Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Vraagje: Er zit nu een micro sd-kaartje in van 128 mb. Is dit voldoende voor Topo-NL? Hoeveel geheugen moet ik kopen als dit niet voldoende is?

Volgens Mapsource heb je voor de TOPO ca. 112 MB nodig. Het zou dus net moeten kunnen.

Maar je kunt toch veel beter een kaartje van 1 GB aanschaffen? Dan zet je ook alle wegenkaarten erop.

Geplaatst

Volgens Mapsource heb je voor de TOPO ca. 112 MB nodig. Het zou dus net moeten kunnen.

Maar je kunt toch veel beter een kaartje van 1 GB aanschaffen? Dan zet je ook alle wegenkaarten erop.

Sorry heb verder geen idee nog.... dacht topo nl alleen wandelpaden en zo waren? Ik ga nog niet direct ook City Navigator er op zetten (te duur ;) )

Geplaatst
Vraagje: Er zit nu een micro sd-kaartje in van 128 mb. Is dit voldoende voor Topo-NL? Hoeveel geheugen moet ik kopen als dit niet voldoende is?

Bij mij past de hele Topo NL CD er niet op (was geloof ik 140 Mb).

Ik heb op MP voor 22,95 een 2 GB kaartje (Sandisk met adapter voor gewoon SD) gekocht. Daar past naast Topo bijna heel Europa op.

Een 1 Gb kaart is een tientje goedkoper.

Je kan natuurlijk ook een 1 GB kaartje voor 30 euro kopen bij een bekende winkel als je MP niet vertrouwd (daar moet je ook vooruit betalen...).

Ik had goed ervaringen met de volgende zoekterm op marktplaats: sd micro sassenheim.

Eric

Geplaatst

Top-NL is ca. 175 mb. Advies geheugen 1 gb. De kosten voor geheugen zijn momenteel te overzien ;) Hans

Geplaatst

Ik weet niet waar die 175 MB vandaan komt, maar mijn MapSource geeft toch echt 117.2 MB aan voor TopoNL.

Overigens maakt het ook weer niet zo heel veel uit; een 128 MB geheugenkaartje is wel wat krap, en t.o.v. 1 of 2 GB is het verschil klein.

Geplaatst (bewerkt)

Bij www.yagoda.nl (een ebay store met een goede reputatie, waar ik al meermaals gekocht heb) heb ik mijn 1Gb kaartje gekocht voor 18 euro, transport inclusief.

Als je regelmatig eens biedt op één item tegelijkertijd op Yagoda (met een lager maximum bod), dan kan het eens zijn dat je geluk hebt en goedkoop een geheugenkaartje...

Groeten,

Hans

ps: ook bij mij wijst Mapsource op 117,2Mb...

ps2: wat is de link van MP?

bewerkt door weedboer
Geplaatst
Sorry heb verder geen idee nog.... dacht topo nl alleen wandelpaden en zo waren? Ik ga nog niet direct ook City Navigator er op zetten (te duur ;) )

Ik begrijp dat je een 60CS(X?) hebt gekocht en de TOPO-NL, maar geen andere kaarten.

Zoals iedereen al aangeeft, koop toch een geheugenkaarte van 1GB of meer en je kunt er net zo veel op zetten als je wilt. De TOPO geeft inderdaad alleen de "paadjes". De wegen zijn ook wel zichtbaar maar standaard kun je er niet mee navigeren zoals met een "Dom Dom".

Overigens is een 60CS(X) ook niet goedkoop dus die extra kaarten zijn misschien de investering wel waard.

Met Mapsource City Navigator Europe kun je er uitstekend mee navigeren. Op de wandelbestemming aangekomen schakel je over naar de TOPO-NL en zo gebruik je de GPS optimaal.

Succes!

Geplaatst
Bij www.yagoda.nl (een ebay store met een goede reputatie, waar ik al meermaals gekocht heb) heb ik mijn 1Gb kaartje gekocht voor 18 euro, transport inclusief.

Als je regelmatig eens biedt op één item tegelijkertijd op Yagoda (met een lager maximum bod), dan kan het eens zijn dat je geluk hebt en goedkoop een geheugenkaartje...

Groeten,

Hans

Het lukt mij niet om een link van marktplaats te vinden. Als je in MP zoek naar 'micro sd sassenheim' kan je de verkoper van 'mijn' kaartje vinden.

Geplaatst

Maar ik heb nu Trip& Waypoint manager... moet je mapsource kopen of is dat ergens te downloaden?

Xafloha

Geplaatst

Maar ik heb nu Trip& Waypoint manager... moet je mapsource kopen of is dat ergens te downloaden?

Xafloha

Mapsource krijg je als het goed is bijgeleverd bij de aankoop van je 60 CSx.

De belangrijkste functie ervan is het communiceren met je GPS. Het is een omvattend programma waarin en waaronder je verschillende kaartprogramma's kan laten draaien.

Cache in het handje

Geplaatst

Nee, bij het toestel zit Trip & Waypoint Manager; dat is MapSource zonder de kaartlaadfuncties.

Maar als je een willekeurige kaart koopt zit daar MapSource bij. Ook bij topografische kaarten.

Geplaatst
Nee, bij het toestel zit Trip & Waypoint Manager; dat is MapSource zonder de kaartlaadfuncties.

Maar als je een willekeurige kaart koopt zit daar MapSource bij. Ook bij topografische kaarten.

Oh dat was ik me niet bewust. Bij de Garmin 60 CS die ik hiervoor had waren Trip & Waypoint manager en Mapsource bijgeleverd op verschillende schijfjes.

Iets te gemakkelijk heb ik daarom aangenomen dat Mapsource en T&W manager dan nu geintegreerd

zouden zijn.

Bedankt voor de correctie Lex

Geplaatst

Voor de hele BeNeLux + bijna heel West Duitsland route software

(City Navigator NT 9), topo heel Nederland en topo

westen van West Duitsland ben je zo'n 350 Mb nodig.

1 Gig lijkt me dan ook ruim voldoende.

• 2 weeks later...
Geplaatst
Voor de hele BeNeLux + bijna heel West Duitsland route software

(City Navigator NT 9), topo heel Nederland en topo

westen van West Duitsland ben je zo'n 350 Mb nodig.

1 Gig lijkt me dan ook ruim voldoende.

Topo Nederland kan prima op een 125 kaart Mbyte , dan houdt je nog een beetje over voor tracks. ;)

Als je wat minder waarschijnlijke (=verre) gebieden (puntje limburg zeeuws vlaanderen etc) niet laadt kan het zonder meer.

Inderdaad kost een 1 Gb of 2 Gbyte kaart niet zoveel meer, echter ik krijg er toch niet meer als ca 2 Topo's op, dit ondanks het gebruik van een (Multi) cardreader, ik zal als newby wel een hoop fout doen. :pepsi:

Moet ik formatteren? ik heb de laatse vesie van Mapsource.

Ook zijn er twijfels over 2 Gbyte ivm met de "Fat" conventie (voor de kenners B) . mogelijk zijn er ook dan ook nog beperkingen aan het aantal mappen in de Garmin Software ;) .

Tip Als je een multi card reader gebruikt moet je goed opletten in welke drive de sd card zit (bv I J K of M)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...