Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

ik ben bezig met mijn eerste cache, en loop ik tegen een klein probleempje op. Ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

Voor de cache moet je een hele serie foto's mee nemen welke dan de route aangeven [op elk kruispunt een foto gemaakt in de goede richting] maar nu zijn het er best veel en wil ik eigenlijk ze aanbieden als een PDF of word file o.i.d.

Maar kan dat? Mag dat? en zo ja hoe doe ik dat dan?

En dan nog het volgende: een GPS is alleen voor het begin en het vinden van de stash nodig, de route loop je geheel op de foto's. Mag ik dat dan wel een gewone multi noemen?

ik hoor graag van jullie

eduard

Geplaatst

Je kan het .pdf of word document elders hosten en een download link opnemen in je cachebeschrijving.

En ja, dit mag je een gewone multi noemen. Er zijn meer caches volgens hetzelfde principe.

Mijn ongevraagde mening: ik zal de cache niet snel gaan doen aangezien ik niet de beschikking heb over een kleurenprinter en dus alleen zwart-wit foto's krijg als referentie. Bovendien maakt het veel uit in welk jaargetijde de foto's zijn genomen en je de cache loopt.

Succes ermee!

Geplaatst
Je kan het .pdf of word document elders hosten en een download link opnemen in je cachebeschrijving.

En ja, dit mag je een gewone multi noemen. Er zijn meer caches volgens hetzelfde principe.

Mijn ongevraagde mening: ik zal de cache niet snel gaan doen aangezien ik niet de beschikking heb over een kleurenprinter en dus alleen zwart-wit foto's krijg als referentie. Bovendien maakt het veel uit in welk jaargetijde de foto's zijn genomen en je de cache loopt.

Succes ermee!

Dat hosten, kan dat via google docs?

wbt.je ongevraagde mening....:thumbup:

volgens mij is alles ook nog goed te zien op een goede print van een z/w printer en wat betreft de jaargetijden, het is hier in de buurt dus ik ben eigenlijk van plan om meerdere serie foto's te maken.

Geplaatst (bewerkt)

Als je de beschikking hebt over webruimte waar je documenten zoals een .PDF of Word.doc zou kunnen plaatsen kun je daar naar toe 'linken'. Let wel .. als de webruimte om welke reden dan ook niet toegankelijk is (lokatie offline) is je cache pagina (tijdelijk) 'onbruikbaar'. Daarom zou ik ervoor kiezen om de foto's op GC.com te plaatsen.

edit: ga je even koffie halen is het antwoord al gegeven :-)

bewerkt door parreg
Geplaatst (bewerkt)
Hallo,

ik ben bezig met mijn eerste cache, en loop ik tegen een klein probleempje op. Ik hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

Voor de cache moet je een hele serie foto's mee nemen welke dan de route aangeven [op elk kruispunt een foto gemaakt in de goede richting] maar nu zijn het er best veel en wil ik eigenlijk ze aanbieden als een PDF of word file o.i.d.

Maar kan dat? Mag dat? en zo ja hoe doe ik dat dan?

En dan nog het volgende: een GPS is alleen voor het begin en het vinden van de stash nodig, de route loop je geheel op de foto's. Mag ik dat dan wel een gewone multi noemen?

ik hoor graag van jullie

eduard

Van alle foto's die je in de cache wilt opnemen kun je met het beeldbewerkingdprogramma Irfanview (freeware) één foto (=.jpg) maken. Zijn het er erg veel dan maak je er bv drie exemplaren van. Je kan bij elke foto een korte naam opnemen. Vervolgens zet je die verzamelfoto in je pagina.

Je kunt vervolgens foto op gc.com uploaden of gebruik maken van een gratis fotoalbum ergens op het internet.

Een voorbeeld van hoe het kan kun je zien bij een cache van mij;

ga naar: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...10-ac8b5aa040fa

en je ziet de verzamelfoto. Als je vervolgens op die foto klikt wordt je doorgestuurd naar een album waar de verzamelfoto + alle orginele foto's staan.

Als je verdere vragen of hulp nodig hebt, stuur me dan een PM

bewerkt door Diafragma
Geplaatst

Op http://www.photobucket.com kan je foto's parkeren: ze zijn dan continu online en van daar kan je b.v. een html pagina maken op je homepage ruimte. Ook op forums kan je vaak de op photobucket geparkeerde foto's publiceren maar dan moet je wel rekening houden met het beleid dat een forum t.a.v. foto's voert.

Geplaatst

Ik heb ook iets dergelijks, daarvoor heb ik het pdf documentje op mijn eigen webspace geparkeerd.

Meestal krijg je van je provider wel wat ruimte voor een website (meestal niet veel, maar voor een dergelijk linkje genoeg) Zet dan daar je documentje neer en plaats een link op de cachepagina.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...