Spring naar bijdragen

Voordelen GSAK Versie 7 t.o.v. 6


Team Kleijn

Aanbevolen berichten

Mede Geocachers,

 

Ik hoop dat ik niet de enige ben, met mij velen dus denk dat er wel meer in hetzelfde schuitje zitten.

Ik heb V6 van GSAK en overweeg naar V7 te gaan. Echter kan ik maar moeilijk achterhalen wat de meerwaarde is van de V7 t.o.v. V6. een duidelijke plus-lijst t.o.v. V6 kan ik niet vinden dan heel gedetailleerde opsom lijsten (Issuelijsten) van bugs die er ook weer uit V7 zijn gehaald.

 

Wat zijn nu de grote voordelen, wat wordt een stuk gemakkelijker dan in V6, of wat werkt er nu anders cq beter.

 

 

Hierbij een oproep aan V7 gebruikers om hun motivatie te geven....

 

Bij voorbaat dank door mij (en hopelijk alle overige V6 gebruikers die misschien ook naar V7 willen)

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik versie 7, maar ik ken versie 6 niet.

 

Hier onder wat aangepast-toegevoegd zou zijn in versie 7.1.1.

 

7.1.1 24th July, 2007

 

 

 

Added Macro function Eval()

 

Added Macro ResyncLogs command

 

Added DirectInput=Yes/No as an allowed property of the ComboBox control

 

Added new graphics for container size and difficulty and terrain

 

Added Align and Resize options to the forms designer

 

Easier method of moving and resizing controls in the forms designer

 

Speed enahancements to the genration of macro form code

 

Removed "Cancel" as a button property because it is not a valid button property

 

Force disk write of all tables when hard crash error thrown to try and minimize database corruption.

 

Implemented a more efficient method for "Waypoint=>Status check" - it should now be quicker and use less bandwidth.

 

cbxViews.Text now synchronized with database properties (more information)

 

Added new "MacUrl" keyword support for macros to enable quick navigation to corresponding forum thread (more information)

 

Focus is now always set to the main grid after finishing a macro (more information)

 

GSAK macro buttons now check for macro name with .txt or .gsk extension (more information)

 

Fixed counts not be calculated when using a filter by distance and then setting a different center point (more information)

 

Fixed date validation when ENTER pressed in filter dialog (more information)

 

Fixed a problem when a cache is updated to found via the GUI, and the $d_FoundCount was not also being updated

 

Fixed a problem in data generated by DbToSQL when only one column and data is NULL

 

Fixed hard crash caused by using the DataSave command in a macro with no records in the database

 

Fixed change log showing the "from" difficulty and terrain as blank when your International settings has a , (comma) for the decimal seperator.

 

Fixed URI support sorting problem when cache not found (more information)

 

Fixed arc/poly macro error that would prevent future macros from running

 

Fixed problem with forms designer that would generate duplicate control names if your source control name included trailing spaces

 

Fixed binary debug display when character 512 was a single CR

 

Fixed keyboard "weirdness" with the run macro dialog (more information)

 

Fixed a bug when using DbToSQL() function with a filter active, and exporting child waypoints (more information)

 

Fixed a hard crash caused by using a matching part child waypoint variable name in a function, and then leaving off the $ prefix (more information)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede Geocachers,

 

Ik hoop dat ik niet de enige ben, met mij velen dus denk dat er wel meer in hetzelfde schuitje zitten.

Ik heb V6 van GSAK en overweeg naar V7 te gaan. Echter kan ik maar moeilijk achterhalen wat de meerwaarde is van de V7 t.o.v. V6. een duidelijke plus-lijst t.o.v. V6 kan ik niet vinden dan heel gedetailleerde opsom lijsten (Issuelijsten) van bugs die er ook weer uit V7 zijn gehaald.

 

Wat zijn nu de grote voordelen, wat wordt een stuk gemakkelijker dan in V6, of wat werkt er nu anders cq beter.

 

 

Hierbij een oproep aan V7 gebruikers om hun motivatie te geven....

 

Bij voorbaat dank door mij (en hopelijk alle overige V6 gebruikers die misschien ook naar V7 willen)

 

'Team Kleijn'

Rob

Ik heb geen ervaring met pre 7.1.1, maar het complete change log (dus 7.1.1 tov 6.6) staat op http://gsak.net/help/hs1060.htm

bewerkt door jodijk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar van de belangrijkste verbeteringen t.o.v. versie 6 vind ik:

- je kunt nu zelf child waypoints toevoegen (bijv voor een berekend tussenpunt of de eindcache)

- met 'Grab coordinates' kun je GSAK deze child waypoints zelf laten genereren a.d.h.v. in de tekst opgenomen coördinaten.

- als je even wilt kijken waar een waypoint in Ozi of Mapsource ligt, kun je dat waypoint naar het betreffende icoontje slepen. Ozi c.q. Mapsource opent met minder tussendialogen. Scheelt heel wat handelingen t.o.v. de vorige versie.

- je kunt in GSAK direct een projectie uitvoeren en het resultaat evt. toe laten voegen als (child) waypoint

- er is een nieuwe kolom "Degrees" toegevoegd waarop je ook kunt filteren. Daarmee heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld alle caches in een bepaalde 'taartpunt' vanaf een locatie te selecteren. Evt te combineren met maximum afstand. Voorbeeld: "Geef me alle caches binnen een afstand van 25 km tussen de 60 en 120 graden vanaf mijn woonplaats".

- Het werkt allemaal wat sneller.

- Diverse nieuwe macro functies.

- enzovoort, enzovoort.

 

Het moge duidelijk zijn dat ik de upgrade zeker de moeite waard vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn inderdaad de macro's die veel extra's aan GSAK toevoegen en er komen steeds meer macro's die alleen werken met versie 7. Daarnaast vind ik dat Clyde goed werk verricht en had daarom niet zo veel moeite met upgraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...