Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb telefonisch contact met Holland Nautic, en dat gaat altijd goed. Je moet vaak wel even wachten, maar je wordt keurig te woord gestaan!

Onze GPS (explorist 200) heb ik op 31 januari opgestuurd, er is vandaag (pas) naar gekeken. Het blijkt dat ook deze GPS naar de fabriek terug moet. Gaat volgens de persoon die ik aan de lijn had 2 tot 4 weken duren. Nu maar hopen dat hij inderdaad op tijd terug is voor onze vakantie eind april...

Enne... dank aan Scoutinggroep Lisser Kaninefaten dat we tijdelijk een GPS kunnen lenen om onze verslaving in stand te houden! :thumbdown:

• 2 weeks later...
Geplaatst

Dan maar per telefoon geprobeerd. Maar dat schiet ook niet echt op. Volgens Holland Nautic lopen de contacten met Magellan niet zo vlot. Apparaten die naar de fabriek moeten, blijven lang weg. Dat ondervinden wij nu wel, begin januari opgestuurd en nog steeds geen bericht. Al 2 maanden niet gecached, op enkele caches na waarvan we de plaats ongeveer hadden bepaald en op goed geluk zijn gaan zoeken. Maar een fijne multi lopen zit er momenteel niet in.

We overwegen nu om maar een GPS erbij te kopen. Een Magellan wordt het zeker niet. :thumbdown:

Geplaatst

Zo zo, Moonen Monkey dit is weer een leuk opbeurend berichtje. Duurt bij mij ook veel te lang (vanaf 10 jan.), een relatief kleine reparatie wat zolang moet duren. Nee voor mij ook geen magellan meer. :thumbdown::angry:

groet Gerrit

Geplaatst
Zo zo, Moonen Monkey dit is weer een leuk opbeurend berichtje. Duurt bij mij ook veel te lang (vanaf 10 jan.), een relatief kleine reparatie wat zolang moet duren. Nee voor mij ook geen magellan meer. :thumbdown::angry:

groet Gerrit

Tja, ik weet niet of dit probleem specifiek voor Magellan is: vorig jaar is mijn (oude) Garmin Vista ook een dikke zeven weken uit logeren geweest bij de importeur/fabrikant voor een kleine reparatie...

Geplaatst

Ook vervelend. Wat ik niet begrijp is dat het zo lang moet duren. Het probleem is bekend, komt vaker voor als ik de diverse forums lees (al doen ze net of ze van niks weten). Hoe ingewikkeld is het nou, volgens mij hoeft er alleen een nieuw onderdeel in, het zijn toch net als bij een computer allemaal losse componenten?

Ik ben op internet al aan het zoeken geweest naar een vervangend apparaat maar ja, 't kost nogal wat...

Geplaatst

Ook ik zit zwaar af te kicken. Mijn eXplorist is al vanaf 29 januari in de reparatie, en niemand weet hoe lang hij nog wegblijft :cry: . Je zou toch denken dat het niet zo moeilijk is om een stapeltje van die rubbermatjes op voorraad te leggen bij de importeur. De feitelijke reparatie is dan een fluitje van een cent. Maar waarom zou je moeite doen voor je klanten?

:thumbdown: Nooit meer een magellan voor mij :angry:

Geplaatst (bewerkt)
:thumbdown: Nooit meer een magellan voor mij :angry:

Mijn eerste gps is een Garmin..

Mijn tweede gps wordt een Garmin..

Ik weet dus niet de kwaliteit van de Magallen's..

bewerkt door petervw
Geplaatst

Vandaag weer contact met de inporteur Holland Nautic gehad: Het duurt nu inmiddels al dik 2 mnd. De importeur kon mij deze keer niet zeggen hoelang de reparatie bij de fabrikant in Hongarije nog zal duren. Aan zo'n antwoord heb je wat! :D (hoelang nog? 1,2,3,4 maanden wachten) wie zal het zeggen? Nou de importeur dus niet.

