DiedB Geplaatst 8 april 2010 Geplaatst 8 april 2010 Pas stond op de website van Magellan een stukje over de nieuwe Explorist GC, helemaal voor geocachers gemaakt. Vanaf vandaag kun je hem bestellen, hij ziet er goed uit! Op de speciale site van de Explorist GC kun je er meer informatie over krijgen. Een groot nadeel is dat hij niet werkt met alle Mapsource kaarten, en dat hebben veel cachers toch wel nodig!
Team Grasspy Geplaatst 8 april 2010 Geplaatst 8 april 2010 Kun je hier ook Wherigo's mee lopen?Nee, helaas is dat (nog) niet mogelijk. Maar we zijn voortdurend in contact met Magellan om dat er ook in te krijgen.
luckietje Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Hallo, Ik ben op zoek naar een GPS toestel, speciaal voor geocaching. De Explorist GC lijkt me daar ideaal voor (enkel spijtig van het ontbreken van het electronische kompas). Is dit toestel te koop in Belgie of Nederland? Thnx!
De broekies Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Deze is momenteel nog niet te koop in Nederland en België. Het is nog niet bekend wanneer wel.
Le Comte Geplaatst 21 september 2010 Geplaatst 21 september 2010 Heeft Magellan weer een Europese klanetenservice? Zijn er topokaarten van Nederland?
team nessa Geplaatst 22 september 2010 Geplaatst 22 september 2010 klanetenservice dit is nou een leuke verschrijving!
luckietje Geplaatst 22 september 2010 Geplaatst 22 september 2010 Is dat dan een relatief nieuw toestel? Ik dacht toch al van begin dit jaar? Een nieuwere versie (bvb met electronisch kompas) zullen we dus niet snel moeten verwachten? Heeft er iemand die Explorist GC al in zijn bezit?
De Haelder Geplaatst 22 september 2010 Geplaatst 22 september 2010 Ik denk dat er weinig mensen zullen kiezen voor een magellan, alhoewel dat niet aan de kwaliteit ligt. Er is nagenoeg geen service in Europa van deze producent. Over het algemeen wordt gebruik gemaakt van de Garmin toestellen.
luckietje Geplaatst 24 september 2010 Geplaatst 24 september 2010 Garmin was ook ons eerste idee, maar we hebben een Oregon 400 getest en waren daar niet zo tevreden over. Is een heel uitgebreid toestel waar je maar een fractie van gebruikt als je'm enkel voor het geocachen gebruikt. En de geocaching mogelijkheden die er in zitten, zijn dan voor mij niet uitgebreid genoeg. Ik gebruik nu het programma Cacheberry op mijn blackberry en dat werkt veel makkelijker. De Explorist GC komt daar volgens mij heel dicht bij in de buurt, maar daar moeten we dus nog even geduld voor hebben als we hem in België willen kopen.. Al snap ik écht niet waarom ze zo'n toestel maken, speciaal om te geocachen, zonder electronisch kompas
Le Comte Geplaatst 24 september 2010 Geplaatst 24 september 2010 Elektronisch kompas heb je niet echt nodig. Ik heb honderden caches gevonden zonder elektronisch kompas, gewoon door de gps het pijltje in de goede richting te laten wijzen. Nu zit het wel op mijn Oregon, maar ik vergeet het nog wel eens te calibreren. Dan wijst het weer de verkeerde kant op... Toch vind ik meestal de cache toch wel.
dutchgoldwing Geplaatst 24 september 2010 Geplaatst 24 september 2010 Ik ben ook niet kapot van een electronisch compass. Vaak slaat deze op tilt en dan moet je 'm weer calibreren. Doe mij maar een magnetisch compass, moet je alleen geen magneetje bij houden want dan stuurt hij je ook de verkeerde kant op Verder ziet het apparaat er wel leuk uit. Alleen jammer dat je er geen wherigo mee kan lopen Maar die kan ik gelukkig wel met mijn PDA lopen. de vraag is alleen wat mag hij gaan kosten ? dat heb ik nog nergens kunnen vinden
luckietje Geplaatst 26 september 2010 Geplaatst 26 september 2010 Wij doen het momenteel ook zonder electronisch kompas, wat er voor zorgt dat je soms een aantal meter in de verkeerde richting loopt.. Op zich niet erg maar meteen in de juiste richting zou handig zijn Ik ben nog maar net bekend met Whereigo, is dat iets dat heel hard aan het opkomen is? Momenteel zijn er nog niet veel beschikbaar in België zie ik. In de US zou dit toestel aan 200 dollar te koop zijn.
hans vaessen Geplaatst 10 november 2010 Geplaatst 10 november 2010 Even een reactie vanuit 'commerciële hoek' (i.c. WayPoint Notter): Inderdaad: magellan had lange tijd een serieuze positie, weliswaar als nummer twee na Garmin, maar toch. Enkele jaren terug zagen we zowel de (door)ontwikkeling van kaarten alsook de aftersales van magellan zwaar teruglopen en zijn we op enig moment als WayPoint geheel gestopt met Magellan. In de loop der tijd waren er af en toe signalen dat het weer tot leven kwam, hebben we gesprekken gevoerd, maar bleek het toch weer knap fragiel. In de tussentijd is het eigendom van Magellan overgegaan van Thales naar Mio. Naar onze indruk echter louter vanwege het marktaandeel dat Magellan in de VS had/heeft; we hadden de indruk dat het eerder de doodssteek was voor de outdoor-reeks dan dat het nieuw leven zou opleveren. Dat lijkt nu te gaan veranderen, en er lijkt sprake van een serieuze comeback van magellan in de Europese markt. Inclusief de zo essentiele (topo)kaarten. Als WayPoint staan we bekend als 'garmin-winkel' Da's niet omdat we aandelen hebben, maar vooral omdat er weinig alternatief is/was. Tegelijk zouden we alternatief toejuichen; simpelweg omdat concurrentie ook ontwikkeling stimuleert. En dùs houden we Magellan nauwlettend in de gaten. Het is nog iets te vroeg voor zekerheid, maar de kans dat binnen zeer korte tijd (en dan heb ik het over enkele weken tot maanden) belangrijk nieuws te melden is is groot. De GC zal daarbij, samen met de Iphone toughcase, de eerste zijn; gevolgd door de explorist 510, 610 en 710. De GC hebben we zelf nog niet in handen gehad, de nieuwe explorists wèl, en dat ziet er goed uit. Wat zwaarder dan de vergelijkbare oregon-serie, maar ook beslist enkele interessante extra features, waaronder een trilfunctie naast de (volume-regelbare) 'beep'. Schijnbare details, maar wel elementen die ons zeggen dat er echt naar de gebruiker gekeken is en daarin investeringen gedaan zijn (in plaats van het 'uitmelken' van een product op retour). Geldt ook voor de fysieke kwaliteit van het apparaat. Ik wil volstrekt geen commercieel misbruik maken van dit forum, maar sta me toe: hou onze nieuwsbrief in de gaten, ik verwacht dat we binnen enkele weken meer kunnen melden, mogelijk zelfs een presentatie door magellan zèlf, ergens in december. Actieve cachers die bovendien aantoonbare ervaring hebben met reviews nodig ik zelfs uit mij alvast een pb te sturen zodat we, zodra we de GC in huis hebben, hem meteen goed aan de tand kunnen voelen (ofschoon onze eigen kapitein Haak natuurlijk ook al op scherp staat). Groeten uit Notter, Hans
Aanbevolen berichten