zoekzoek Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Hallo, Ik rij tegen een hindernis aan. Dat is als ik een track wil uitzetten in het grensgebied, dat je steeds een andere kaart moet kiezen. De grens tussen duitsland en nederland. Nu zag ik laatst bij iemand dat ze tjechie en slowakije top een kaart hadden samen gevoegd. Kun je deze kaarten van NL en D ook samenvoegen tot een geheel. Die je dan als geheel kan instaleren in mapsource. Dit komt omdat ik ook nogal eens grote afstanden afleg op de motor. Zo zag ik dat swiss ook uit twee delen bestaat. En noorwegen ook uit meerdere delen. Kan je mooi zweden en noorwegen aan elkaar plakken. Ik werk dan ook het liefst met een ppc. Had al lopen te zoeken naar deze invulling, zag wel de scankaarten dat ze met een programma aan elkaar geplakt waren Zoekzoek
0 thex Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Yep, zie web-pagina OZiExplorer: MapMerge. Doet er wel lang over. Omdat RD met WGS kaarten gemengt worden ben ik benieuwd naar het resultaat. Anders kun je in fotoshop aan de gang, en ze met OziExplorer herijken.
0 Smok3y Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Als de kaarten "voorzien" zijn van goede gegevens neemt mapmerge ze mee en herberekend ie ze. Er kan wel enige vertekening in komen te zitten maar om te coordineren blijven ze feilloos werken. Ik gebruik deze methode altijd als ik op bunkertocht ga om zo een heel gebied samen te voegen. Houd wel rekening met de juiste instellingen en kleurweergave. En wil je echt grote delen gaan doen..dan neem maar wat dagen vrij, want je pc zal er best aan moeten trekken. Zo dacht ik een keer een kaartje te maken van heel Lorraine, alles netjes ingesteld...toen ging ie aan de gang..even meerekenen na een kwartier hoe lang het zou duren..hmmmm calculator erbij..nee kan niet kloppen....opnieuw..shit staat er echt...186 dagen... Wat ik hiermee zeggen wil, begin klein, met een paar kaarten om te kijken. Ook voor het resultaat is dit goed..
0 deBruineBeren Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 (bewerkt) Volgens mij gaat het hier om MapSource kaarten en niet om OziExplorer kaarten. Of kan mapmerge tegenwoordig ook al MapSource kaarten samen voegen ? Maar om antwoord op je vraag te geven, ik denk het niet. Topo NL en D zijn versleutelde kaarten (beveiligd) waarschijnlijk Tjechie en Slowakije niet. Als ze niet versleuteld / beveiligd zijn dan zou je met cgpsmapper zelf een verzameling kaarten tot 1 kaartenset samen kunnen voegen en aanmelden bij MapSource. Nu ik er over na denk mischien kan het wel, maar dan zou je eerst allemaal dummy kaarten moeten maken en deze later vervangen door de echte kaarten. Of je moet zelf een basemap tekenen Lijkt me een heleboel werk. 14 februari 2007 bewerkt door deBruineBeren
0 Smok3y Geplaatst 14 februari 2007 Geplaatst 14 februari 2007 Volgens mij gaat het hier om MapSource kaarten en niet om OziExplorer kaarten. Of kan mapmerge tegenwoordig ook al MapSource kaarten samen voegen ? Nope Ik liet me even meegaan met voorgaande reply..
0 zoekzoek Geplaatst 15 februari 2007 Auteur Geplaatst 15 februari 2007 Hallo bedankt voor jullie eerste reacties. ja het ging om mapsource. sorry dat ik het niet duidelijker in de tekst naar voren liet komen. Stond wel onder het hoofdstuk mapsource. nog meer mensen met ervaring hierover. ik weet niet hoe het zit met tjech en slovakia. maar wat houd percies dan locked en niet locked in?
0 LTeunis Geplaatst 15 februari 2007 Geplaatst 15 februari 2007 De oplossing hiervoor is om de TOPO's transparent te maken. Dan kan je ze gelijktijdig in je GPS tonen zonder overlappingen. In Mapsource self is dat helaas niet mogelijk.
