Spring naar bijdragen

Nieuwe Cache En Datum Last Found


Geopatra

Aanbevolen berichten

Vandaag 18 mei kwamen er weer een hele voorraad nieuwe caches online.

 

Wat schetst mijn verbazing:

een aantal ervan vertonen onder het kopje last found een datum, die soms wel meer dan een maand oud is.

 

Ik heb ergens wel een idee hoe dit in elkaar zal zitten , maar het bevreemdt me toch ten zeerste.

 

Een cache die blijkbaar al enige tijd geleden gelogd werd , maar toch als spiksplinter nieuw online werd geplaatst.

 

Ik heb - zoals bekend - helemaal niets met de afdeling haast en rennen etc = FTF ed., maar dat belet mij niet op te merken, dat hier iets niet klopt .

 

Dat proeflopers een FTF claimen is not done. :thumbdown: Log pas als de ontmaagder is geweest: een van die ongeschreven wetten in het wereldje.

Cacheeigenaar en proefloper dienen zich daarvan bewust te zijn !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat proeflopers een FTF claimen is not done. Log pas als de ontmaagder is geweest: een van die ongeschreven wetten in het wereldje.

Cacheeigenaar en proefloper dienen zich daarvan bewust te zijn !

 

Als proefloper heb je niet eens het recht op een ftf of een eerste log wat mij betreft.

Proefloop loggen voor het eremetaal vergeven is is hetzelfde als handel met voorkennis, je hebt veel meer gegevens als de "gewone" cachers en de mogelijkheid om hulplijnen in te schakelen voor elke meter die je af moet leggen.

Wij loggen onze proefloop als vierde of later met de vermelding in de log dat we proeflopers zijn geweest.

 

ALs eerste loggen is not done, maar een FTF claimen is helemaal onzin als je proef hebt gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 18 mei kwamen er weer een hele voorraad nieuwe caches online.

 

Wat schetst mijn verbazing:

een aantal ervan vertonen onder het kopje last found een datum, die soms wel meer dan een maand oud is.

 

Ik heb ergens wel een idee hoe dit in elkaar zal zitten , maar het bevreemdt me toch ten zeerste.

 

Een cache die blijkbaar al enige tijd geleden gelogd werd , maar toch als spiksplinter nieuw online werd geplaatst.

 

Ik heb - zoals bekend - helemaal niets met de afdeling haast en rennen etc = FTF ed., maar dat belet mij niet op te merken, dat hier iets niet klopt .

 

Dat proeflopers een FTF claimen is not done. :thumbdown: Log pas als de ontmaagder is geweest: een van die ongeschreven wetten in het wereldje.

Cacheeigenaar en proefloper dienen zich daarvan bewust te zijn !

 

Geopatra.

 

Meestal ben ik het niet met je eens, maar in dit geval dus wel.

proeflopen is proeflopen en niet geocachen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 18 mei kwamen er weer een hele voorraad nieuwe caches online.

 

Wat schetst mijn verbazing:

een aantal ervan vertonen onder het kopje last found een datum, die soms wel meer dan een maand oud is.

 

Ik heb ergens wel een idee hoe dit in elkaar zal zitten , maar het bevreemdt me toch ten zeerste.

 

Een cache die blijkbaar al enige tijd geleden gelogd werd , maar toch als spiksplinter nieuw online werd geplaatst.

 

Ik heb - zoals bekend - helemaal niets met de afdeling haast en rennen etc = FTF ed., maar dat belet mij niet op te merken, dat hier iets niet klopt .

 

Dat proeflopers een FTF claimen is not done. :thumbdown: Log pas als de ontmaagder is geweest: een van die ongeschreven wetten in het wereldje.

Cacheeigenaar en proefloper dienen zich daarvan bewust te zijn !

 

Geopatra.

 

 

Is er bij die logs wel een FTF geclaimed ?

Als ik toevalligerwijs een cache als eerste zou vinden, dan komt er gewoon een log en geen claim.

Wel zou in de log kunnen staan dat hij als proefloper gedaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet over welke cache het gaat, maar er zijn twee gevallen, betreffende caches van 18 mei.

