snowtiger6 Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Sinds kort heb ik een explorist 210 aangeschaft Na de update via de website van magellan uitgevoerd te hebben krijg ik steeds als ik via het menu naar tracklogs toe ga en dan de mappenstructuur volg de melding best. herstel. op het scherm en pas daarna kom je in de gekozen map met tracklogs hebben meer mensen hier last van ? zit er een software bug in mijn magellan ? groetjes snowtiger6
franka en pim Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Ik heb net even de nieuwe firmware geladen (2.57) en ik heb het ook. Bij wijze van test heb ik hem ook in het Engels gezet en dan krijg ik de melding: "Retrieving File" Wat iets betekend als "Bestand Opvragen" In de oude FirmWare (2.53) had ik dat niet... tenminste.... ik kan het me niet herinneren. Opzich maakt het voor de werking van het apparaat niet uit. Wat me wel opvalt is dat het wandelen door de menu's aanzienlijk sneller is geworden. Hij reageerd nu ook stukken beter/sneller op het indrukken van de knoppen. Ook lijkt het ontvangst beter dan eerst. Al met al helemaal geen verkeerde update.
Peetee Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Ik heb geen 210 dus ik raad maar wat. Maar zou het iets kunnen betekenen als "Bestand herstellen" ? Alsof ie het tracklog aanpast aan gebruik door de nieuwe firmware? Als test zou je eens een nieuwe tracklog kunnen maken en kijken of je bij het opvragen daarvan de melding weer krijgt.
JandeBeHanger Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Ik heb geen 210 dus ik raad maar wat. Maar zou het iets kunnen betekenen als "Bestand herstellen" ? Alsof ie het tracklog aanpast aan gebruik door de nieuwe firmware? Als test zou je eens een nieuwe tracklog kunnen maken en kijken of je bij het opvragen daarvan de melding weer krijgt. Waarschijnlijk moeten de oude tracklogs eerst verwijderd worden.
Le Comte Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Ik heb de melding ok altijd gehad op mijn eXplorist 210, ook al met de vorige versie van de firmware. Ik heb me wel altijd afgevraagd waarom de bestanden hersteld moeten worden (want dat was mijn interpretatie). Hoe meer tracklogs je opgeslagen hebt, hoe langer de melding zichtbaar blijft. Nu Franca en Pim zo slim zijn geweest om de Engelse versie van de melding te bekijken wordt het duidelijk: de bestanden worden opgehaald, en "herstel." is een foutje in de vertaling.
snowtiger6 Geplaatst 1 augustus 2007 Auteur Geplaatst 1 augustus 2007 (bewerkt) Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dit was opgevallen waarschijnlijk is het een foutje in de vertaling daar hou ik dan maar op Ik had alles al een keer gereset om te kijken of het dan weg zou zijn maar nee en hoe meer tracks hoe langer de melding blijft staan dat heb ik ook. Slim Franca en Pim om hem even op engels als taal te zetten maar waarom die retrieving file melding dan weer niet bij routes geeft blijft apart Bedankt voor het meedenken groetjes snowtiger6 1 augustus 2007 bewerkt door snowtiger6
franka en pim Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 (bewerkt) ...maar waarom die retrieving file melding dan weer niet bij routes geeft ... Tracklogs zijn totaal andere bestanden dan routes en poi's (Zie ook pagina 30 van de NL handleiding.) Daarbij is het ook nog zo dat de laatste tracklog altijd geladen wordt en als stippel lijn wordt weergegeven op de kaart. De tracklog wordt dus eigenlijk heel veel mee gewerkt door het apparaatje. Een route is niets anders dan een verzameling poi's in een vaste volgorde. Vandaar dat POI en route bestanden heeeeeel erg op elkaar lijken. Even op detail.... in deze bestanden staat de naam van de iedere poi. Bij een tracklog zit bij elk opgeslagen punt een tijdstempel (ipv eennaam) zodat je weet wanneer je ergens was. MapSend (de kaartsoftware op de PC) kan met deze tijdstempels icm de positie ook nog een (gemiddelde) snelheids berekening maken. Deze wordt in kleuren weergegeven. Groen is langzaam, rood is snel. Er is dus een redelijk verschil tussen poi/route en de tracklog. Vandaar dat het apparaatje ook anders omgaat met tracklogs. De melding lijkt een verkeerde vertaling te zijn. Groetjes, Pim ps. Het is overigens niet een de vreemdste vertaling die ik ooit heb gezien. Zo had ik een programma waar een start, pause/resume en stop knop in voor kwam. vertalling: start, pauze/samenvatten, stop Dat had natuurlijk moeten zijn start, pauze/hervatten, stop 1 augustus 2007 bewerkt door franka en pim
Aanbevolen berichten