0 zoekzoek Geplaatst 15 februari 2007 Auteur Geplaatst 15 februari 2007 Is dan die topokaarten transparant ook te gebruiken in een ppc. Over de que voor ppc. Ik moet helemaal nog in de navigatie inleven. Ik heb zo een idee maar of dat de juiste is en kan moet zich nog allemaal uitwijzen.
0 B230F Geplaatst 15 februari 2007 Geplaatst 15 februari 2007 maar wat houd percies dan locked en niet locked in? geen geld, en wel uitgeven voor de kaarten
0 deBruineBeren Geplaatst 16 februari 2007 Geplaatst 16 februari 2007 Sommige kaarten voor MapSource zijn zo versleuteld dat alleen MapSource ze kan lezen. Dit zijn altijd kaarten waarvoor een lecentie vereist is. Vaak (altijd) wordt deze lecentie gekoppeld aan je GPSr. Voor de Nederlandse Topo is dit niet het geval, en ik verwacht voor de duitse ook niet.
0 B230F Geplaatst 16 februari 2007 Geplaatst 16 februari 2007 Voor de Nederlandse Topo is dit niet het geval, en ik verwacht voor de duitse ook niet. En Belgie, Oostenrijk en Great Brittain ook niet.
0 deBruineBeren Geplaatst 22 februari 2007 Geplaatst 22 februari 2007 Hallo, Ik rij tegen een hindernis aan. Dat is als ik een track wil uitzetten in het grensgebied, dat je steeds een andere kaart moet kiezen. De grens tussen duitsland en nederland. Nu zag ik laatst bij iemand dat ze tjechie en slowakije top een kaart hadden samen gevoegd. Kun je deze kaarten van NL en D ook samenvoegen tot een geheel. Die je dan als geheel kan instaleren in mapsource. Dit komt omdat ik ook nogal eens grote afstanden afleg op de motor. Zo zag ik dat swiss ook uit twee delen bestaat. En noorwegen ook uit meerdere delen. Kan je mooi zweden en noorwegen aan elkaar plakken. Ik werk dan ook het liefst met een ppc. Had al lopen te zoeken naar deze invulling, zag wel de scankaarten dat ze met een programma aan elkaar geplakt waren Zoekzoek Het is gelukt
0 deBruineBeren Geplaatst 22 februari 2007 Geplaatst 22 februari 2007 (bewerkt) Topo Nederland en Topo Duitsland samen voegen tot een Topo kaart in MapSource. Open de map “C:\Garmin” Maak hier een nieuwe map aan met de naam “TopoNLD” Open vervolgens deze map. Maar hier een nieuwe map aan met de naam “31” En maak nog een nieuwe map aan met de naam “49” Open vervolgens de map “C:\Garmin\ FAMILY_802” hier vindt je de Topo kaarten van Nederland. Kopieer de bestanden “00000002.img” tot en met “00000201.img” naar de map “C:\Gamin\TopoNLD\31” Open vervolgens de map “C:\Garmin\FAMILY_536” hier vindt je de kaarten van Duitsland. Kopieer de bestanden “00000002.img” tot en met “00000779.img” naar de map “C:\Gamin\TopoNLD\49” Open een DOSbox via “Start”, “Uitvoeren” en tik “command” (zonder “ “) In de DOSbox tik je het volgende na elke regel geef je een Enter: c: cd c:\garmin\toponld\31 copy *.img c:\garmin\toponld\31??????.* cd.. cd 49 copy *.img c:\garmin\toponld\49??????.* exit Download en installeer cGPSmapper Download het volgende programma: IMG 2 MAPSOURCE Installeer het op je computer en start het vervolgens op. Na wat zoek werk zal hij cGPSmapper vinden, deze moet je dan even aanklikken en dan kan je verder. Selecteer “English” als taal. Klik op “add mapset” Selecteer de “C:\” schijf En vervolgens de map “Garmin” en dan “TopoNLD” Selecteer alle kaarten in het venstertje dit doe je door de eerste aan te klikken en vervolgens naar beneden te scrollen en met de “Shift” toets ingedrukt