Spring naar bijdragen

GeoCaching Rules - Wat vind je van GeoCaching?


Gast 72-1010008309

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Ik ook!! Ik ben de laatste tijd dan wel iets minder bezig geweest met cachen maar heb daarentegen wel 2 nieuwe geplaatst!!  En ik denk dat het wat rustiger is met geocachen ivm het seizoen, gaat van de zomer weer helemaal goed komen!!  :music:

 

Ik heb net trouwens een 'interview' gehad met een soort ICT blad, dus er is ook weer wat media aandacht  :cool:

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nog steeds erg leuk hoor, zelfs als je de stash niet kunt vinden, zoals mij vanmiddag overkwam in het Apeldoornse Orderbos. Alleen vraag ik me af hoe het moet in de toekomst. De gps-apparaten worden steeds goedkoper en steeds meer gemeengoed. Komt Nederland niet vol te liggen met al dan niet zorgvuldig opgezette caches? IK vraag me af of de mensen van het eerste uur, de ridders van het geocachen als het ware, al een soort cache-inflatie kunnen bespeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881

Inderdaad gr1 die discussie zijn we al aan gegaan in andere topic (uitstervende cache's) Ik heb daar net nog een berichtje bij geplaatst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK vraag me af of de mensen van het eerste uur, de ridders van het geocachen als het ware, al een soort cache-inflatie kunnen bespeuren.

Ik vind inderdaad wel dat er veel caches zijn die stiekem eigenlijk niet zoveel met geocaching te maken (aanbellen bij iemand... )

 

Ik heb me vanaf het begin (april 2001) voorgenomen om [u:post_uid0]alle[/u:post_uid0] caches die in Nederland gemaakt worden te zullen gaan doen. Maar de laatste tijd zijn er een aantal caches die ik eigenlijk alleen maar doe voor het loggen... (vooral virtual caches zijn niet m'n favoriet...) En niet zozeer omdat ik ze leuk of uitdagend vind.

 

Ik denk dat we er in de toekomst naartoe moeten dat bepaalde caches niet op de geocachingsite geplaatst zouden moeten worden omdat ze de niet aan een bepaalde kwaliteit voldoen.

 

Maar ik heb ook weer een paar hele gave nieuwe caches gezien en gedaan, we zijn in Nederlnd behoorlijk koploper op het gebied van creativiteit en thema's gebruiken!!

 

[b:post_uid0]Keep up the good work!![/b:post_uid0]   :thumbs-up:

 

Ralph   :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je op den duur inderdaad niet uitkomt onder een soort cacheredactie. Anderzijds is het wel jammer om de nu heersende vrijheid-blijheid op te offeren. Voor je het weet zit een gezelschap strenge heren het rode potlood te hanteren, verval je in een soort geocachepolitie. Wat is wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net als Ralph had ik ook het plan alle NL caches te "doen".

Echter de tijd is hierbij een beperkende factor. Het leven bestaat helaas?? niet uit alleen Geocachen.

En dan nog had ik de tijd dan is er nog zoiets als financien die om de hoek komen kijken en er is niet tegenaan te fietsen zo snel groeit de populatie caches in ons land.

Geeft ook allemaal niets, ik ben op dit moment toch meer een FAST-CACHER. Dus een aantal snel te loggen caches in een relatief klein gebied hebben mijn voorkeur. [zie het verslag van de GEOCACHE VELDTOCHT 2001 in het andere forum]

Wat wel ergerlijk is, is de onzorgvuldigheid die nieuwe cache-plaatsers zo nu en dan aan de dag leggen. Je ziet dat mensen die zelf nog weinig caches gevonden hebben fouten maken die ze niet zouden maken als ze wat meer zoek/vind-ervaring opgedaan zouden hebben.

Ook het niet respecteren van natuur en omgeving en het in het bijzijn van buitenstaanders tevoorschijn halen van caches draagt niet bij aan het imago van geocaching in het algemeen en het in stand houden van stashes in het bijzonder.

 

ZONNIG SPOOR  :cool:  :cool:  :cool:  ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

:withstupid: Hear hear!

Grote ergernis als je ergens op zoek bent en en blijkt allemaal geen r**t van te kloppen. (challenge of brabant bijvoorbeeld).

Misschien moet er een regel komen dat je pas een cache mag plaatsen als je er minimaal XX hebt gevonden (en dus weet hoe het hoort te werken).  Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker dat een of andere (scouting)groep besluit maar even een cache neer te leggen waarbij je verzuipt in de aanwijzingen waarvan de helft maar blijkt te kloppen.

Je ergert je zo'n dag  :alien: en :D en vertrekt met een k*tgevoel naar huis. Zeker als je er een heel eind voor hebt moeten rijden. [b:post_uid3]

<!!!!>

Ik heb natuurlijk niets tegen scouting. Dit is zuiver bedoeld als voorbeeld. Je zou ook kunnen lezen: wandelclubs of sporverenigingen (red). [/b:post_uid3]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad knap frustrerend als de cache info niet blijkt te kloppen.

 

Dat er veel cachespages van Scoutingroepen niet kloppen valt misschien als volgt te verklaren;

 

Geocaching ligt aardig in het verlengde van Scouting, en veel Scoutinggroepen hebben er eens van gehoord en willen tijdens een opkomst ook een cache met de groep plaatsen.

 

Ze lenen een GPS van iemand en gaan met weinig of geen GPS kennis aan de slag en gebruiken bijv. verkeerde GPS instellingen of ze hebben de boel slordig overgetypt...

 

Als de cache op 't net staat is de opkomst geslaagd en vaak voelt niemand zich echt verantwoordelijk voor de cache...

 

Dit is niet OK!

 

Ralph (al meer dan 18 jaar actief Scout)  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van Ralph z'n meeltje:

 

Wie gaat er nu iets doen?? BV de =eigenaar= van zo'n [scouting]cache proberen te bereiken en zorgen dat het wel klopt?

 

Als de opkomst geslaagd is zal er ook niet iemand dit forum lezen denk ik.

 

Om een aftrap te doen, ik neem contact op met de Rosh van de cache in Zwolle en stel hen voor NOG een opkomst te besteden aan Geocaching en de juiste info op de site te krijgen.

 

:cool:  :cool:  :cool:  :cool:  :cool:  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...