hneel Geplaatst 13 september 2007 Geplaatst 13 september 2007 Ik ken iemand die 200 caches gelegd had en het op een gegeven dag helemaal beu was en ze in 1 keer allemaal heeft gedisabled. Intussen zijn ze allemaal gearchiveerd. Maar ik verwacht niet dat hij ze ook alle 200 heeft weggehaald. Hij was het hele gebeuren immers beu. Toen we pas waren begonnen met geocachen hebben we ooit eens een zo'n multicache gelopen en de uiteindelijke eindcache niet gevonden. Inmiddels weet ik via een spoiler toch de exacte lokatie. De volgendekeer dat ik daar in de buurt kom ga ik er toch eens een kijkje nemen. Ik ben gewoon reuze nieuwsgierig of die daar nog ligt. Of ik hem dan als 'found' log zie ik nog wel.
Pfotzsche Geplaatst 13 september 2007 Geplaatst 13 september 2007 Ik ken iemand die 200 caches gelegd had en het op een gegeven dag helemaal beu was en ze in 1 keer allemaal heeft gedisabled. Intussen zijn ze allemaal gearchiveerd. Maar ik verwacht niet dat hij ze ook alle 200 heeft weggehaald. Hij was het hele gebeuren immers beu. Toen we pas waren begonnen met geocachen hebben we ooit eens een zo'n multicache gelopen en de uiteindelijke eindcache niet gevonden. Inmiddels weet ik via een spoiler toch de exacte lokatie. De volgendekeer dat ik daar in de buurt kom ga ik er toch eens een kijkje nemen. Ik ben gewoon reuze nieuwsgierig of die daar nog ligt. Of ik hem dan als 'found' log zie ik nog wel. Deze iemand zal het dan ook niet interessant vinden of een cacher de cache die hij na disabelen c.q. archiveren logt op GC.COM. Maakt ook niet uit, dat moet de betreffende cacher zelf weten wat hij ermee doet. Echter als hij de cache nog wil loggen op GC.COM dan moet hij hem natuurlijk wel fysiek nog gevonden hebben.
TuuronTour Geplaatst 13 september 2007 Geplaatst 13 september 2007 Goed en overzichtelijk verhaal van Twin Peaks in bericht 114. Mee eens! Als je als cacher de week voor het weekend/de vakantie de cachestatus hebt gecheckt, is de kans klein dat je een doos ipv cache tegenkomt.
hneel Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Ik heb die ene waar ik het over had uiteindelijk toch nog gevonden. Ik had er nog een note willen posten maar dan krijg ik de melding "The listing has been locked and is not accepting new log entries." Blijkbaar kan de cache eigenaar of de beheerder dat dus instellen.
tukkerboertje Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Inderdaad mazzel dat die cache er gewoon lag en dan kan je hem loggen. Dat dit niet helemaal opgaat heb ik een keer aan den lijve ondervonden. (zo rond mijn 15e found) Toen ik net begon met cachen (mei 2007) zag ik een cache waar de eigenaar de cache op disabled had gezet en dat de cache snel verwijderd zou worden. Dus ik dacht als ik sneller ben, kan ik deze nog loggen. Maw op internet was de cache er niet meer, fysiek lag de cache er zeker nog. (hee, ik begon net en dacht toen nog in al mijn enthousiasme en ontwetendheid dat iedere cache er een was dus ook gehaald moest worden) De reden van het opheffen van de cache: het logboekje zat vol en de eigenaar had geen tijd. TB eruit en in het logje op internet vriendelijk gemeld dat ik het jammer vond dat het einde verhaal was voor de cache en als hij er alleen een nieuw logboekje in zou doen dat dan alles weer prima was. dit alles zeer positief bedoeld. De bak ellende die ik toen over me heen kreeg was echt te triest voor woorden. Niet alleen via de email maar ook bij de cache omschrijving op internet zelf. Mijn log en de reactie van de eigenaar zijn later verwijderd (ik weet niet door wie). Enkele tijd later een reviewer gevraagd over het hoe en wat. Zijn uitleg (een disablede cache is niet meer te loggen) was voor mijn bevredigend genoeg om de cache als niet gelogged te beschouwen. Het grappige is dus: ik heb een TB uit een cache gehaald en die cache staat niet op mijn lijstje.
Aanbevolen berichten