Spring naar bijdragen

Vakantie Caches


Geoman

Aanbevolen berichten

Hello madmull !

 

This e-mail message is to confirm your registration for cist #1312, located : Nederland Noord-Holland Amsterdam, called La Rosa Amstermda. Description : Boîte ronde, blanche, 12,5cm de diamètre, 7cm de hauteur dans un sac plastique transparent., hidden by napoleon.

 

Warning : this message has been sent by an automated system. Don’t answer it, as your answer will not be read. Should you encounter any difficulty, please click on the “Contact the webmaster” button (see homepage, right-hand side).

 

If you plan to look for cists during your vacations, please do not wait to register your swaps until you return back home, as this would disturb the registration of their swaps by other Finders who visited those same cists in the meantime. If possible, ask a friend or a member of your family to register them on your behalf while you are away.

 

The riddle of this cist (SEE AGAIN), as left by the Hider, is the following :

 

***************************************************

 

Cherche la Roseraie dans ce grand Parc. Assieds-toi en face du parterre en losange de la Rosa Amstermda. La ciste est juste derrière toi, enterrée à 70 cm du banc au pied de l'arbuste.

 

*****

 

Suche den Rosengarten in diesem großen Park. Setze dich vor die Rosa Amstermda, vor dem rautenförmigen Rosenbeet. Die Ciste ist direkt hinter dir, 70 cm von der Bank am Fuße des Strauchs vergraben.

 

;) Dit is een cache beschrijving van de franse site voor een cache in het amsterdamse vondelpark. Blijkbaar doet men niet aan coordinaten en is het meenemen van een schep om hem op te graven in een straal van 70 cm wel handig.

 

:1eye: Hoe hebben ze daar ooit toestemming voor gekregen.

 

Als ik in het park kom ga ik hem toch eens proberen te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja ik weet het Williii maar dan onder de naam van CISTES.

Volgens het kaartje heeft Frankrijk dan 7586 caches, het is alleen jammer dat dit niet onder de naam van .com gaat dan was Frankrijk een cachedorado.

 

Zelfs Nederland heeft er 19 liggen, maar die zijn volgens mij nog allemaal maagd.

 

 

Gr Twinlife  :1eye:

 

Nee nee, niet allemaal! Eentje (nr 7285) is door ons al een paar maanden geleden gevonden toen we "Rome"" gedaan hebben.

 

De zoektocht is op basis van raadsels. Geen GPS coordinaten dus. De cache, een glazen potje, was wat teleurstellend. Er zat geen echt logboek in.

Voor die mensen die het een keer willen uitproberen. Ciste nr 1309 kom je volgens ons onderweg tegen bij een multi in Limburg.

 

Bij gebrek aan GC caches in Bretagne gaan we tijdens de zomervakantie maar eens proberen een aantal cistes in onze vakantieomgeving te vinden. Met de hulp van een paar goede topokaarten zal dat wel lukken. Van eentje weten al vrijwel zeker waar hij ligt.

 

Mvg,

De Wolvjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gebrek aan GC caches in Bretagne gaan we tijdens de zomervakantie maar eens proberen een aantal cistes in onze vakantieomgeving te vinden. Met de hulp van een paar goede topokaarten zal dat wel lukken. Van eentje weten al vrijwel zeker waar hij ligt.

 

 

 

God jullie ook al. :crybaby: wij proberen het met 3 weken eens in Bretagne en Normandie.

Maar wij hebben wel genoeg GC caches bij ons om te doen, maar heel misschien doen wij ook nog wel een cistes.

 

En topokaarten gaan niet mee, wij doen het zonder.

 

 

Gr Twinlife ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs Nederland heeft er 19 liggen, maar die zijn volgens mij nog allemaal maagd.

 

Logisch, dat Frans is niet eens te lezen. Ik zag zelfs dat er 2 in Arnhem liggen.

 

 

Ik had nog nooit geweten dat er in Frankrijk zoveel caches waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar dan onder de naam van CISTES.

Volgens het kaartje heeft Frankrijk dan 7586 caches, het is alleen jammer dat dit niet onder de naam van .com gaat dan was Frankrijk een cachedorado.

 

Zelfs Nederland heeft er 19 liggen, maar die zijn volgens mij nog allemaal maagd.

 

 

Gr Twinlife  :crybaby:

Dat zijn toch geen echte caches? Geocachen is toch per definitie met een GPS? Ik kom deze vakantie in Frankrijk, maar deze prullen raap ik niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar dan onder de naam van CISTES.

Volgens het kaartje heeft Frankrijk dan 7586 caches, het is alleen jammer dat dit niet onder de naam van .com gaat dan was Frankrijk een cachedorado.

