Spring naar bijdragen

Geocachen met een TOMTOM5; Kan dat?


Cache Getters

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn vriend en ik hebben vanavond kopspijkers gezien en zijn helemaal enthousiast geworden voor het "schatzoeken"!

Wij hebben TOMTOM 5 maar zijn op het moment bij mijn ouders en hebben hier dus geen mogelijkheid om nieuwe programma's of iets dergelijks te installeren op de TOMTOM.

Weet iemand of wij toch morgen hier in de omgeving (Noord-Scharwoude) op zoek kunnen naar een schat?

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Groeten van Wendy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met alleen Tomtom5 kom je er niet.

TT5 is ontworpen om te navigeren op wegen.

De meeste caches liggen in bossen en daar kent TT5 de weg ook niet.

Je zult toch eerst enkele progjes moeten installeren op je PPC voor je van start gaat.

 

Een enkele cache ligt langs een P-plaats, je zou het kunnen proberen.

 

Succes Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerald,

 

Bedankt voor je reactie.

We hebben inmiddels al wat zitten kletsen op de chat en vonden daar dezelfde antwoorden, of je hebt een programma nodig zoals vito (wat we er nu dus niet op kunnen zetten omdat we niet thuis zijn) of je hebt een hand-gps-apparaat nodig.

Let aub niet te veel op mijn a-technische manier van schrijven, ik ben een a-technische vrouw :beerchug: .

Maar heel misschien kunnen we er eentje proberen te vinden die hier in de buurt ligt aangezien ik hier opgegroeid ben en de omgeving wel aardig ken.

Maar zoals je al zei, het moet dan wel bij de weg liggen.

Maar kun je zonder zo'n programma als vito dan wel de coordinaten invoeren in tomtom5?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WEN D ik wil jullie even succes wensen bij je eerste zoektocht. Ik hoop dat je achteraf niet teleurgesteld zult zijn want op deze manier zal het in elk geval een hele kluif worden. Deze sport is niet zo moeilijk als het lijkt maar het gebruik van een GPSr (een handheld noemde je het geloof ik) maakt het stukken eenvoudiger maar ik snap dat je die nu niet bij de hand hebt.

 

Tevens wil ik even reclame in eigen business maken, op geocaching.nl staat een link naar de handleiding voor beginners, mocht je er mee verder willen, het is echt de moeite waard, dan wijs ik je graag op deze handleiding.

 

Hoe vind ik een cache

Ik hoop dat er plezier in gaat hebben.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

voor dit weekend heb je aan mijn tip niet veel, maar je kunt bij zaken zoals Bever zwerfsport GPSjes huren. Dit zou ik toch doen en niet alleen met je TOMTOM op pad gaan want dan zal het tegenvallen. Veel plezier!

 

Xander.

 

www.bever.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand of wij toch morgen hier in de omgeving (Noord-Scharwoude) op zoek kunnen naar een schat?

 

Minstens tien op loop/fiets afstand. Stuur me maar een pb om een een poosje een oudere etrex euro te lenen. Waarschijnlijk loop je door dat ding alleen frustraties op (door de onnauwkeurigheid) maar je krijgt wel een idee van wat het nou eigenlijk is.

 

bjorri, uit warmetuut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;) Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de reacties!

Mijn vriend en ik hadden besloten toch niet op zoek te gaan in de omgeving waar mijn ouders wonen, maar eerst naar huis te rijden om het programma GPS-tuner op de GPS te installeren. Wij hebben dus wel een handheld systeem, dat je ook buiten de auto kunt gebruiken.

Toen we thuiskwamen zijn we op zoek gegaan naar een cache hier in de buurt (Oosterhout) en we kozen voor de "Eastwood Cache".

We gingen pas laat op pad (tegen 5 uur) en het begon dus al donker te worden...

