Spring naar bijdragen

Coordinaten waypoint en huidige locatie gelijktijdig in beeld?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben sinds deze week in het bezit van een eTrex Vista (een tweedehands weliswaar, maar hij oogt als nieuw). Ik ben nog druk bezig om de mogelijkheden te verkennen. Waar ik nog niet achter ben gekomen is of het mogelijk is om op één scherm gelijktijdig de coördinaten van een waypoint én de coördinaten van de huidige locatie weer te geven. Lijkt mij wel handig als je dicht in de buurt van de waypoint bent gekomen. Je kunt dan 'de getalletjes steeds dichter bij elkaar brengen'. (Misschien leer ik nog wat beter omgaan met de kaart en de richtingspijl, maar vooralsnog lijkt de beschreven methode een goede manier om op het juiste punt uit te komen.) Kan dit met de Vista?

Ewout

Geplaatst

Dit antwoord is natuurlijk een understatement.

Twee lange getallen gelijkmaken door bewegen is gewoon veel moeilijker dan dan een pijl volgen.

Geplaatst
Je hebt toch ook een scherm dat aangeeft hoeveel meter je naar het waypoint toe moet. De afstand loopt dan terug hoe dichter je bij komt. Lijkt mij handiger.

Maar als je de precieze coördinaten weet, dan weet je ook precies in welke richting je moet lopen om die afstand te verkleinen.

Geplaatst

Volgens mij is dit niet mogelijk.

Persoonlijk vind ik het veel handiger om in te zoomen op de kaart naar mate je dichterbij komt.

Geplaatst

Je hebt toch ook een scherm dat aangeeft hoeveel meter je naar het waypoint toe moet. De afstand loopt dan terug hoe dichter je bij komt. Lijkt mij handiger.

Maar als je de precieze coördinaten weet, dan weet je ook precies in welke richting je moet lopen om die afstand te verkleinen.

Daar is het pijltje voor, toch?

Geplaatst

De beschreven methode lijkt me zeer onhandig, voelt een beetje als rondlopen met een magneetje om te kijken waar de trekkracht naar het munitiekistje het sterkste is....

Geplaatst
De beschreven methode lijkt me zeer onhandig, voelt een beetje als rondlopen met een magneetje om te kijken waar de trekkracht naar het munitiekistje het sterkste is....

De beschreven methode noemen geocaching :cry:

Geplaatst

Correctie: de beschreven methode is een zeer onhandige vorm van geocaching.

Je hebt de coördinaten ingevoerd, anders kunnen ze immers niet getoond worden.

Het is dan veel handiger naar dat waypoint toe te gaan d.m.v. kijken op de kaart of volgen van een pijl dan te proberen tegelijkertijd 2x2 veelcijferige getallen aan elkaar gelijk te maken.

Schrijf de coördinaten maar eens op een papiertje, en ga er dan naar toe door de getoonde coördinaten daaraan gelijk te maken. Dan ben je gauw genezen.

Geplaatst

Ok, het is me duidelijk. Ik zal proberen in het vervolg geen aanstootgevende voorstellen meer te doen :blush: .

Ewout

Geplaatst

En wat doe je dan als de afwijking naar het oosten ligt terwijl de cache meer westelijk zit. Nog steeds focussen op de cijfertjes?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...