 

Zelfs Nederland heeft er 19 liggen, maar die zijn volgens mij nog allemaal maagd.

 

 

Gr Twinlife  :crybaby:

Dat zijn toch geen echte caches? Geocachen is toch per definitie met een GPS? Ik kom deze vakantie in Frankrijk, maar deze prullen raap ik niet ;)

Die cistes vind ik anders een stuk socialer dan geocaches, je hebt er geen dure apperatuur voor nodig. Bovendien zijn er geen caches bovenop de Alpen (Op de Mont Blanc na, maar da's iets te hoog gegrepen :P ), maar cistes zullen er wel liggen, het is immers een prachtig idee, een cache/ ciste bovenop een berg of col.

Geocacheing, letterboxing en die cistes zijn op hetzelfde gebaseerd, namelijk het vinden van een 'schat', dat idee spreekt me aan, niet direkt de GPS, al is een GPS natuurlijk wel erg handig voor dit doel. Mij lijken die cistes wel leuk als ze in een mooi gebied liggen en ik ga er eerst hopelijk een paar doen van de zomer voordat ik een oordeel vel. Bij gebrek aan caches dus ook een paar cistes hopelijk. En eerst even droogoefenen met een ciste in Den Haag. ;)

 

Groetjes Quaerens :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar dan onder de naam van CISTES.

Volgens het kaartje heeft Frankrijk dan 7586 caches, het is alleen jammer dat dit niet onder de naam van .com gaat dan was Frankrijk een cachedorado.

 

Zelfs Nederland heeft er 19 liggen, maar die zijn volgens mij nog allemaal maagd.

Dat zijn toch geen echte caches? Geocachen is toch per definitie met een GPS? Ik kom deze vakantie in Frankrijk, maar deze prullen raap ik niet ;)

Het Cistes spelletje heeft alleen met het spelletje Geocaching de overeenkomst dat er ergens een "schat" is verstopt.

Die Cistes lijken veel op een traditionele cache en dat nog het meest op een H&R.

Een Ciste vraag wel veel voorbereiding en goede kaarten.

Bovendien is een gpsr met kaarten en zoekmogelijkheid van adressen ook erg fijn.

De regeltjes hoe het een en ander gaat vind ik erg moeilijk om uit die Franse woordenbrij te destileren.

Ik heb niet idee dat er om toestemming voor het plaatsen gevraagd hoeft te worden.

Wat ik wel erg leuk vind is dat je moet registreren om daarna per email de beschrijving te krijgen!

Dit is wel de manier om te zorgen dat "echte" belangstellenden alleen de informatie krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien zijn er geen caches bovenop de Alpen (Op de Mont Blanc na, maar da's iets te hoog gegrepen  ;) ),

Groetjes Quaerens ;)

 

Gna gna gna :P

Wat niet wil zeggen dat ik 'm niet zou willen doen, maar ik heb gewoonweg geen ervaring in dat touwwerk. En een gids lijkt me wel een beetje duur. :beerchug:

 

Groetjes Quaerens :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Als je toch met alle geweld een Franse cache wilt plaatsen, zou je een nieuwe login kunnen aanmaken, woonkoordinaten plaatsen in het gebied van de cache en klaar is Kees.

 

 

 

 

Hier valt natuurlijk over na te denken. :P

 

 

Gr Twinlife :thumbup:

 

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen. We hebben nu ook een drietal caches in het buitenland. Deze zijn goedgekeurd omdat wij twee of meerdere keren in dat gebied komen. Dan nog is het moeilijk om alles te coordineren. Nu bv hebben we twee not founds binnen gekregen van zwitserse hunters die onze Welcome to Paradise 2 niet kunnen vinden. Blijkt dat ze de oude cachebeschrijving hebben meegenomen. Een ander kon de cache echt niet vinden. Nou ik weet zeker dat hij er nog ligt, maar heb altijd de neiging om erheen :) te gaan om dat te checken...

en kost een hoop geduld!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bovendien zijn er geen caches bovenop de Alpen (Op de Mont Blanc na, maar da's iets te hoog gegrepen ),

Groetjes Quaerens

 

Gna gna gna :lol1:

Wat niet wil zeggen dat ik 'm niet zou willen doen, maar ik heb gewoonweg geen ervaring in dat touwwerk. En een gids lijkt me wel een beetje duur. :)

 

Groetjes Quaerens :thumbup:

 

...zullen we een mini-event organiseren. :D Ik gids wel!!! Ik denk dat Pyne en Azimuth zo meegaan :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...