Spring naar bijdragen

Pocket queries


team-omega-25

Aanbevolen berichten

Wie haalt elke week alle Nederlandse caches in queries naar binnen en is het misschien een idee om deze ergens centraal beschikbaar te maken? Graag jullie mening.

 

Ik zelf haal in ieder geval elke week, zij het in etappes, alle caches in de BeNeLux op.

bewerkt door team-omega-25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wie haalt elke week alle Nederlandse caches in queries naar binnen en is het misschien een idee om deze ergens centraal beschikbaar te maken? Graag jullie mening.

 

Ik zelf haal in ieder geval elke week, zij het in etappes, alle caches in de BeNeLux op.

 

Ik haal gedurende de week heel nederland op en wat caches hier net over de grens (Nijmegen). Past allemaal in 11 queries. Het lijkt me niet de bedoeling om de PQs publiekelijk beschikbaar te maken. Het is een van de diensten waarvoor je premiummember moet worden van GC.com. Denk niet dat zij er blij mee zullen zijn als die vrij beschikbaar worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie haalt elke week alle Nederlandse caches in queries naar binnen en is het misschien een idee om deze ergens centraal beschikbaar te maken? Graag jullie mening.

 

Ik zelf haal in ieder geval elke week, zij het in etappes, alle caches in de BeNeLux op.

 

 

Ben hier ook erg in geinteresseerd.

Sinds kort bezig met GSAK en pocketqueries. Heb via tijdvakken nu alle NL-caches binnengehaald, met het idee om vervolgens alleen maar updates te moeten binnenhalen, echter als je die optie selekteert, krijg je over de afgelopen 7 dagen meer dan 500 caches, waardoor dit niet sluitend is.

Hoe doet u dit toch?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees dit draadje eens http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...=hoeveel+pocket er is al heelveel overgeschreven :thumbup:

 

 

Dat begrijp ik allemaal,

ik heb dat gedaan, heb die bestanden inmiddels allemaal binnen, maar hoe nu verder?

Met andere woorden: Wat is de handigste manier om je GSAK-bestand up-to-date te houden???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik laat de PQ's sturen naar een gmail adres. (Dat houdt mijn gewone mailbox een beetje schoon).

Vervolgens gebruik ik de "File -> Get Data via email" optie in GSAK. in het "Get Mail" scherm heb ik achter het "Load" vinkje een opgeslagen setting voor het inlezen van PQ's uit de folder die je bovenaan hebt ingegeven achter "Folder to save attachments". Die setting maak je in het "Load GPX/LOC/ZIP File" scherm. Als je daar dan ook "Delete files loaded when finished" aanvinkt, dan blijft je systeem mooi schoon.

Als je dat allemaal hebt ingesteld, dan is het voortaan een druk op de knop en alles wordt bijgewerkt. Ideaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook gewoon een apart gmail account gemaakt voor alle PQ's.

Met GSAK haal ik ze op, mijn gewone mailprogramma hoeft ze dan niet eens te lezen.

Een macro zorgt ervoor dat alles daarna netjes in de databases wordt verwerkt.

Ik zet de PQ's voor verschillende landen en founds nl. in aparte databases.

Het is een keer instellen zoals je het wilt hebben daarna is het met een druk op de knop geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een macro zorgt ervoor dat alles daarna netjes in de databases wordt verwerkt.

Ik zet de PQ's voor verschillende landen en founds nl. in aparte databases.

Het is een keer instellen zoals je het wilt hebben daarna is het met een druk op de knop geregeld.

