Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb sinds een maand of 10 een Magellan Explorist 600. Na 7 maanden scheurt het rubber van de joystick op het apparaat. We gaan na telefonisch contact langs bij Holland Nautic in Apeldoorn(importeur van Magellan in Nederland). Na 6 weken krijg ik het toestel terug en is er een nieuwe mat met toetsen ingezet in Frankrijk. Na 6 weken controleren we de joystick weer en wederom is het rubber stuk. Dit was wel enorm balen. We gaan langs bij Futurumshop (hier hebben we het apparaat gekocht) en ze sturen ons door naar Holland Nautic. Futurumshop heeft keurig onze komst voorbereid en we worden keurig geholpen en het toestel wordt voorzien van de derde mat met toetsen. En die zit er nu ongeveer 4 weken in en vandaag zien we dat deze mat nu ook al weer stuk is. Natuurlijk ga ik contact met zowel Futurumshop als met Holland Nautic opnemen, maar ik wil graag horen of er meer cachers zijn met dit probleem bij Magellan Explorist modellen.

Geplaatst

Wij hebben een 200 series, ik merkte deze week dat het x-toetsje erg moeilijk ingedrukt kan worden dus ik vermoed dat er iets met het contactje onder het matje aan de hand is. Ik ben er nog niet aan toegekomen om verder te kijken wat ik er aan zou kunnen doen. Maar het joystickje werkt nog goed, ik neem aan dat het om hetzelfde idee gaat als bij jouw apparaat.

Geplaatst
Ik heb sinds een maand of 10 een Magellan Explorist 600. Na 7 maanden scheurt het rubber van de joystick op het apparaat. We gaan na telefonisch contact langs bij Holland Nautic in Apeldoorn(importeur van Magellan in Nederland). Na 6 weken krijg ik het toestel terug en is er een nieuwe mat met toetsen ingezet in Frankrijk. Na 6 weken controleren we de joystick weer en wederom is het rubber stuk. Dit was wel enorm balen. We gaan langs bij Futurumshop (hier hebben we het apparaat gekocht) en ze sturen ons door naar Holland Nautic. Futurumshop heeft keurig onze komst voorbereid en we worden keurig geholpen en het toestel wordt voorzien van de derde mat met toetsen. En die zit er nu ongeveer 4 weken in en vandaag zien we dat deze mat nu ook al weer stuk is. Natuurlijk ga ik contact met zowel Futurumshop als met Holland Nautic opnemen, maar ik wil graag horen of er meer cachers zijn met dit probleem bij Magellan Explorist modellen.

Wij hebben een eXplorist 600 tweedehands gekocht. Na 4 weken zat er een klein scheurtje in het rubber van de joystick. Later is het hele rubber doorgescheurd. We gebruiken hem nu zonder rubbertje, wat zeker kan, maar niet heel prettig is. De stap om er iets aan te laten doen hebben wij nog niet ondernomen, maar na jouw berichtje misschien wel. We hadden niet verwacht dat dit bij meer mensen zo zou zijn.

Geplaatst

7 maanden, 6 weken, 4 weken :thumbup: Steeds meer cachen of slechter rubber? Geen ervaring met dit apparaat, dus je hebt aan deze mededeling ook niet veel meer dan dat ik je suc6 wens en er een duurzamere soort rubber komt. Je hebt tenminste al een medestander.

Geplaatst

Na een jaar of twee gebruik van mijn eXplorist 210 begint ook hierbij het rubbertje bij het joystickje te scheuren. Nu merk ik alleen nog dat er wat speling in het rubber zit, maar ongetwijfeld scheurt het ooit helemaal af. De garantietermijn zal al wel om zijn. Ik verwacht dat het economisch niet rendabel is om het nog te maken. Ik heb verder serieuze twijfel of een eventuele volgende GPS weer van Magellan zal zijn. Niet alleen qua constructie, maar ook vanwege het (onbreken van) topokaarten van Nederland om maar eens iets te noemen.

Geplaatst

Inmiddels een goed contact gehad met zowel Futurumshop als Holland-Nautic. De GPS is inmiddels bij de importeur en ze gaan het apparaat naar Frankrijk sturen ter evaluatie. Ze geven zelf ook al aan dat de GPS mogelijk vervangen gaat worden. Wordt vervolgd.

Geplaatst

Vrienden van mij hebben ook al een scheurend rubber van de joystick gehad. Via Futurum, via Nautic, in Franrijk onder gar. vervangen, maar wel lang weg.

Ikzelf heb al 1x een toetsenbord matje onder gar. vervangen gekregen (weigerende toets die steeds dieper en krachtiger moest worden ingedrukt) en het nieuwe matje is nu na 7 maanden ook al weer zover dat het verv. moet worden wegens dezelfde kwaal. Dat kan toch niet aan de manier van drukken liggen, of wel?

Ik ben en blijf eXplorist fan alhoewel ik van dit soort banale problemen wel vreselijk baal. (En dat weten ze bij Nautic!).

Barjon.

Geplaatst
Vrienden van mij hebben ook al een scheurend rubber van de joystick gehad. Via Futurum, via Nautic, in Franrijk onder gar. vervangen, maar wel lang weg.

Ikzelf heb al 1x een toetsenbord matje onder gar. vervangen gekregen (weigerende toets die steeds dieper en krachtiger moest worden ingedrukt) en het nieuwe matje is nu na 7 maanden ook al weer zover dat het verv. moet worden wegens dezelfde kwaal. Dat kan toch niet aan de manier van drukken liggen, of wel?

Ik ben en blijf eXplorist fan alhoewel ik van dit soort banale problemen wel vreselijk baal. (En dat weten ze bij Nautic!).

Barjon.

Hallo Barjon,

Het rubber matje is niet het echte toetsenbord zoals bij de meeste afstands-bedieningen, het is slechts een afdekmatje over de daadwerkelijke toetsen.

Deze toetsen zijn echte schakelaartjes en indien deze slecht kontakt maken zullen die alle vervangen moeten worden. Het rubber matje lijkt door de tijd wel iets stroever te worden waardoor het bedienen van de toetsen moeizamer wordt maar nogmaals bij echt slecht kontakt moeten de schakelaartjes vervangen worden!

M.v.g. 'C@che me if you can'

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...