Spring naar bijdragen
  • 0

Projectie op PDA met Ozi, kan dat?

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Ik cache nu alweer enige tijd met een Mio P350 PDA met daarop OZI. Ik loop nu tegen een cache aan waarbij ik een projectie moet uitvoeren van 245 meter op 110 graden. Is daarvoor een mogelijkheid in OZI Ce? Ik kan hem nl niet vinden.

Ik kan natuurlijk de tool van GPSgek gebruiken, maar dat wordt wat moeilijker als ik de projectie in het veld moet uitvoeren (ik sleep mijn laptop nooit mee....).

Concrete vragen zijn dus: kun je projecties uitvoeren in Ozi op een PDA en/of is er een ander tooltje voor op de PDA dat dit kan?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

bewerkt door De Saatjes

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Een ander leuk programmaatje is ppc-gc-tools.

Zie hiervoor dit draadje waar ik een link heb neer gezet.

PGCT ook eventjes geprobeerd en ik ga beide programmaatjes maar op mijn pda laten.

bewerkt door willyver
  • 0
Geplaatst

In OZI Ce is het inderdaad niet mogelijk om een projectie uit te voeren. In ieder geval niet in de versie die ik heb. Hiervoor zijn, zoals vertelt, een hoop mooie spreadsheets beschikbaar. Zeker die geotools4 is echt een prettige tool die nog veel meer kan dan alleen het uitvoeren van een simpele projectie. Hij kan bijvoorbeeld ook snijpunten berekenen enz. Net die dingen die ik niet kan op mijn Etrex Summit.

• 0
Geplaatst
......Ik loop nu tegen een cache aan waarbij ik een projectie moet uitvoeren van 245 meter op 110 graden. Is daarvoor een mogelijkheid in OZI Ce? Ik kan hem nl niet vinden.

Je kunt met een beetje handigheid ook direct in OziCE een projectie maken, door gebruik te maken van de functie 'goto' en te schuiven met de kaart. Zo werkt het:

Zet eerst de GPS-ontvangst in OziCE uit. Selecteer daarna het punt waarvandaan je een projectie wilt maken (noem het even punt A) en kies Goto uit het popup menu. Als je nu gaat schuiven met de kaart zie je onderin je scherm de afstand en de richting naar punt A veranderen. Bedenk wel dat onderin je scherm de hoek staan naar punt A toe, en niet van punt A af. Hier zit 180° tussen. In jouw geval schuif je dus de kaart totdat er 245 m en 290° in je scherm hebt staan. Maak op dit punt een waypoint aan en je hebt je gewenste punt.

Het is een beetje omslachtig, maar als je het een paar keer gedaan hebt werkt het erg eenvoudig. Het gebruik van externe programma's is ook niet alles....

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...