Spring naar bijdragen

Topo nederland


Aanbevolen berichten

Weet iemand of er tzt een update komt voor de digitale NL Topo kaarten (voor Garmin of andere merken)? De kaarten van het Kadaster worden zo nu en dan bijgewerkt, maar ik begreep dat de digitale versie bij de laatste update slechts een nieuwe installatie procedure bevatte, en geen nieuw kaartmateriaal. Als ik nu een Topo NL koop, heb ik dan over drie maanden spijt als de 2008 versie uitkomt, of komt die helemaal niet? Wie o wie heeft inside informatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De kaarten van het Kadaster worden zo nu en dan bijgewerkt, maar ik begreep dat de digitale versie bij de laatste update slechts een nieuwe installatie procedure bevatte, en geen nieuw kaartmateriaal.

Bij de versie die ik heb van Top25tomove zijn de karten wel vernieuwd. Eeen waterkering die er eerst niet op stond, staat er nu wel op. Wegen zijn aangepast, vlakbij ons huis staat de rotonde er nu wel op. Kleuren zijn aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In heb begrepen dat de samenwerking van Garmin met de Topo-dienst een eenmalige zaak was. En dat als ze uitverkocht zijn dat er voorlopig geen nieuwe komt.

De rasterkaarten van de topo-dienst zijn een andere kwestie.

Er zijn zo'n 300 1:25k kaarten en 100 1:50k. Gepoogd wordt om elke 3 jaar de zaak te vernieuwen. Maar soms wordt dat 4 jaar. Dus elke maand zijn er 10 kaarten vernieuwd.

Ik heb wel eens voorgesteld aan de topo-dienst om klantenbinding te doen met een abonnement/update regeling. Maar dit voorstel is niet uitgevoerd tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...