team Hebbes Geplaatst 2 november 2007 Geplaatst 2 november 2007 Helaas hebben wij 2 katten en die zijn niet zo goed te trainen, al weten ze precies dat ze alleen op het dekentje mogen liggen en niet op de bank. Onze twee kattenmormeltjes zijn anders uitstekend in staat om tupperwarebakjes op te sporen. Vooral als er een portie ragout in zit... Dat wij nu hongerig moeten gaan zoeken naar een ammobox in het veld zal ze een rotzorg zijn...
GeoGraaffie Geplaatst 2 november 2007 Geplaatst 2 november 2007 (bewerkt) Ik denk dat de hond de geur van de baas herkent en daarom het kistje vindt. Een drugshonden geleider werkt met steriele pijpjes die in een doosje hebben gelegen waarin hash/heroine whatever bij in zit. Niet een pijpje erin gerold, voor je het weet is de hond anders zelf verslaafd. Dus dat pijpje neemt alleen de lucht op van zijn omgeving. Het pijpje zelf wordt verstopt met een vleestang die dus alleen dat pijpje grijpt. Zo leert de hond dus deze luchtjes van de kistjes herkennen. Nu hebben munitiekistjes wel een aparte lucht. Daar zou je die steriel gekooktje pijpjes even in moeten bewaren. Liefst een paar verschillende kistjes. En deze steriele pijpjes vanuit het kistje moet je dan gaan verstoppen en laten zoeken. Pas dan heb je een grote kans dat je hond een cache echt kan zoeken. En als je dus een kistje regelt, moetje hem vooral niet zelf beetpakken. De geur van de baas is voor de hond namelijk de gemakkelijkste geur!!!!! Dat de hond de moeite neemt om te zoeken is wel een goed teken. De techniek om hem dat te leren waarschijnlijk niet. En als je dan op de cache plaats bent doe je net of je een pijpje weggooit. een kistje gooit ook zo moeilijk. vervolgens is dan de kans groot dat hij met de cache op de proppen komt. 2 november 2007 bewerkt door graaffie
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 2 november 2007 Auteur Geplaatst 2 november 2007 (bewerkt) http://www.unav.es/digilab/proyectosenl/20.../rottweiler.jpg Oei laten we het niet hopen haha 2 november 2007 bewerkt door Hondenuitlaatservice harry
Kruimeldief Geplaatst 3 november 2007 Geplaatst 3 november 2007 Hmmm, dan was Harry tijdens deze cache waarschijnlijk niet bij je
De Oliva's Geplaatst 3 november 2007 Geplaatst 3 november 2007 Handig zou zijn als 'ie ook de puzzels oplost en na afloop de logjes schrijft. Er is nog wel wat te trainen dus. Toch een grappig draadje zo op de zaterdagmiddag terwijl ik zou willen gaan cachen, maar moet werken (off-topic)
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 3 november 2007 Auteur Geplaatst 3 november 2007 Hmmm, dan was Harry tijdens deze cache waarschijnlijk niet bij je Haha nee Ik zou nog even langs mijn zusje gaan daarna, en helaas houd ze niet van honden, dus blijft Har dan altijd thuis Handig zou zijn als 'ie ook de puzzels oplost en na afloop de logjes schrijft. Er is nog wel wat te trainen dus. Toch een grappig draadje zo op de zaterdagmiddag terwijl ik zou willen gaan cachen, maar moet werken (off-topic) Haha ja maar dan heb ik niks meer te doen ! Kan ik een beetje voor taxi gaan spelen voor meneer
Ilonka1980 Geplaatst 3 november 2007 Geplaatst 3 november 2007 Je moet 'm toch echt beter trainen hoor. Pffff een hond die munitiekistjes opspoort. Het wordt pas echt wat als hij na het zien van de cachebeschrijving er vandoor gaat en terugkomt met het kistje. Een hond krijgt die sluiting nl. nooit open en schrijven in een logboek kunnen ze ook niet. (dan moet hij na het loggen wel weer het kistje terugbrengen) En natuurlijk ook weer goed verstoppen.... Ben benieuwd wat Harry gaat doen als de cache een micro blijkt te zijn ...
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 3 november 2007 Auteur Geplaatst 3 november 2007 Heeft 'ie al een eigen account? Nee of ook wel. Het is team Hondenuitlaatservice(ik) Harry
Aanbevolen berichten