op de laatst kaart te klikken. Vervolgens sleep je deze selectie van kaarten naar het grootte witte vlak onder in het scherm. Klik dan op de knop “Selection is finished” Klik op “OK” En achter “ Name in `MapSource` ” tik je de naam “TopoNLD” (zonder “ “) Klik op de knop “ next step-add to MapSource ” Klik op “OK” En dan neem je een bakkie koffie of wat anders Als het programma klaar is kan je het afsluiten. Nu kan je MapSource op starten en je ziet een nieuwe mapset met Nederland en Duitsland in een onder de naam TopoNLD. Natuurlijk kan je dit ook met België doen in plaats van Duitsland, of je maakt een mapset met Nederland, België en Duitsland. Een klein nadeel, IMG 2 MAPSOURCE start zich zelf op elke keer als je de computer aan zet. Al je klaar bent kan je beter dit programma gelijk weer deïnstalleren. NB. Ik heb er vanuit gegaan dat je Mapsource en de Topo kaarten van Nederland en Duitsland in de standaard mappen het geïnstalleerd. Als dit niet het geval is dan “C:\Garmin\ FAMILY_802” en “C:\Garmin\FAMILY_536” vervangen door het door jouw gebruikte padnamen. Vergeet niet de mappen “C:\Garmin\TopoNLD\31” en “C:\Garmin\TopoNLD\49” te verwijderen, dat scheelt weer wat harddisk ruimte. 23 mei 2007 bewerkt door deBruineBeren
0 zoekzoek Geplaatst 1 maart 2007 Auteur Geplaatst 1 maart 2007 Zie je wel er zijn handig kerels oeps en ook meiden hier op de wereld. Had een gevoel dat dat wel kon. Ik vind dit klasse. geweldig. Ik ga het uitproberen, zal dan wel lekker werken op de pc. En kan ik ook mooi zweden noorwegen en finland samenvoegen. Nogmaals bedankt voor je inzet en je bent zelf ook weer wijzer.
0 Team jemar Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 Beste mensen, Nu is het mij gelukt om de topo-kaarten van Dld en Nl via de onderstaande manier samen te voegen en het werkt.... (hulde aan de Bruine Beren) Maar elke keer als ik de kaarten naar mijn GPS (Garmin 60CSX) wil uploaden, krijg ik de volgende foutmelding (bij het samenstellen van de kaartenset) <Error> <Exception> <SourceCodeLocation> <SourceFileName>DSK_FILEBUFFER.CPP</SourceFileName> <SourceFileLine>248</SourceFileLine> </SourceCodeLocation> </Exception> <Application> <Name>MapSource</Name> <Build> <Version> <VersionMajor>6</VersionMajor> <VersionMinor>10</VersionMinor> <BuildMajor>2</BuildMajor> <BuildMinor>0</BuildMinor> </Version> <Type>Release</Type> <Time>Mar 13 2006, 17:49:25</Time> <Builder>SQA</Builder> </Build> <LanguageID>1043</LanguageID> <PartNumber>006-A0041-00</PartNumber> </Application> <Computer> <OperatingSystem>Windows XP Service Pack 2</OperatingSystem> <Processor>Pentium Pro or Pentium II</Processor> <RamSize>457200</RamSize> </Computer> <Time>2007-05-21T17:07:14Z</Time> </Error> Iemand een idee wat hier is fout gegaan dan wel wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt! Topo Nederland en Topo Duitsland samen voegen tot een Topo kaart in MapSource. Open de map “C:\Garmin” Maak hier een nieuwe map aan met de naam “TopoNLD” Open vervolgens deze map. Maar hier een nieuwe map aan met de naam “31” En maak nog een nieuwe map aan met de naam “49” Open vervolgens de map “C:\Garmin\ FAMILY_802” hier vindt je de Topo kaarten van Nederland. Kopieer de bestanden “00000002.img” tot en met “00000201.img” naar de map “C:\Gamin\TopoNLD\31” Open vervolgens de map “C:\Garmin\FAMILY_536” hier vindt je de kaarten van Duitsland. Kopieer de bestanden “00000002.img” tot en met “00000779.img” naar de map “C:\Gamin\TopoNLD\49” Open een DOSbox via “Start”, “Uitvoeren” en tik “command” (zonder “ “) In de DOSbox tik je het volgende na elke regel geef je een Enter: c: cd c:\garmin\toponld\31 copy *.img c:\garmin\toponld\31??????.