Daarna contact gezocht met de verkoper (Futurumshop): Deze beloofde mij de importeur te zullen bellen en zou kijken wat ze kon doen :o Vijf minuten later werd ik terug gebeld met de mededeling dat mij een leentoestelletje wordt opgestuurd één dezer dagen. :lol:

Kijk, daar heb je wat aan. Nu alleen de postbode even afwachten. Hoop ik.

Geplaatst

Goede tip! Vandaag heb ik ook weer gebeld met Holland Nautic. Volgens de technische dienst is mijn GPS gisteren vanuit de fabriek (in Tsjechië) naar hun gestuurd en met een beetje geluk zou ik mijn GPS eind deze week in huis moeten hebben.

Ik wacht dat nog maar even af. Ik ga wel ook contact opnemen met Futurumshop (daar heb ik hem nl. ook gekocht) en als ik mijn GPS terug heb, wil ik ook nog contact opnemen met Magellan zelf.

Ik vind dit totaal geen gang van zaken. Wat ik vooral vervelend is dat ik al een aantal keren gebeld heb met de importeur, teruggebeld zou worden (niet dus....) en er niet wordt gereageerd op mailtjes etc.

Het is toch bizar dat ik zelf moet gaan uitvogelen waar mijn GPS blijft, een mailtje over de verwachte reparatietijd is toch echt niet teveel moeite dacht ik.

Geplaatst
Volgens de technische dienst is mijn GPS gisteren vanuit de fabriek (in Tsjechië) naar hun gestuurd en met een beetje geluk zou ik mijn GPS eind deze week in huis moeten hebben.

Dan is de fabriek verhuist van Frankrijk naar Tsjechië. Vorig jaar hebben wij een Magellan opgestuurd via Holland Nautic naar de fabrikant en hadden hem na drie weken weer in huis. Kostenloos gerepareerd en de verzendkosten ook nog vergoed.

Van die matjes is inderdaad heel vreemd: dat is zo onderhand een standaard reparatie bij elke apparaatje waar knopjes opzitten. Apparaat openklikken, matje verwisselen en weer dichtklikken. Is echt nog geen 5 minuten werk :beerchug:

Geplaatst

Tsjechië????? Vreemd, die van mij blijkt in Hongarije te liggen zo is mij vanmiddag gezegd. :beerchug:

Geplaatst

Vanmiddag bracht de postbode een gps. Na bemiddeling van Futurumshop (waarvoor mijn dank) :thumbup: heeft Holland Nautic mij een leentoestel gestuurd die ik mag lenen tot de mijne weer klaar is.

groet Gerrit

Geplaatst

Morgen maar weer eens bellen, nog steeds geen GPS. Ik wil ook wel zo'n leending, of nog beter, een nieuwe!!! Ik ben stiekem al aan het kijken naar een GPSmap 60 csx, dan meteen maar goed. Maar eigenlijk is het toch van de zotte, een reparatie die nu al bijna 3 maanden duurt!

Geplaatst

Mijn eXplorsit 210 ligt al ruim 2 maanden in Frankrijk. Hij is binnen 2 weken terug hoorde ik van Easyoutdoor. Dat was 2 weken geleden en nee, hij is nog niet terug :thumbup: . Ook Easyoutdoor antwoord niet meer op mijn telefoontjes en e-mails :P . Wordt vervolgd hoop ik....

Geplaatst (bewerkt)

Woensdag nog maar weer eens gebeld. Nee, gps nog steeds niet binnen bij Holland Nautic, ja misschien moesten ze maar weer even bellen waar de zending bleef want die was toch echt al op 10 maart vanuit Tsjechië verzonden.....

Toen ik vroeg of ik dan misschien zolang een leen-apparaat mocht, kon dat direct dus dat is wel tof. :rolleyes: Nu maar hopen dat hij er voor de paasdagen is. Ik heb er weinig vertrouwen in. :)

Vrijdag een vervangende Explorist 210 ontvangen, wel zonder usb-kabel, maar we kunnen weer op pad!

bewerkt door MoonenMonkeys
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...