Is die macro ook beschikbaar? ik wilde namelijk zelf zoiets in elkaar prutsen, maar ben daar nog niet aan toegekomen..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de volgende macro:

# Importeer Pocket Queries
$dir = "D:\Documenten\Geocaching\Pocket Queries\"  # <-- hier moet je je eigen directory invullen
$databases = sysInfo("Databases")
$return=list("db","create",";")
$return= list("db","replace",$databases)

# Verwijder de default database uit de lijst
$del = val(list("db","Find","default"))
if $del > 0
 $return = list("db","delete","$del")
endif
$databases = list("db","get","")

# Loop nu door de lijst en importeer de juiste pq in de juiste db
$Count = val(list("db","Count",""))
$Teller = 1
While $Teller <= $Count
$db = list("db","Item","$Teller")
ShowStatus msg=$db

$files = $dir + $db + " (*).zip"
If FileExists($files)	
	Load File=$files database=$db showstats=Yes
EndIf

$Teller = $Teller + 1
EndWhile

 

De macro werkt als volgt:

De databases die je in GSAK gemaakt hebt worden gebruikt als beginpunt. Hiervan wordt een lijst gemaakt.

Ik verwijder de database met de naam 'default' uit de lijst omdat die meestal nergens voor gebruikt wordt.

 

Ik berg mijn queries op in databases met landennamen, maar andere namen werken net zo goed. Ik heb dus database met de naam 'Nederland', 'Duitsland', 'Zweden' etc.

 

De pocket queries op geocaching.com heb ik Nederland (1) t/m Nederland (10) genoemd. Voor de andere landen heb ik vergelijkbare namen opgegeven.

 

Ik laat GSAK de pq's ophalen en in de aangegeven directory plaatsen. Na het het ophalen heb ik bijvoorbeeld de volgende bestanden staan: Nederland (3).zip, Duitsland (2).zip

 

De macro leest deze bestanden aan plaatst de caches in Nederland (3).zip in de database met de naam Nederland.

 

Voordeel je hoeft alleen maar een database te maken en de pq de juiste naam te geven en de macro vult vervolgens de juiste database. Je hoeft geen landennamen te gebruiken als de namen maar overeen komen.

 

(ik hoop dat het een beetje te volgen is)

 

Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de volgende macro:

# Importeer Pocket Queries

 

De macro werkt als volgt:

De databases die je in GSAK gemaakt hebt worden gebruikt als beginpunt. Hiervan wordt een lijst gemaakt.

Ik verwijder de database met de naam 'default' uit de lijst omdat die meestal nergens voor gebruikt wordt.

 

(ik hoop dat het een beetje te volgen is)

 

Ton

Perfect, bedankt ook voor de zeer goed te volgen uitleg.

Nooit meer Belgische caches in mijn .nl database!

 

groeten, Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie haalt elke week alle Nederlandse caches in queries naar binnen en is het misschien een idee om deze ergens centraal beschikbaar te maken? Graag jullie mening.

Ik.

Dat tweede ligt moeilijk... :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie haalt elke week alle Nederlandse caches in queries naar binnen en is het misschien een idee om deze ergens centraal beschikbaar te maken? Graag jullie mening.

Ik.

Dat tweede ligt moeilijk... :lol1:

 

Met dat tweede zal groundspeak niet blij zijn en de cacher die het aanbiedt al helemaal niet. Misschien is het een idee voor groundspeak om hun servers te ontlasten door wekelijks hele sets van landen aan te bieden als download. Het aantal queries dat uitgevoerd zal dan behoorlijk afnemen. Misschien is het een idee voor ze om de members die wonen in een land wekelijks een pq ter download aan te bieden met de caches voor dat land (of die staat).

 

Net zoals de 'My founds' query die je een keer in de 7 dagen mag uitvoeren, krijg je dan ook een 'My country/state' optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met dat tweede zal groundspeak niet blij zijn en de cacher die het aanbiedt al helemaal niet. Misschien is het een idee voor groundspeak om hun servers te ontlasten door wekelijks hele sets van landen aan te bieden als download. Het aantal queries dat uitgevoerd zal dan behoorlijk afnemen. Misschien is het een idee voor ze om de members die wonen in een land wekelijks een pq ter download aan te bieden met de caches voor dat land (of die staat).

 

Het lijkt mij niet verstandig om dit door een cacher te laten aanbieden maar zoals Dets hierboven al heeft vermeld, door Groundspeak zelf. Op die manier kan er ook bepaald worden of deze functionaliteit alleen voor premium leden beschikbaar wordt, net zoals de pocket queries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...