* cd.. cd 49 copy *.img c:\garmin\toponld\49??????.* exit Download het volgende programma: IMG 2 MAPSOURCE Installeer het op je computer en start het vervolgens op. Selecteer “English” als taal. Klik op “add mapset” Selecteer de “C:\” schijf En vervolgens de map “Garmin” en dan “TopoNLD” Selecteer alle kaarten in het venstertje dit doe je door de eerste aan te klikken en vervolgens naar beneden te scrollen en met de “Shift” toets ingedrukt op de laatst kaart te klikken. Vervolgens sleep je deze selectie van kaarten naar het grootte witte vlak onder in het scherm. Klik dan op de knop “Selection is finished” Klik op “OK” En achter “ Name in `MapSource` ” tik je de naam “TopoNLD” (zonder “ “) Klik op de knop “ next step-add to MapSource ” Klik op “OK” En dan neem je een bakkie koffie of wat anders Als het programma klaar is kan je het afsluiten. Nu kan je MapSource op starten en je ziet een nieuwe mapset met Nederland en Duitsland in een onder de naam TopoNLD. Natuurlijk kan je dit ook met België doen in plaats van Duitsland, of je maakt een mapset met Nederland, België en Duitsland. Een klein nadeel, IMG 2 MAPSOURCE start zich zelf op elke keer als je de computer aan zet. Al je klaar bent kan je beter dit programma gelijk weer deïnstalleren. NB. Ik heb er vanuit gegaan dat je Mapsource en de Topo kaarten van Nederland en Duitsland in de standaard mappen het geïnstalleerd. Als dit niet het geval is dan “C:\Garmin\ FAMILY_802” en “C:\Garmin\FAMILY_536” vervangen door het door jouw gebruikte padnamen. Vergeet niet de mappen “C:\Garmin\TopoNLD\31” en “C:\Garmin\TopoNLD\49” te verwijderen, dat scheelt weer wat harddisk ruimte.
0 de Roode Lantaarn Geplaatst 23 mei 2007 Geplaatst 23 mei 2007 (bewerkt) Tot nu toe is het allemaal bijna gelukt. IMG 2 MAPSOURCE geínstalleerd en dan beginnend e problemen. Het programma sucht zich suf naar cgpsmapper. Na een poosje heeft hij niets gevonden en zegt dan dapper: "Wahlen Sie die Version des gpsmappers aus, met der Sie arbeiten wollen. Alleen ik heb niks te wahlen. het vak blijft gewoon leeg. En nu? Edit: cGPSmapper ook maar even geïnstalleert, dat gaat al weer de goede kant op. 23 mei 2007 bewerkt door de Roode Lantaarn
Vraag
zoekzoek
Hallo,
Ik rij tegen een hindernis aan.
Dat is als ik een track wil uitzetten in het grensgebied, dat je steeds een andere kaart moet kiezen.
De grens tussen duitsland en nederland.
Nu zag ik laatst bij iemand dat ze tjechie en slowakije top een kaart hadden samen gevoegd.
Kun je deze kaarten van NL en D ook samenvoegen tot een geheel. Die je dan als geheel kan instaleren in mapsource.
Dit komt omdat ik ook nogal eens grote afstanden afleg op de motor.
Zo zag ik dat swiss ook uit twee delen bestaat. En noorwegen ook uit meerdere delen. Kan je mooi zweden en noorwegen aan elkaar plakken.
Ik werk dan ook het liefst met een ppc.
Had al lopen te zoeken naar deze invulling, zag wel de scankaarten dat ze met een programma aan elkaar geplakt waren
Zoekzoek
41 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten