Spring naar bijdragen

Vakantie Caches


Geoman

Aanbevolen berichten

Ontvangen van de GC.com Europa approver. Al eerder verschenen op de .com site maar toch belangrijk het hier te herhalen i.v.m. de komende vakanties.

 

--------------------------------------------------------

 

Placing Caches on Vacation

 

Placing caches on vacation is unacceptable and these caches will not be approved on the web site. As the cache owner you are obligated to be in a position to manage your caches, and caches placed on vacation require someone else to maintain them for you. Please be responsible.

 

GC.com

 

--------------------------------------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:thumbup: Na hier de nodige tijd over te hebben nagedacht, moet ik toch eigenlijk wel stellen dat ik dit te kort door de bocht vind.

 

:thumbup: Waar ik het wel mee eens ben is dat je verantwoordelijk bent voor de cache die je plaatst. Dat betekent dat 'ie er moet liggen als iemand 'm zoekt. Voor de inhoud kun je niet verantwoordelijk zijn, want je bent er niet bij als iemand er wat instopt om het eerst goed te keuren. Zo ben je er ook niet bij om te controleren of de omgeving netjes behandeld wordt, en of mensen wel letten op veiligheid van anderen en hen zelf. Ervaring leert dat dat allemaal wel eens te wensen over laat.

 

:beerchug: Waar ik het niet mee eens ben is dat je vakantiecaches niet kunt onderhouden. Ik heb verschillende vakantiecaches in Frankrijk. Dit zijn kunststof doosjes met een logboekje, een multilanguage geocache uitleg en 30 (inmiddels wat minder) waxinelichtjes. De instructie is er alleen een waxinelichtje uit te halen en er niets in te stoppen. Ik had er ook virtuele cachew van kunnen maken, want waar het om gaat is de omgeving, het uitzicht en de weg er naar toe. Alleen is het wel zo leuk om ter plekke ook nog iets tastbaars te vinden. Zelf loop ik niet zo warm voor virtuele caches. Het onderhoud is verder eenvoudig: Houd bij wanneer het laatste bezoek is, houd rekening met jaargetijden. Zodra er een melding "niet gevonden" binnen komt, wordt ik allert om kort daarna de cache te archiveren. Ook als de caches zonder logs deze zomer door gaan, dan archiveer ik ze.

 

:thumbup: Het voordeel van vakantiecaches is dat caches in sommige landen schaars zijn, en geocaching een sneeuwbaleffect heeft. Als er niets te vinden is, gaat er niemand zoeken, en als er niemand zoekt, hoef je ook niets te verstoppen, tenzij je narcistische trekjes hebt. Ik heb ook enkele caches in de omgeving van Davos Zwitserland (valt niet helemaal onder de categorie vakantiecache), waar mensen blij zijn dat er eindelijk wat te vinden valt. Eén cache is zelfs spontaan geadopteerd door iemand die er in de buurt schijnt te wonen. Hij wandelt zo af en toe even langs. Onder het huidige regime geldt er dus een default "nee", en moet je dus erg je best gaan doen om daar een "ja" van te maken, en dat vind ik een gemiste kans.

 

Het doel is waarschijnlijk om het aantal loze caches aan banden te leggen. Goed plan! Ik denk dat er meer te bereiken valt als geocaching.com automatisch scant op wanneer caches het laatst bezocht zijn, en wat het laatste bericht is. Automatisch zou er dan een mailtje naar de eigenaar kunnen worden gestuurd, waarna eventueel automatisch de cache kan worden gearchiveerd indien er geen reactie komt (is nog terug te draaien ook, als het per ongeluk toch niet had gemoeten). Dat lijkt me een stuk nuttiger dan enthusiate geocachers aan banden te leggen, en zo het aanstekelijke effect van geocaching te ontzenuwen.

 

Kortom; vooral caches neerleggen, omdat het leuk is om ze te vinden, maar denk er wel over na wat voor cache je waar uit zet, en houd de vinger aan de pols.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

Ik kan me helemaal aansluiten bij het verhaal van Zwerver.

