Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ter ondersteuning van de vakantie 2008 voorbereiding (je kunt nooit te vroeg beginnen......)

De route heb ik in grote lijnen uitgezet in Microsoft Strees & Trips, fantastisch progje voor Amerika en Canada-here-we-come. Draait mooi op laptop en kan onderweg simpel aanpassingen maken. Er zijn in Canada niet zoveel wegen dus dat ziet er perfect uit.

Volgende stap is geocaching, want die brengt ons toch al naar mooie plekjes dus kunnen de toeristengidsen nog even wachten, die zijn toch alleen maar ter aanvulling :ph34r:

Dus wil ik de geplande campervakantie in stukken hakken en bij gc.com querys aanmaken voor caches die daar in de buurt liggen. Vanuit Streets & Maps zie ik geen enkele mogelijkheid want GC vraagt dan om kml files uit GoogleEarth. Maar daar routes inmaken gaat me veel minder handig af, in GE kan ik de door GE bedachte route nl niet wijzigen/verslepen.

Dus als alternatief routes maken in Google Maps, daar kan ik tenminste in slepen/verplaatsen enzo. Ook gelijk een mooi routekaartje voor het blog straks, het album enz,

Bij Google Maps staat een mogelijkheid om de route naar GEarth te converteren maar helaas, GE leest ze niet, wil ze niet of wat dan ook. Doe ik wat fout of werkt dat niet? ;):)

Ik weet het, kan ook ik GE alle caches zien die in de buurt liggen maar das zooooo onoverzichtelijk als je een grote route plant. Dus dat is voor mij geen handige werkwijze.

en nu maar duimen dat iemand me kan helpen :thumbdown:

Nelleke

Geplaatst

Hoi Nelleke.

Je kunt de route die je in Google Earth gemaakt hebt opslaan (ik geloof een kml-bestand?)

Als je premium member bent dan kun je deze route openen (laden) via je geocaching.com pagina onder "Find caches along a route". Je kunt verschillende parameters ingeven, b.v. max. 5 km vanaf de route alle caches.

Daarna kun je er een pocket query van downloaden.

Ik denk dat er op het forum al wel meer over geschreven is, zo niet dan zoek ik het voor je op.

Is dit wat je zoekt?

Groetjes en succes!

Cranky(Henk)ie

Geplaatst
Hoi Nelleke.

Je kunt de route die je in Google Earth gemaakt hebt opslaan (ik geloof een kml-bestand?)

Groetjes en succes!

Cranky(Henk)ie

Juist ja maar dát lukt me dus niet. GE maakt wel een route aan maar die is niet precies zoals ik het wil. Dat wijzigen lukt me al niet. En met een verkeerde route heb ik niks aan de querys. Dus....

Nelleke

Geplaatst
Juist ja maar dát lukt me dus niet. GE maakt wel een route aan maar die is niet precies zoals ik het wil. Dat wijzigen lukt me al niet. En met een verkeerde route heb ik niks aan de querys. Dus....

Nelleke

Ik begrijp je probleem. Google Earth wil niet de route rijden die jij wilt maar heeft een eigen wil.

Wat misschien iets kan helpen is de routes in GE in stukken te hakken, zodat ze wel over de weggen lopen die jij wilt. Het kost iets meer moeite maar dan heb je wel wat.

Gelukkig is het nog geen 2008 :lol1:

Geplaatst

Hoi Nelleke,

Ik denk dat ik een mogelijke oplossing voor je heb. Je kan het gratis programma TYRE installeren (http://www.tyre.tk/). Open dat programma, en open GE. In GE maak je met plaatsmarkeringen je route aan.

Kopieer iedere plaatsmarkering naar het geheugen. Die wordt dan vervolgens automatisch in TYRE geplaatst. In TYRE kan je die route vervolgens opslaan als KML-bestand, en daarna zal de pocketquery je vast wel lukken. Ook kan je het bestand gelijk opslaan als TOMTOM-route-bestand. Zo dwing je dan ook TOMTOM de door jou gekozen weg te kiezen, want soms heeft TOMTOM een eigen willetje.

Groet,

Emile

Geplaatst
Hoi Nelleke,

Ik denk dat ik een mogelijke oplossing voor je heb. Je kan het gratis programma TYRE installeren (http://www.tyre.tk/). Open dat programma, en open GE. In GE maak je met plaatsmarkeringen je route aan.

Kopieer iedere plaatsmarkering naar het geheugen. Die wordt dan vervolgens automatisch in TYRE geplaatst. In TYRE kan je die route vervolgens opslaan als KML-bestand, en daarna zal de pocketquery je vast wel lukken. Ook kan je het bestand gelijk opslaan als TOMTOM-route-bestand. Zo dwing je dan ook TOMTOM de door jou gekozen weg te kiezen, want soms heeft TOMTOM een eigen willetje.

Groet,

Emile

Een aanrader dat programma! Ik vind het wat vriendelijker dan een route maken in Google earth. Maar helaas, gisteren en vandaag lukt het niet om een route te uploaden naar gc.com. Opvallend genoeg werkt de koppeling naar tomtom wel. Dus ik blijf bezig... (met een ziek teamlid is cachen even onmogelijk... :yes: .)

Geplaatst (bewerkt)
Hoi Nelleke,

Groet,

Emile

Een aanrader dat programma! Ik vind het wat vriendelijker dan een route maken in Google earth. Maar helaas, gisteren en vandaag lukt het niet om een route te uploaden naar gc.com. Opvallend genoeg werkt de koppeling naar tomtom wel. Dus ik blijf bezig... (met een ziek teamlid is cachen even onmogelijk... :yes: .)

Zelfde mening en zelfde probleem hier.

Zowel met FF als met IE

:yes:

Ben even aan het experimenteren gegaan.

Als je met Tyre een route aanmaakt, sla hem op als kml file.

Open hem daarna in GOOGLE EARHT en sla hem onder een andere(klm file) naam weer op. ( toevoeging a of 2 is genoeg)

Daarna kan je hem in Geocaching.com als route uploaden.

Moet je wel premium member zijn natuurlijk.

Succes ermee.

bewerkt door buzzarsdseye
Geplaatst

Met het (gratis) programmatje ITN Converter kan je routes gemaakt in Microsoft Streets & Trips (en nog veel andere formaten) in één beweging omzetten naar ondermeer een GE kml file.

En dat werkt als een trein. :ph34r:

Hartstikke :wine::thumbup: enne, we gaan met een camper :lol1: de Rocky mountains railway is duuuuur

Geplaatst (bewerkt)

Met het (gratis) programmatje ITN Converter kan je routes gemaakt in Microsoft Streets & Trips (en nog veel andere formaten) in één beweging omzetten naar ondermeer een GE kml file.

En dat werkt als een trein. :ph34r:

Hartstikke :wine: dat converteren maar het uploaden op gc.com lukt me niet. Inmiddels gelezen dat ik het dan via een kml-file moet doen. Als ik dat gebruik als exportfile in ITN Converter dan krijg ik al wel de punten in gc.com maar dan met rechte lijnen ipv volgen van de wegen. Dus de kml-file eens ingelezen in Google Earth en daar ook rechte lijnen.Grgrgr :lol1: als ik dan route aanmaak van 1e naar laatste punt, neemt Google Earth weer de korte niet gewenste route. Wie heeft er ervaring mee en kan me verder helpen? :thumbup:

enne, we gaan met een camper :lol1: de Rocky mountains railway is duuuuur

bewerkt door The Scorpios
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...