Spring naar bijdragen

Groentje in Geocaching, Welke GPS is goed??


kaatjeblom

Aanbevolen berichten

Hallo GEO Fans,

 

Hier een berichtje van een groentje in Geo Chaching.

Vrienden van ons doen dit al jaren en hebben ons enthousiast gemaakt.

Ook veel gelezen op dit forum en het lijkt ons helemaal geweldig!!!

 

Maar nu moet er ook een GPS worden aangeschaft en we zien door de bomen het bos niet meer!!!

(Grappige woordspeling :rolleyes: ).

Wij zouden de GPS ook graag willen gebruiken voor fietsroutes en eventueel voor de auto.

Maar we hebben gelezen dat de meeste GPS daar niet geschikt voor zijn. Tenminste, niet als ze

met spraak zijn. Nu hebben we natuurlijk wel even zitten kijken en zijn we wel een beetje gevallen voor de

Garmin Oregon 300. Is dit een goede GPS voor beginners, of kunnen we beter wat anders kiezen?

Ook zie ik op het forum dat deze GPS in Engeland wel 60,00 Euro goedkoper is, is het dan ook wel nederlandstalig??

Hoe gaat zo iets precies?

Ik hoop dat er mensen zijn die ons groentjes :yes: wat tips kunnen geven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo GEO Fans,

 

Hier een berichtje van een groentje in Geo Chaching.

Vrienden van ons doen dit al jaren en hebben ons enthousiast gemaakt.

Ook veel gelezen op dit forum en het lijkt ons helemaal geweldig!!!

 

Maar nu moet er ook een GPS worden aangeschaft en we zien door de bomen het bos niet meer!!!

(Grappige woordspeling :rolleyes: ).

Wij zouden de GPS ook graag willen gebruiken voor fietsroutes en eventueel voor de auto.

Maar we hebben gelezen dat de meeste GPS daar niet geschikt voor zijn. Tenminste, niet als ze

met spraak zijn. Nu hebben we natuurlijk wel even zitten kijken en zijn we wel een beetje gevallen voor de

Garmin Oregon 300. Is dit een goede GPS voor beginners, of kunnen we beter wat anders kiezen?

Ook zie ik op het forum dat deze GPS in Engeland wel 60,00 Euro goedkoper is, is het dan ook wel nederlandstalig??

Hoe gaat zo iets precies?

Ik hoop dat er mensen zijn die ons groentjes ;) wat tips kunnen geven...

 

 

Allereerst welkom :yes:

 

Als ik jullie was zou ik beginnen met een low-cost gpsje. Bijvoorbeeld een Geko 201 of een etrex H van garmin.

 

Als je geocaching echt leuk blijft vinden zou ik kiezen voor een GPSMAP60Csx, heb hem zelf ook, prima apparaatje.

 

Succes :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo GEO Fans,

 

Hier een berichtje van een groentje in Geo Chaching.

Vrienden van ons doen dit al jaren en hebben ons enthousiast gemaakt.

Ook veel gelezen op dit forum en het lijkt ons helemaal geweldig!!!

 

Maar nu moet er ook een GPS worden aangeschaft en we zien door de bomen het bos niet meer!!!

(Grappige woordspeling :rolleyes: ).

Wij zouden de GPS ook graag willen gebruiken voor fietsroutes en eventueel voor de auto.

Maar we hebben gelezen dat de meeste GPS daar niet geschikt voor zijn. Tenminste, niet als ze

met spraak zijn. Nu hebben we natuurlijk wel even zitten kijken en zijn we wel een beetje gevallen voor de

Garmin Oregon 300. Is dit een goede GPS voor beginners, of kunnen we beter wat anders kiezen?

Ook zie ik op het forum dat deze GPS in Engeland wel 60,00 Euro goedkoper is, is het dan ook wel nederlandstalig??

Hoe gaat zo iets precies?

Ik hoop dat er mensen zijn die ons groentjes ;) wat tips kunnen geven...

 

 

Allereerst welkom :yes:

 

Als ik jullie was zou ik beginnen met een low-cost gpsje. Bijvoorbeeld een Geko 201 of een etrex H van garmin.

 

Als je geocaching echt leuk blijft vinden zou ik kiezen voor een GPSMAP60Csx, heb hem zelf ook, prima apparaatje.

 

Succes :P

 

Hmm, tja ik heb even een vergelijking op gezocht en ik zie er niet veel verschillen in...

 

 

https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=...compare=compare

 

Ik ben een vrouw en vind de oregon er toch wat mooier uit zien ;-).

Want de prijs maakt dan niet veel verschil...

Maar toch bedankt voor je tips, ik zal er nog eens goed over nadenken.

En manlief ook eens laten kijken, hij heeft tenslotte meer verstand van de technische kant, tja ik blijf natuurlijk een vrouw, ga voor de

het model en de kleur!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom in de wonderlijke wereld van Geocaching ten eerste. Zijn zelf zo'n 2 jaar geleden begonnen met een Garmin GPS60C en daarna vrij snel een GPSMAP60CSX aangeschaft vanuit USA. Prima apparaat. Sinds gisteren ook in de UK de OREGON 400T besteld dus ben benieuwd wat deze 3e GPS ons gaat brengen.

