snoopy and woodstock Geplaatst 4 augustus 2007 Geplaatst 4 augustus 2007 Bij mijn 60 csx verschijnd af en toe een cirkel om het positiepijltje op de kaart.Voor alle duidelijkheid het gaat hier niet om een gevarencirkel.De cirkel beweegd mee met het pijltje.links onder verschijnd "overzoom" ook als ik weer uitzoom blijft "overzoom" zichtbaar terwijl dit bij een bepaalde schaal toch eigenlijk weer zou moeten verdwijnen.Weet iemand wat dit is? Greetings from Snoopy and Woodstock
Kapitein Haak Geplaatst 4 augustus 2007 Geplaatst 4 augustus 2007 Deze cirkel stelt de epe voor oftewel de estimated positional error oftewel de afwijking, hoe kleiner de afwijking hoe kleiner de ciirkel dus een kleinere cirkel is beter dan een grote. Groeten haak.
Mars Express Geplaatst 4 augustus 2007 Geplaatst 4 augustus 2007 Deze cirkel stelt de epe voor oftewel de estimated positional error oftewel de afwijking, hoe kleiner de afwijking hoe kleiner de ciirkel dus een kleinere cirkel is beter dan een grote. Groeten haak. je positie ligt dus vermoedelijk ergens binnen dat cirkeltje.
Lex Geplaatst 4 augustus 2007 Geplaatst 4 augustus 2007 (bewerkt) Het is ingewikkelder dan dat. De straal van de cirkel is de som van twee getallen. 1. 3x de aangeduide miswijzing. 2. een getal dat de nauwkeurigheid van de kaart representeert. 5 à 10 m voor een detailkaart, 305 m voor de basiskaart, en 20 km voor de wereldkaart. Het geeft aan op welke kaartelementen je je kunt bevinden. Het is vrijwel uitgesloten dat je je op een element buiten de cirkel bevindt. Als je geen kaart hebt is de kaartbijdrage 0. Het geeft dan aan bij welke waypoints je je zou kunnen bevinden. ===== Als je voldoende uitzoomt verdwijnt "overzoom" toch echt weer. Bij welke waarde hangt af van het type kaart dat je ziet. 4 augustus 2007 bewerkt door Lex
snoopy and woodstock Geplaatst 5 augustus 2007 Auteur Geplaatst 5 augustus 2007 Oke, maar kun je deze functie ook ergens uitschakelen?
Mars Express Geplaatst 5 augustus 2007 Geplaatst 5 augustus 2007 Oke, maar kun je deze functie ook ergens uitschakelen? Nee.
SN@G Geplaatst 5 augustus 2007 Geplaatst 5 augustus 2007 Oke, maar kun je deze functie ook ergens uitschakelen? Mijn eerste vraag is: Waarom zou je het willen uitschakelen? Mijn antwoord op je vraag is dezelfde als Mars Express
Lex Geplaatst 5 augustus 2007 Geplaatst 5 augustus 2007 Je kunt het inderdaad niet echt uitschakelen. Maar als de functie plaats op weg actief is wordt de cirkel niet getoond.
Peetee Geplaatst 5 augustus 2007 Geplaatst 5 augustus 2007 Het is ingewikkelder dan dat. De straal van de cirkel is de som van twee getallen. 1. 3x de aangeduide miswijzing. 2. een getal dat de nauwkeurigheid van de kaart representeert. 5 à 10 m voor een detailkaart, 305 m voor de basiskaart, en 20 km voor de wereldkaart. Wat is de reden dat men voor deze "formule" gekozen heeft, Lex?
Lex Geplaatst 5 augustus 2007 Geplaatst 5 augustus 2007 Ik moet er ook maar naar raden, maar deze formule levert zinnige informatie op. 3x is natuurlijk arbitrair. Hoe groter de factor, hoe kleiner de kans dat de werkelijke positie meer afwijkt dan de grens. En hoe kleiner de factor, hoe minder gebied er bij zit waar je vrijwel zeker niet bent. Beide hebben voordelen, en er is gekozen voor een vrij hoge grens, want het is bijna uitgesloten is dat je je verder dan op 3x de miswijzing bevindt. Door ook nog de afstand op te nemen die een kaartobject naast zijn werkelijke positie kan liggen krijg je dat als je je op een object bevindt het zich vrijwel zeker binnen de cirkel moet bevinden. Omgekeerd is het vrijwel uitgesloten dat je op een kaartelement bevindt dat buiten de cirkel wordt afgebeeld.
snoopy and woodstock Geplaatst 9 augustus 2007 Auteur Geplaatst 9 augustus 2007 Oke dat is dan ook weer duidelijk.Allen bedankt voor de reacties Greetings from Snoopy and Woodstock.
Aanbevolen berichten