 

In Frankrijk zijn nog niet veel caches geplaatst in de (zuidelijke) gebieden waar vakantiegangers naar toe gaan. Dat is toch jammer niet waar. In de omgeving waar wij zelf naar toe gaan (Ardeche) zijn in de directe omgeving (<80 km.) slechts 4 caches te vinden, waarvan er 3 zijn door buitenlandse cachers geplaatst! Ik ben dus ook van plan er één of twee te plaatsen. Niks mis mee toch. Als er niet gelogd wordt, archiveer ik hem wel weer.

 

Verder als je het gegeven dat je geen caches mag plaatsen in het buitenland wat absurd zou doortrekken, mag je dan nog wel caches plaatsen op bijv. de Waddeneilanden als je zelf in Maastricht woont? Ja dus, maar dan niet één in de buurt van bijv. Luik?

 

Kortom niet zo kort door de bocht, en vakantiecaches gewoon goedkeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Placing Caches on Vacation

 

Placing caches on vacation is unacceptable and these caches will not be approved on the web site. As the cache owner you are obligated to be in a position to manage your caches, and caches placed on vacation require someone else to maintain them for you. Please be responsible.

 

 

Ik heb geprobeerd om de richtlijnen over het plaatsen van caches in het buitenland van .com te lezen maar kom er niet echt uit (mijn Engels is zeer slecht), als ik het verhaal door babelfish haal dan is het helemaal abracadabra dus daar schiet ik ook niks mee op.

 

Wie kan mij dit in normaal Nederlands vertalen?

 

Nu is mijn volgende vraag zijn er eigenlijk wel caches die je in het buitenland mag plaatsen BV een micro of een virtuele of na ja noem maar op zonder dat deze onderhouden word door iemand die er dicht in de buurt woont?

 

Wie heeft hier een antwoord op?

 

 

 

Gr Twinlife :1eye:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hieronder een snelle vertaling van de engels guidelines (bevat mogelijk nog wat kromme vertalingen / typefouten)

 

groeten LesMarten

 

=================================

 

Het plaatsen van caches op vakantie of buiten het gebied waar je normaal cached is niet acceptabel en zal niet goedgekeurd worden. Als cache eigenaar ben je verplicht om je caches te onderhouden en het is noodzakelijk voor caches, geplaatst tijdens je vakantie, dat iemand anders deze voor je beheert. Het is niet ongebruikelijk dat gebieden waarin caches liggen ontgonnen worden, paden geblokkeerd of gesloten worden, of dat objecten die gebruikt worden voor virtuele caches verplaatst of weggehaald worden. Je moet in staat zijn om te reageren op "negatieve cache logs" en de cache plek te inspecteren (onderhouden). Deze richtlijn is van toepassing op alle caches inclusief virtuele caches.

 

Het gebied waarin een geocacher caches kan onderhouden varieert per persoon. Een geocacher wie regelmatig gebieden bezoekt die 100 miles (ca 150 km) verderop liggen kan in staat zijn om een cache op een dergelijke afstand (100 miles verderweg) te onderhouden. Een geocacher van wie de cache-founds niet verderweg zijn dan 25 miles (ca 37,5 km) zal zijn cache waarschijnlijk niet goedgekeurd krijgen als hij/zij een cache 250 miles (ca 375 km) van huis plaatst.

 

Als je bijzondere omstandigheden voorziet, beschrijf deze dan aub op je cache pagina of in een note naar de reviewer. Bijvoorbeeld, als je afspraken hebt gemaakt met een lokale geocacher om je cache op afstand (vakantieadres) te onderhouden, dan zal de naam van deze lokale geocacher ook genoemd moeten worden op je cache pagina

bewerkt door LesMarten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hieronder een snelle vertaling van de engels guidelines (bevat mogelijk nog wat kromme vertalingen / typefouten)

Mijn dank is zeer groot LesMarten. :1eye:

Mijn eerste vraag opgelost nu vraag twee nog.

Voor virtuele caches geldt min of meer het zelfde.

Daar je niet regelmatig bij de cache komt, kun je niet kontroleren of de omstandigheden wijzigen, dwz er wordt een weg afgesloten, de te herkennen punten worden verwijderd ed. Bovendien geeft men bij geocaching.com de voorkeur aan een fysieke cache en de plaatsing van een virtuele cache verhinderd de plaatsing van een fysieke cache.

Je wilt een cache in Frankrijk plaatsen?

In Frankrijk is nog heel wat zendingswerk te verrichten, daar er door Franse cachers slechts weinig geplaatst wordt. In de Elzas woont een fanatieke plaatsende cacher, maar dat is dan ook weer een Nederlander.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Frankrijk is nog heel wat zendingswerk te verrichten, daar er door Franse cachers slechts weinig geplaatst wordt. In de Elzas woont een fanatieke plaatsende cacher, maar dat is dan ook weer een Nederlander.

 

 

Tja en met dat zendingswerk hebben ze misschien een beetje hulp nodig. ;)

En die meneer in de Elzas heb ik van gelezen en hij mag van mij nog fanantieker worden met het plaatsen van caches of het nu een Nederlander of een Fransoos is maakt toch niet uit als hij er maar woont en de caches onderhouden kan.

 

 

Gr Twinlife :1eye:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Frankrijk is nog heel wat zendingswerk te verrichten, daar er door Franse cachers slechts weinig geplaatst wordt. In de Elzas woont een fanatieke plaatsende cacher, maar dat is dan ook weer een Nederlander.

Tja en met dat zendingswerk hebben ze misschien een beetje hulp nodig. :1eye:
Inderdaad, degene met de meeste gevonden caches in Frankrijk is een Duitser.
En die meneer in de Elzas heb ik van gelezen en hij mag van mij nog fanantieker worden met het plaatsen van caches of het nu een Nederlander of een Fransoos is maakt toch niet uit als hij er maar woont en de caches onderhouden kan.

Hij heeft hier weleens wat op het forum geschreven.

Ik msn weleens met hem.

Kun je het wel redden met het plaatsen van een cache als een locale inwoner (bijv. de campingeigenaar) garant staat voor het onderhoud van de cache?

In de geocaching.com regels wordt als voorbeeld een lokale geocacher genoemd.

 

Als je toch met alle geweld een Franse cache wilt plaatsen, zou je een nieuwe login kunnen aanmaken, woonkoordinaten plaatsen in het gebied van de cache en klaar is Kees.

Ik heb over deze methode nagedacht en ik ga het niet toepassen, want ik wil het spelletje eerlijk spelen.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote/Kun je het wel redden met het plaatsen van een cache als een locale inwoner (bijv. de campingeigenaar) garant staat voor het onderhoud van de cache? /Quote

 

Ja.

 

mijn cache in Ierland is goedgekeurd omdat Marcus hem onderhoud. :1eye:

 

groet,

vinnie1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Frankrijk is nog heel wat zendingswerk te verrichten, daar er door Franse cachers slechts weinig geplaatst wordt. In de Elzas woont een fanatieke plaatsende cacher, maar dat is dan ook weer een Nederlander.

 

 

Tja en met dat zendingswerk hebben ze misschien een beetje hulp nodig. :P

En die meneer in de Elzas heb ik van gelezen en hij mag van mij nog fanantieker worden met het plaatsen van caches of het nu een Nederlander of een Fransoos is maakt toch niet uit als hij er maar woont en de caches onderhouden kan.

 

 

Gr Twinlife :1eye:

 

Er wordt in Frankrijk heel wat gecached, maar niet onder de paraplu van geocaching.com. Ze hebben hun eigen site met heeeeel veeeeeel caches, dus laat het zendingswerk maar zitten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt in Frankrijk heel wat gecached, maar niet onder de paraplu van geocaching.com. Ze hebben hun eigen site met heeeeel veeeeeel caches, dus laat het zendingswerk maar zitten. ;)

 

 

Ja ik weet het Williii maar dan onder de naam van CISTES.

Volgens het kaartje heeft Frankrijk dan 7586 caches, het is alleen jammer dat dit niet onder de naam van .com gaat dan was Frankrijk een cachedorado.

 

Zelfs Nederland heeft er 19 liggen, maar die zijn volgens mij nog allemaal maagd.

 

 

Gr Twinlife :1eye:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...