 

Je moet denk ik eerst voor jezelf kijken hoe leuk je het gaat vinden dus om inderdaad nu meteen een GPSMAP60CSX of OREGON 400T te kopen is iets teveel denk.

 

succes met jullie keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik heb in november een Garmin aangeschaft ... Oregon 300 en hij bevalt mij prima.

Ook ik (en mijn vriendin) was een groentje, maar het is ons gelukt om van de week een eerste wherigo ermee te lopen.

Ik ben blij met deze aanschaf en red me er eigenlijk wonderbaarlijk mee.

Had ik niet verwacht, omdat ik toch ook een aardige leek ben op het gebied van computers etc..

 

Succes met je beslissing en daarna natuurlijk veel cacheplezier,

 

Lighthouse777

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf de oregon als ik moet kiezen tussen de 60csx en een oregon zal ik voor een oregon gaan. Bediening is

Veel gemakkelijker. Prijs maakt niet zoveel ik vind dit een super gps succes met je keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo GEO Fans,

 

Hier een berichtje van een groentje in Geo Chaching.

Vrienden van ons doen dit al jaren en hebben ons enthousiast gemaakt.

Ook veel gelezen op dit forum en het lijkt ons helemaal geweldig!!!

 

Maar nu moet er ook een GPS worden aangeschaft en we zien door de bomen het bos niet meer!!!

(Grappige woordspeling :) ).

Wij zouden de GPS ook graag willen gebruiken voor fietsroutes en eventueel voor de auto.

Maar we hebben gelezen dat de meeste GPS daar niet geschikt voor zijn. Tenminste, niet als ze

met spraak zijn. Nu hebben we natuurlijk wel even zitten kijken en zijn we wel een beetje gevallen voor de

Garmin Oregon 300. Is dit een goede GPS voor beginners, of kunnen we beter wat anders kiezen?

Ook zie ik op het forum dat deze GPS in Engeland wel 60,00 Euro goedkoper is, is het dan ook wel nederlandstalig??

Hoe gaat zo iets precies?

Ik hoop dat er mensen zijn die ons groentjes ;) wat tips kunnen geven...

 

Tja, zoveel GPSen, zoveel anbevelingen.

 

Ik ben begonnen met een eTrex Euro. Één van de simpelste apparaten. Maar al snel wou ik toch graag een iets beter apparaat. Gekozen voor de 60Csx. De Oregon is natuurlijk een prima apparaat. Ik heb er geen ervaring mee. Met de 60Csx en de Oregon kun je in ieder geval prima voor autonavigatie gebruiken. Spraak zul je tevergeefs zoeken op de handhelds van Garmin (tenzij ik verkeerd ben geïnformeerd).

Een alternatief is misschien een smartphone met verschillende applicaties. Dan heb je toch navigatie met spraak en dan heb je ook nog eens het voordeel dat een Wherigo-cache echt tot leven komt met geluidseffecten en andere multimedia. Een nadeel is wel dat een smartphone niet zo robuust is als een Oregon of 60 Csx.

 

Ik heb er eerlijk gezegd wel spijt van gehad dat ik eerst een simpele GPS heb gekocht, en later pas een luxere. Maar ik wist al heel snel dat ik met het geocachen door zou gaan.

 

Een GPS in het buitenland bestellen is geen probleem. Je kunt er een nederlands menu opzetten. Hoe dat allemaal moet? Dat weet ik ook niet precies, maar daar is genoeg over in het forum te lezen.

 

Veel cacheplezier en welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee, wat leuk om al gelijk zoveel reacties te krijgen, ik word er stil van.....

Maar goed, ben nu toch aan het serieus naar de oregon 300 aan het kijken.

Manlief denkt dat dit een goede keus is, en het is een leuk verjaardagscadeau!!!

Tja, welke vrouw wil nou geen mooie GPS van Garmin voor haar 35e verjaardag :)

Nu alleen nog zoeken naar een winkel waar we hem goedkoop kunnen krijgen.

Als mensen daar nog tips voor mij hebben, zijn ze natuurlijk van harte welkom!!!

 

Nogmaals bedankt voor de reacties, van een heel blij GEO-Groentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien is dit wat: http://www.handtec.co.uk/product.php/1378/garmin-oregon-300. heb hier zelf gisteren de 400T besteld

 

Ik heb net op de site zitten kijken en zie dat het prijs verschil tussen de 300 en de 400 maar 30,- Euro is..

Laat mij nog even weten wanneer je hem in huis hebt, ik ben erg benieuwd hiernaar.

 

Waarom kies jij voor de 400 inplaats van de 300? Volgens mij is het enige verschil dat er een topografische kaart bij zit ipv alleen de hoofdwegen.

Wat is daar trouwens het verschil tussen dan? Ben natuurlijk een vrouw :)

En zitten er dan wel kaarten op voor Nederland of is dat een hele domme vraag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaarten zitten er niet standaard bij. Vaak kan je wel een pakket kopen van GPS en kaarten, maar dat staat er dan heel duidelijk bij en dat verschil zie je ook aan de prijs. Als je zo'n apparaat koopt wil je er uiteraard ook kaarten bij.

 

EDIT: bij de 400t zitten basiskaarten met een schaal van 1:10.000. De kaarten die je los koopt zijn 1:50.000

Ik heb geen idee hoeveel detail je dan gaat missen.

bewerkt door silkwood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...