Spring naar bijdragen

Probleempje bij het starten met een Track


Michiel

Aanbevolen berichten

;) hoi

 

Ik heb een vraag over het lopen van een track. Ik bezit een Geko201 een prima toestel maar ik kom er niet goed uit. Als ik een track wil lopen die ik op geslagen heb in het geheugen van mijn Geko Doe ik het volgende ik ga naar de track die ik wil lopen het app vraagt nu, naar begin of eind punt ik druk een van beide in als ik daar aan gekomen ben krijg ik de melding eind punt bereikt of zo. dan ga ik weer naar scherm met de opgeslagen tracks en kies de bewuste track nogmaals en kies weer voor begin of eind punt dan kan mijn route pas beginnen.

Ik had verwacht dat ik in een keer door kon lopen, maar misschien is dit de goede methode. Zo niet dan hoor ik het graag van jullie

 

vrgt Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Begrijp ik het goed dat je dezelfde track/route meerdere malen wilt lopen, zónder dat de gps aangeeft dat je bij het eindpunt bent aangekomen en dus zonder dat je opnieuw hoeft aan te geven dat je de route/track nogmaals wilt volgen?

Kortom, dat je meerdere rondjes kunt lopen, bijvoorbeeld zoals bij een veldloop?

 

Ik ben bang dat de gemiddelde gps dat niet kan. Ik denk dat die altijd aangeeft dat je het eindpunt bereikt hebt... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het zo dat Michiel de track de eerste keer gebruikt om van een afstand komende het beginpunt te vinden.

Hij zou ook een GOTO naar dat beginpunt kunnen doen, dat komt bijna op hetzelfde neer, behalve dat de eerste methode hem wellicht langs een deel van de track (in omgekeerde richting) zal voeren.

 

Eenmaal bij het beginpunt aangekomen kan dan de eigenlijke opdracht voor het volgen van de track worden gegeven.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de track via het internet op geslagen op mijn GPS.

Mijn auto geparkeerd en wil de track gaan lopen. Dus ik kies in mijn bestand de betreffende track deze wil dus eerst naar het begin punt / eind punt daar aan gekomen melding begin punt / eind punt bereikt. Nu moet ik weer de track kiezen en dan kan de tocht beginnen. Mijn vraag is dus is dit de goede werk wijze van mij?

 

vrgrt Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kort: Ja! Die werkwijze lijkt me juist.

 

Maar eigenlijk zouden m.i. op de site waar je je track downloadt ook de start-coördinaten genoemd moeten worden, zodat je die als wp in je gps zou kunnen laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
...de track...

Het "Probleem" zit hem in het feit dat het hier om een track gaat en als ik het goed heb begrepen een track "rondje" (begin en eindpunt zijn hetzelfde).

 

Wat er gaande is:

Je zegt tegen gps ik deze track lopen,

Gps denkt welke kant op en vraagt naar begin of eind?

wat je ook kiest (begin en eindpunt liggen heel dicht bij elkaar) GPS denkt dat je er al bent! Dus geeft gps aan Arriving at destination of iets van die strekking.

 

Nu zeg je nogmaals doe track lopen (alleen kies je de track andersom) dus denk gps: Ha teruglopen dus, en gaat dan de track volgen (gps dacht nl dat je bij een van de twee punten was en gaat je nu (via track) naar andere leiden).

 

Eea is te omzeilen met het maken van een Route ipv een Track maar ook daar oppassen met begin en eindpunt, laat die niet hetzelfde zijn....

 

Hopelijk het je er wat aan....

nog meer vragen? meel me maar...(of post hier)....

Groeten remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een track is niet meer dan een nagelaten broodkruimelspoor als het ware. Een bestaande track navolgen kan wel maar is niet zo handig. De programmeurs van handheld GPS-en hebben daarvoor de 'routes' uitgedacht. Het spaart geheugen (minder punten in een route nodig) en geeft extra mogelijkheden.

Maar ja, plaats voor 20 routes van 20 punten is net zo onhandig beperkend als maar 1 route van 500 punten ter beschikking hebben in je GPS.

Het vergt oefening om met routes te werken en om van afgelegde tracks fatsoenlijke routes te maken.

Maar het fijne met routes is wel: je hebt een automatische GOTO naar je volgende routepunt. Maar ook dan: opletten dat begin/eindpunt niet te dicht op elkaar liggen. Waar je natuurlijk geen last van hebt als je de af te leggen weg in diverse routes hebt opgedeeld.

En het leuke van routes is: je kan ze mbv. een digitale kaart (in Ozi b.v.) makkelijk samenstellen. Een track maken zal je niet meevallen!

Maar Ozi kan niet veel met veel routes doen. Het gaat een beetje onbeholpen naar mijn gevoel. Veel betere mogelijkheden om routes uit punten samen te voegen, te koppelen enz. geeft GPSUtility.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De routefunctie van een gps is veel te beperkt.

Als je een fietsroute hebt van ongeveer 50km, dan praat je al gauw over minimaal zo'n 200 trackpoints.

Bij de meeste gps'en kan de route functie maar 50 tot 125 waypoints bevatten. dat is bijlangena niet genoeg om een goede fietsroute of wandelroute uit te zetten. Als je tenminste een beetje detail wilt, en niet steeds verkeerde afslagen wilt nemen.

 

Ik doe het altijd met trackpoints, En ik heb al tientallen tracks gevolgd op deze manier, en ik kan je vertellen het werkt perfect. Het is bijna nog nooit voorgekomen dat ik fout ben gereden, en als dat wel gebeurde, was ik er binnen honderd meter wel achter dat ik de andere afslag had moeten hebben. Ook ervaringen van andere mensen zijn van deze aard.

Met trackpoints kan je gewoon veel meer dan met een route. en het werkt ook nog eens een stuk handiger.

 

Kijk maar eens op GPStracks daar zie je meer dan 300 gps-routes staan, die opgebouwd zijn uit tracks.

Probeer het maar eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...