Spring naar bijdragen

GeoCaching Rules - Wat vind je van GeoCaching?


Gast 72-1010008309

Aanbevolen berichten

FF op het onderwerp trugkomen: Hoe ervaar ik het geocachen.

Heel leuk natuurlijk  ander zou ik (wij) het niet doen.

Voor onze kinderen is het ook nog leerzaam ook met al die dieren ( :0  herten 4x konijnen-hazen heel veel, en van salemandertjes tot grote langharige runderen )die we tegenkomen.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Veel caches zijn leuk en spannend voor kinderen. Zelf had ik in december gedacht 1 of 2 caches te doen en dan te stoppen. Maar dat stoppen lukt niet erg, je zou kunnen spreken van een verslaving. Ik zie de tijd nog komen dat vrouw en kinderen bij de carport aan mijn broekspijp hangen: ,,Toe vader, ga alsjeblieft niet weer geocachen.''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Cachen is een wereldsmoes om lekker met vrouw en kids het bos in te gaan. Natuur, suspense, klassieke navigatie, moderne techniek - alles zit erin! De kinderen (12, 11 en 3) vinden het ook het einde, alleen al te lange wandeltochten gaan de jongste nog wel eens vervelen.

 

Zondagmiddag zijn we bijvoorbeeld tot halverwege(?) AWiP gekomen: toen lag het volgende punt hemelsbreed 1,6 km verderop, en net uit de richting van de auto. Een paar minuten daarvoor had ik de jongste op m'n nek genomen - maar dit leek me toch iets teveel van het goede. Volgende keer verder!

 

En gasten meenemen natuurlijk... erg gezellig!

 

Bij de verjaardag van de middelste heb ik een 'verjaardagcache' gemaakt, gevuld met cadeautjes voor de feestgangers en zakjes chips voor de lekkere trek. Dat vonden ze stoer! ("Nou, als ik zo'n gp-dinges had, dan ging ik elke dag een kesj voor m'n vrienden verstoppen!")

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel caches zijn leuk en spannend voor kinderen. Zelf had ik in december gedacht 1 of 2 caches te doen en dan te stoppen. Maar dat stoppen lukt niet erg, je zou kunnen spreken van een verslaving. Ik zie de tijd nog komen dat vrouw en kinderen bij de carport aan mijn broekspijp hangen: ,,Toe vader, ga alsjeblieft niet weer geocachen.''

mmmm reeds gebeurd bij thuis (nu al) dus neem nu de kids maar mee op pad ! :D

Alleen mijn vrouw is nog niet zover te krijgen....die slaapt liever uit :sleeping:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je op den duur inderdaad niet uitkomt onder een soort cacheredactie. Anderzijds is het wel jammer om de nu heersende vrijheid-blijheid op te offeren. Voor je het weet zit een gezelschap strenge heren het rode potlood te hanteren, verval je in een soort geocachepolitie. Wat is wijsheid.

Nu noteert de eigenaar bij opgave van een cache details als moeilijkheidsgraad, terrein.

Mensen die een log-entry  maken zouden meer moeten kunnen aanvinken dan 'gevonden', 'bericht' en 'niet gevonden'.

Maar wat voor indringend duidelijke trefwoorden moet je nemen: 'troep', 'fantasieloos', 'geniaal'.???

Iemand met suggesties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu noteert de eigenaar bij opgave van een cache details als moeilijkheidsgraad, terrein.

Mensen die een log-entry  maken zouden meer moeten kunnen aanvinken dan 'gevonden', 'bericht' en 'niet gevonden'. 

Maar wat voor indringend duidelijke trefwoorden moet je nemen: 'troep', 'fantasieloos', 'geniaal'.???

Ook hier slaan we weer helemaal door.

 

Leg nu toch een suit wat de toegevoegde waarde is van dit alles, volgens mij maken jullie het allemaal veel te moeilijk, onnodig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast 73-1011035307

Ik zou wel voelen voor een pulldown-menuutje met cijfers 1-10. Met de gemiddelde waarderingscijfers kun je dan weer leuke stats maken en misschien zelfs een cache van de maand kiezen.  Het is maar een ideetje.

Aanvullend commentaar is nu meestal al in de logjes te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

TEST

Ik zie vandaag verscheidene malen dat IJskimo heeft gepost in deze rubriek, maar al wat ik te zien krijg is een oud bericht van 6 mei.

 

edit: DIT BERICHT ZIE IK WEL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt waarschijnlijk omdat er iemand een stem (poll) heeft uitgebracht (ingevuld), maar niets in het topic zelf heeft geschreven. De naam van degene die het laatst heeft geschreven blijft dan wel staan, terwijl de datum verandert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Dat is nu net wat ik denk dat er niet het geval is.

Als iemand stemt verandert de datum; er wordt aangegeven dat er een nieuw bericht is, maar omdat de stemming natuurlijk geheim is, zal de naam niet mee worden gewijzigd. Hierdoor komt het dan dat je denkt dat er in de poll een nieuw bericht is van ...., maar dan blijkt dat hetzelfde bericht van een paar weken geleden te zijn van diezelfde persoon. Je kan dat natuurlijk zien aan de datum van het bericht dat eraan vast zit en dat klopt dus niet als je zeker weet dat je tussentijds ook die poll hebt geopend. Vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Poll ingevuld door iemand .....

Forum zegt :

Laatste bericht door :        

Is het erg moeilijk cq veel werk om het systeem aan te laten geven dat het, wat de berichten betreft, loos alarm is ?

Ik grijp nu telkens op een lege plaats.

 

grtn. koos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...