk de reden. Tekens als bv & moet in de gpx gecodeerd worden als &Als dat niet gebeurt, dan zal de ontvangende partij (gpxsonar dus) daar ernstig over kunnen struikelen. Zou ik straf vinden: 'k heb er op 't GSAK forum al met Clyde over gehad, en die zag er niets mis aan. Maar enkele andere gebruikers wisten me te vertellen dat GpxSonar 1.5 niet van lege description velden houd. Maw: als een van beide descriptionvelden (short or long) niet ingevuld is loopt 't zaakje vast. 2 mogelijke oplossingen (die ik nog moet testen): ofwel GpxSonar 1.4 gebruiken die deze bug niet zou hebben ofwel deze of deze macro gebruiken die automatisch de lege velden aanvullen. 'll Keep you posted als ik het getest heb. [EDIT] Ondertussen getest met de macro die in de hele database alle lege velden gaat aanvullen. En ja hoor! Dat is dus de fout. Waarom het niet misgaat met de originele GPX files is me een raadsel. 17 januari 2008 bewerkt door lennie1975
kalkendotters Geplaatst 17 januari 2008 Geplaatst 17 januari 2008 Aangezien speciale tekens op een speciale manier in de GPX gezet moeten worden, is dat zeer waarschijnlijk de reden. Tekens als bv & moet in de gpx gecodeerd worden als & Als dat niet gebeurt, dan zal de ontvangende partij (gpxsonar dus) daar ernstig over kunnen struikelen. Zou ik straf vinden: 'k heb er op 't GSAK forum al met Clyde over gehad, en die zag er niets mis aan. Maar enkele andere gebruikers wisten me te vertellen dat GpxSonar 1.5 niet van lege description velden houd. Maw: als een van beide descriptionvelden (short or long) niet ingevuld is loopt 't zaakje vast. 2 mogelijke oplossingen (die ik nog moet testen): ofwel GpxSonar 1.4 gebruiken die deze bug niet zou hebben ofwel deze of deze macro gebruiken die automatisch de lege velden aanvullen. 'll Keep you posted als ik het getest heb. [EDIT] Ondertussen getest met de macro die in de hele database alle lege velden gaat aanvullen. En ja hoor! Dat is dus de fout. Waarom het niet misgaat met de originele GPX files is me een raadsel. Met die info is het redelijk duidelijk waar het probleem ligt: Lege omschrijvingen worden door geocaching.com niet echt als leeg in de GPX gezet, maar als een return plus wat spaties: <groundspeak:short_description html="True"> </groundspeak:short_description> Een export van GSAK levert echter een net wat andere constructie op: <groundspeak:short_description html="True"></groundspeak:short_description> en daar kan GPXsonar dus kennelijk niet tegen. Waarschijnlijk is het al genoeg als er 1 extra spatie tussengezet wordt, dus: <groundspeak:short_description html="True"> </groundspeak:short_description>
lennie1975 Geplaatst 18 januari 2008 Geplaatst 18 januari 2008 (bewerkt) Dat klinkt als iets dat relatief eenvoudig moet aan te passen zijn in GpxSonar? Als er iemand zich geroepen voelt: de ontwikkelaar is er mee gestopt en z'n source staat hier beschikbaar als download. Ik ken er alvast geen bal van 18 januari 2008 bewerkt door lennie1975
Team Guppie Geplaatst 18 januari 2008 Geplaatst 18 januari 2008 hoi allen, ik heb zins kort ook gpx sonar op mijn mda staan, deze prog erkend de gpx file wel maar start hem niet op. ik heb de 1.5 en de 1.4 geprobeerd. wat zou dat kunnen zijn.
kalkendotters Geplaatst 18 januari 2008 Geplaatst 18 januari 2008 Dat klinkt als iets dat relatief eenvoudig moet aan te passen zijn in GpxSonar? Als er iemand zich geroepen voelt: de ontwikkelaar is er mee gestopt en z'n source staat hier beschikbaar als download. Ik ken er alvast geen bal van Ik een beetje... Helaas is de hele boel geschreven in eVC en dat heb ik hier niet; wel even geprobeerd of het te laden is in Visual Studio 2005, maar dat geeft dermate veel 'fouten' aan, dat het een behoorlijke klus wordt om dat compileerbaar te maken. Wel jammer, want de fout op zich is vrij makkelijk te verhelpen heb ik al gezien. :-(
KarelKraak Geplaatst 18 januari 2008 Geplaatst 18 januari 2008 Ik een beetje...Helaas is de hele boel geschreven in eVC en dat heb ik hier niet; wel even geprobeerd of het te laden is in Visual Studio 2005, maar dat geeft dermate veel 'fouten' aan, dat het een behoorlijke klus wordt om dat compileerbaar te maken. Wel jammer, want de fout op zich is vrij makkelijk te verhelpen heb ik al gezien. :-( Die is hier gratis te downloaden. Werkt alleen niet meer onder Vista
Aanbevolen berichten