 

1) earth cache die al op het race coin event is uitgedeeld. De cache was toen nog niet online, omdat hij nog niet goedgekeurd was. Men heeft ons verzekerd dat hij wel online zal komen, dus mensen hebben de cache gedaan en loggen dan ook op de datum dat ze hem gedaan hebben en niet op de dag dat hij gepubliceerd wordt. Logisch toch?

 

2) Als proefloper wordt de cache vaak voor het online brengen gelopen. Soms gebeurt dat we eens een maand van te voren. Als de loper de cache dan logt voor de datum van publicatie en duidelijk meldt dat hij de proefloper is (en dus niet mee doet voor het metaal), dan is er toch ook geen probleem.

 

Verder zou het ook kunnen zijn, dat je een cache per ongeluk vindt, voordat hij gepubliceerd is. Tja, dan heb je domweg geluk en heb je een FTF gevonden.

Dan heb je gewoon mazzel en mag je dat ook zo loggen. Voor ons is dat hetzelfde als tien euro op straat vindt. Je hebt het gevonden, je hebt geluk en dus mag je het ook houden :thumbdown:

 

Kortom de ophef is hier even niet te begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zou het ook kunnen zijn, dat je een cache per ongeluk vindt, voordat hij gepubliceerd is. Tja, dan heb je domweg geluk en heb je een FTF gevonden.

Dan heb je gewoon mazzel en mag je dat ook zo loggen. Voor ons is dat hetzelfde als tien euro op straat vindt. Je hebt het gevonden, je hebt geluk en dus mag je het ook houden :thumbdown:

Een geocache die niet gepubliseerd is, is geen geocache, dus kun je hem ook nog niet loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zou het ook kunnen zijn, dat je een cache per ongeluk vindt, voordat hij gepubliceerd is. Tja, dan heb je domweg geluk en heb je een FTF gevonden.

Dan heb je gewoon mazzel en mag je dat ook zo loggen. Voor ons is dat hetzelfde als tien euro op straat vindt. Je hebt het gevonden, je hebt geluk en dus mag je het ook houden :thumbdown:

Een geocache die niet gepubliseerd is, is geen geocache, dus kun je hem ook nog niet loggen.

 

Als hij wel gepubliceerd is, is het wel een geocache en mag je hem dus loggen

En zo eerlijk is dan wel op de datum dat je hem echt vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zou het ook kunnen zijn, dat je een cache per ongeluk vindt, voordat hij gepubliceerd is. Tja, dan heb je domweg geluk en heb je een FTF gevonden.

Dan heb je gewoon mazzel en mag je dat ook zo loggen. Voor ons is dat hetzelfde als tien euro op straat vindt. Je hebt het gevonden, je hebt geluk en dus mag je het ook houden :thumbdown:

Een geocache die niet gepubliseerd is, is geen geocache, dus kun je hem ook nog niet loggen.

 

Als hij wel gepubliceerd is, is het wel een geocache en mag je hem dus loggen

En zo eerlijk is dan wel op de datum dat je hem echt vond.

 

Niet als het een proefloop is, want dat is met alle hulplijnen die je hebt niet te vergelijken met een echte vondst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap hier het probleem niet van! Ik heb op de 12e een multi proefgelopen die ook gisteren online is gekomen.

Ik log ALTIJD op de datum waarop ik de cache vind dus of ik nou wel of niet wacht, mijn log komt toch wel voor de reviewer en de eremetalenshow te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zou het ook kunnen zijn, dat je een cache per ongeluk vindt, voordat hij gepubliceerd is. Tja, dan heb je domweg geluk en heb je een FTF gevonden.

Dan heb je gewoon mazzel en mag je dat ook zo loggen. Voor ons is dat hetzelfde als tien euro op straat vindt. Je hebt het gevonden, je hebt geluk en dus mag je het ook houden :thumbdown:

Een geocache die niet gepubliseerd is, is geen geocache, dus kun je hem ook nog niet loggen.

