Spring naar bijdragen

Geocaching met een PDA (ACER N35)


Setzies

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

heeft iemand ervaringg met het gebruik van een PDA voor geocaching ? Ik heb een Acer N35 met ingebouwde GPS en evt nog een aparte GPS_antenne. Is het gebruikt van een PDA handig ?

 

Graag hoor ik jullie ervaringen, ik heb deze pda en als ik dus geen gps-receiver hoef aan te schaffen scheelt dat natuurlijk.

 

Martin :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

 

heeft iemand ervaringg met het gebruik van een PDA voor geocaching ? Ik heb een Acer N35 met ingebouwde GPS en evt nog een aparte GPS_antenne. Is het gebruikt van een PDA handig ?

 

Graag hoor ik jullie ervaringen, ik heb deze pda en als ik dus geen gps-receiver hoef aan te schaffen scheelt dat natuurlijk.

 

Martin :thumbup:

 

Buitenom het feit dat een PDA nogal kwetsbaar is, vind ik het grootste probleem de accuduur, na 3 a 4 uur is ie echt leeg en als je de cache dan nog niet gevonden hebt, kun je onverrichte zaken weer naar de auto om of weer naar huis te gaan, of je PDA eerst daar weer op te laden voordat je weer verder gaat, maar ja waar stond de auto ook al weer? Ik gebruik mijn PDA met TT om naar de parkeer mogelijkheid te rijden en vanaf daar ga ik verder met mijn Garmin Legend CX. Een prima combi. Maar ja, wel even een aanschaf daar heb je gelijk in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een PDA is vooral een waardevolle toevoeging naast een GPS.

Je kunt paperless cachen (goed voor het mileu)

Je kunt met het juiste mobiele abonement nog ff online.

Je kunt er verschillende geocaching tools op zetten...

Vele mogelijkheden.

Maar ik geef nog steeds de voorkeur aan mijn GPSmap 60 CX van Garmin.

Ik heb een Nokia N95 met ingebouwde gps als aanvulling. (Geen echte PDA maar een uitgebreide mobiel)

Tijdens het cachen gebruik ik vanalles op de N95 maar niet de GPS.

 

Groetjes en doe er je voordeel mee, Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij sluiten ons geheel aan bij de vorige reply:

 

Onze HP iPAQ (Mobile Messenger HW6515) met ingebouwde GPS ontvanger gebruiken wij voor het cachen alsvolgt:

- TomTom voor het navigeren naar het startpunt via aangemaakte POI's.

- Internet Explorer voor offline (paperless) cache pagina's incl. hints.

 

Tevens hebben wij onze 1e ca. 110 caches zonder andere GPS ontvanger gevonden. Wij gebruikten toen het programma Navio voor de navigatie op de HP iPAQ.

 

Maar om het hele jaar door te kunnen cachen in Nederland is zo'n kwetsbaar apparaat toch niet echt geschikt. Tevens loop je natuurlijk niet altijd op makkelijk terrein met een kans op vallen/struikelen. Sinds maart 2007 gebruiken wij een Garmin GPSmap60CSx.

 

timker

ALMERE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij sluiten ons geheel aan bij de vorige reply:

 

Onze HP iPAQ (Mobile Messenger HW6515) met ingebouwde GPS ontvanger gebruiken wij voor het cachen alsvolgt:

- TomTom voor het navigeren naar het startpunt via aangemaakte POI's.

- Internet Explorer voor offline (paperless) cache pagina's incl. hints.

 

Tevens hebben wij onze 1e ca. 110 caches zonder andere GPS ontvanger gevonden. Wij gebruikten toen het programma Navio voor de navigatie op de HP iPAQ.

 

Maar om het hele jaar door te kunnen cachen in Nederland is zo'n kwetsbaar apparaat toch niet echt geschikt. Tevens loop je natuurlijk niet altijd op makkelijk terrein met een kans op vallen/struikelen. Sinds maart 2007 gebruiken wij een Garmin GPSmap60CSx.

 

timker

ALMERE

 

Bedankt voor al jullie reacties, denk ik toch maar de vrouw lief aankijken voor een mooie Garmin ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar om het hele jaar door te kunnen cachen in Nederland is zo'n kwetsbaar apparaat toch niet echt geschikt. Tevens loop je natuurlijk niet altijd op makkelijk terrein met een kans op vallen/struikelen. Sinds maart 2007 gebruiken wij een Garmin GPSmap60CSx.

Eigenlijk valt dat reuze mee...

Met de juiste programma's en eventueel een reserve accu is er prima met een PDA te cachen.

Als je gewoon netjes met je spullen omgaat, dan is de 'kwetsbaarheid' geen enkel probleem. Ik geef (na mijn eerste 1200 caches) nog steeds de voorkeur aan mijn PDA boven de GPS60CS [:rolleyes:]

 

Als het hard regent, wil ik toch niet cachen...

En een nonchalant op de heup gedragen 'degelijke' GPS gaat ook erg stuk als je dan even half tegen een paaltje aanloopt: krak zei het scherm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het al een paar jaar met een PDA met losse bluetooth GPS ontvanger. Dat gaat best. Het is wel een feit dat het vrij kwetsbaar is en slecht tegen regen kan. (Ik heb 1 keer meegemaakt dat hij tijdens een cache vast liep vanwege de regen.) En zo'n breed ding ligt waarschijnlijk ook minder lekker in de hand dan een echte GPSr.

 

Maar ik ben nu inmiddels erg gewend aan de manier van navigeren. Op een 640*480 VGA scherm de gelopen route afbeelden en zo precies zien hoe je richting de cache loopt. Een GPSr heeft vziw nooit zo'n fijne resolutie, en aan het andere alternatief, met een 'kompasnaald' de cache zoeken, zou ik denk ik ook heel erg moeten wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe het al een paar jaar met een PDA met losse bluetooth GPS ontvanger. Dat gaat best. Het is wel een feit dat het vrij kwetsbaar is en slecht tegen regen kan. (Ik heb 1 keer meegemaakt dat hij tijdens een cache vast liep vanwege de regen.) En zo'n breed ding ligt waarschijnlijk ook minder lekker in de hand dan een echte GPSr.

 

Maar ik ben nu inmiddels erg gewend aan de manier van navigeren. Op een 640*480 VGA scherm de gelopen route afbeelden en zo precies zien hoe je richting de cache loopt. Een GPSr heeft vziw nooit zo'n fijne resolutie, en aan het andere alternatief, met een 'kompasnaald' de cache zoeken, zou ik denk ik ook heel erg moeten wennen.

 

Thanks, ben benieuwd hoe mij de GPSr bevalt, we zullen het meemaken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...