Toen ook nog de zaklamp in de auto laten liggen maar met de GPS kwamen we een heel eind, we hadden de locatie zo ongeveer gevonden en toen zijn we goed gaan rondkijken en hebben we de tips op de pagina nog eens nagelopen (op een heuvel, tussen de bomen, in een kuil) en om 6 uur hadden we de cache gevonden!

Jeetje wat een kick geeft dat zeg! Echt heel erg leuk!

Het was inmiddels goed donker en de zaklamp waren we vergeten dus bij het licht van de GPS hebben we de cache geopend. Er zaten een hoop dingen in, barbie-kleren, sleutelhanger, zeepjes en pennen en een (helaas vol) logboekje. We hebben wat in het logboekje gelezen en een nieuw stuk papier erbij gedaan met onze namen, de datum en tijd enzo erop en snel de boel weer teruggestopt.

Wij hebben een sleutelhanger om jemobiel in te doen (in de vorm van een rendier) uit de cache gehaald en een portemonnaie teruggestopt (daar zit nog iets in maar wat verklap ik natuurlijk niet).

Toen de weg nog terugvinden in het donker! Dat was lastiger, maar gelukkig kwamen we mensen tegen die ons de richting konden wijzen en toen waren we snel weer terug bij de auto.

Thuis aangekomen kwamen we er achter dat het label wat aan de sleutelhanger hing, een travelbug was. Dus of we willen of niet, we moeten opnieuw schatzoeken!!!

Maar dat vinden we natuurlijk totaal niet erg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha ha dus altijd eerst even het coördinaat van je auto markeren voordat je gaat lopen ;) Wel zo makkelijk dat je na je vondst de wagen ook weer terug kan vinden.

Gefeliciteerd met jullie eerste vondst, en gelijk een Travel bug ( niet vergeten te loggen he)

Nu op naar de volgende en dan voor het lopen .... eerst het coördinaat van de auto noteren he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja inderdaad, ik had dat ook wel gelezen op deze pagina maar het schoot me pas weer te binnen toen we het bos al in waren en mijn vriend is vrij goed in richtingen enzo (ik totaal niet) dus die zei dat het wel goed zou komen....

Maar volgende keer zullen we dat zeker niet vergeten!

Ik heb de cache en de travelbug inmiddels gelogd trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inmiddels goed donker en de zaklamp waren we vergeten dus bij het licht van de GPS hebben we de cache geopend.

 

Nog een laatste opmerking, het gebied is NIET toegankelijk

tussen zonsondergang en zonsopgang !!!!

 

You may not enter the forrest between sunset and sunrise!!!

;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inmiddels goed donker en de zaklamp waren we vergeten dus bij het licht van de GPS hebben we de cache geopend.

 

Nog een laatste opmerking, het gebied is NIET toegankelijk

tussen zonsondergang en zonsopgang !!!!

 

You may not enter the forrest between sunset and sunrise!!!

;)

 

Tja daar moet je wel opletten,geen toegang is geen toegang natuurlijk maar goed het is ook nog zo vroeg donker.

Om 17.00 gaat de zon onder en om +/- 18.00 is het volledig donker rond deze tijd.

Via je GPS kan je de sunset en sunrise van je huidige positie opvragen, maar als je hier nog niet helemaal bekend mee bent is een misschatting al snel gemaakt.

Ik lees dat ze aan meerdere mensen de richting naar de auto hebben gevraagd, blijkbaar is deze regel dus bij meerdere niet cachers onbekend.... althans om het daar maar even op te houden....

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja we weten zelf ook wel dat je na zonsondergang niet het bos in mag...

Dat hadden we ook echt wel gelezen vantevoren (anders hadden we die hints van de heuvel, kuil en tussen de bomen ook niet gezien he?) maar we waren gewoon erg enthousiast en wilden gewoon een keer kijken...

Wij werken alletwee volledig dus als we nu niet gingen zouden we weer een week moeten wachten, en dat geduld hadden we dus niet.

Volgens mij kunnen jullie je zo'n situatie vast wel indenken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...