 

Als hij wel gepubliceerd is, is het wel een geocache en mag je hem dus loggen

En zo eerlijk is dan wel op de datum dat je hem echt vond.

 

Niet als het een proefloop is, want dat is met alle hulplijnen die je hebt niet te vergelijken met een echte vondst.

 

Als je hem netjes al proefloper logt is er GEEN probleem. Heb je hem bij toeval gevonden dan kun je wel een FTF claimen, want dan heb je het ook zonder hulpmiddelen gedaan. Ophef over niks wat ons betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet eens of ik een cache wel zou loggen als ik proefloper was.

Volgens mij heb ik eens proef gelopen en de cache pas een ruim een jaar of zo eens gelogd (Boekje en internet), en dan nog lijkt het ergens wel op een puntjes jacht, waarom zou je hem anders loggen?

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet eens of ik een cache wel zou loggen als ik proefloper was.

Volgens mij heb ik eens proef gelopen en de cache pas een ruim een jaar of zo eens gelogd (Boekje en internet), en dan nog lijkt het ergens wel op een puntjes jacht, waarom zou je hem anders loggen?

 

Jan

 

Waarom niet? Je hebt de cache toch gedaan en waarschijnlijk ook in het boekje gelogd als proefloper? Dan is daar toch niks mis mee, of moet je hem daarna nog een keer lopen?

 

Snap deze redenering niet helemaal, een normale cache log je toch ook na een vondst? Of is dat dan ook gelijk puntjesjacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als proefloper heb je niet eens het recht op een ftf of een eerste log wat mij betreft.

Proefloop loggen voor het eremetaal vergeven is is hetzelfde als handel met voorkennis, je hebt veel meer gegevens als de "gewone" cachers en de mogelijkheid om hulplijnen in te schakelen voor elke meter die je af moet leggen.

Wij loggen onze proefloop als vierde of later met de vermelding in de log dat we proeflopers zijn geweest.

 

ALs eerste loggen is not done, maar een FTF claimen is helemaal onzin als je proef hebt gelopen.

 

Als proefloper heb je toch niet meer gegevens dan een andere cacher? Je loopt de cache en kijkt zo of alle tussenpunten, vragen o.i.d. kloppen.

Dat je hem dan logt op de datum waarop je hem gelopen hebt lijkt me logisch. Als je er duidelijk bij verteld dat je proefloper was is eventuele onduidelijkheid ook gelijk uit de wereld verholpen.

En dat eremetaal? Het spelletje is het vinden van een cache. Degene die het eremetaal belangrijk vinden vertellen dat wel. Er zijn er genog die er niets om geven.

 

Het lijkt mij dat de logjes waar Geopatra het over heeft geen duidelijkheid verschaffen hoe het komt dat ze op een eerdere datum geschreven. Misschien een idee om de cache-eigenaar en loper een mailtje te sturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij dat de logjes waar Geopatra het over heeft geen duidelijkheid verschaffen hoe het komt dat ze op een eerdere datum geschreven. Misschien een idee om de cache-eigenaar en loper een mailtje te sturen?

Ik snap niet dat hem hem boeit en dat hij zich er druk over maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij dat de logjes waar Geopatra het over heeft geen duidelijkheid verschaffen hoe het komt dat ze op een eerdere datum geschreven. Misschien een idee om de cache-eigenaar en loper een mailtje te sturen?

Ik snap niet dat hem hem boeit en dat hij zich er druk over maakt.

 

Je hoeft mij ook niet te snappen, maar soms wil men/jij mij niet snappen.

 

Ik vraag me gewoon af hoe het mogelijk is dat iemand een cache logt op een datum dat die cache officieel nog niet bestond.

Nmm. moet dat gewoon niet kunnen. Een cache is pas een cache als hij online staat. Niet eerder.

Dus kun je ook pas loggen NADAT hij online kwam en schrijf je in je log dat je hem dan en dan proefgelopen hebt of toevallig gevonden.

Als je FTF belangrijk vind is in principe de eerste log in het boekje de FTF en dat zou op de cachepagina ook moeten kloppen. Claimen kan iedereen nl.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...