Skries Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 Ik ben bezig met het ontwikkelen van een Earthcache. De omschrijving van de cache pagina moet in het Engels (verplicht gesteld door de Amerikaande goedkeurders). Omdat mijn Engels niet al te best is en er nogal wat technische omschrijvingen in voorkomen, ben ik op zoek naar een cacher die mij daar bij helpen wil. Het lieft iemand met een geologische achtergrond. De Nederlandse tekst heb ik al klaar. Het is ongeveer een half A-4. Alvast bedankt voor jullie medewerking.
cachorganic Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 Ik ben bezig met het ontwikkelen van een Earthcache. De omschrijving van de cache pagina moet in het Engels (verplicht gesteld door de Amerikaande goedkeurders). Omdat mijn Engels niet al te best is en er nogal wat technische omschrijvingen in voorkomen, ben ik op zoek naar een cacher die mij daar bij helpen wil. Het lieft iemand met een geologische achtergrond. De Nederlandse tekst heb ik al klaar. Het is ongeveer een half A-4. Alvast bedankt voor jullie medewerking. stuur de tekst maar naar mijn gmailadresjoost.ligthart@gmail.com ik heb aardrijkskunde gestudeert en zelf ook een eartcache in engeland liggen.
Skries Geplaatst 7 juli 2007 Auteur Geplaatst 7 juli 2007 Kijk dat is nog eens een snelle reaktie. Tekst wordt verzonden.
GensNet Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 S> (verplicht gesteld door de Amerikaande goedkeurders). Ik wist al lang dat Nederlanders zo gek zijn om zich aan buitenlandse regels aan te passen. Zelf vind ik dit te gek voor woorden. Je moet de zaak eens om gaan draaien: Passen buitenlanders zich aan Nederlandse regels aan? Nee, vanzelf niet. Maar wij zijn wel zo gek. -= Gensnet =-
blooper65 Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 S> (verplicht gesteld door de Amerikaande goedkeurders). Ik wist al lang dat Nederlanders zo gek zijn om zich aan buitenlandse regels aan te passen. Zelf vind ik dit te gek voor woorden. Je moet de zaak eens om gaan draaien: Passen buitenlanders zich aan Nederlandse regels aan? Nee, vanzelf niet. Maar wij zijn wel zo gek. -= Gensnet =- Eigenlijk is dat juist ook onze kracht en doen we overal mee in de wereld, ondanks ons kleine kikkerlandje.
cachorganic Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 De vertaalde tekst is inmiddels op de mat van de topicstarter beland. Het belooft weer een leuk en leerzaam uitje te worden! Uit vakinteresse vind ik overigens dat bij earthcaches engels een must is, omdat alle standaardwerken alleen in het engels te verkrijgen zijn. Wil je gedegen onderzoek moeten doen naar pingoruines, ijstijden, en karstverschijnselen (allemaal in nederland te vinden) dan zal je op het engelstalige internet veel meer informatie vinden over de ontstaansgeschiedenis. En dat is nu waar het om draait bij earthcaches: een geologische les!
Skries Geplaatst 7 juli 2007 Auteur Geplaatst 7 juli 2007 Dat je dit soort caches naar het Engels moet vertalen vind ik op zich geen punt. Het wordt de maker alleen wat lastiger gemaakt omdat je toch vaak met "technische" vaktaal bezig moet. Gelukkig zijn er altijd collega-cachers te vinden die dit oplossen. En dan ook nog in zo'n korte tijd. Cachorganic bedankt voor het vertaalwerk. Verder denk ik dat dit draadje wel op slot kan.
GensNet Geplaatst 7 juli 2007 Geplaatst 7 juli 2007 > Eigenlijk is dat juist ook onze kracht en doen we overal mee in de wereld, ".... overal mee doen in de wereld,...." Nederland doet helemaal niet mee met de wereld. Dat mogen we alleen maar aan denken of van dromen. Al geven bepaalde landen Nederland wel dit gevoel dat we mee tellen. Nederland stelt eigenlijk totaal niets voor en grote landen als de U.S.A. doen toch lekker waar ze zin in hebben. Er wel eens aan gedacht dat we door al die buitenlandse regeltjes wel eens in eigen land ten onder kunnen gaan? Al onze normen en waarden opzij zetten voor het buitenland. Het buitenland is nooit zo gek. WIJ zijn zo gek dat we hier aan mee doen en we gedragen ons als kleine kinderen die graag overal bij willen horen. -= GensNet =-
Track_leader Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 > Eigenlijk is dat juist ook onze kracht en doen we overal mee in de wereld, ".... overal mee doen in de wereld,...." Nederland doet helemaal niet mee met de wereld. Dat mogen we alleen maar aan denken of van dromen. Al geven bepaalde landen Nederland wel dit gevoel dat we mee tellen. Nederland stelt eigenlijk totaal niets voor en grote landen als de U.S.A. doen toch lekker waar ze zin in hebben. Er wel eens aan gedacht dat we door al die buitenlandse regeltjes wel eens in eigen land ten onder kunnen gaan? Al onze normen en waarden opzij zetten voor het buitenland. Het buitenland is nooit zo gek. WIJ zijn zo gek dat we hier aan mee doen en we gedragen ons als kleine kinderen die graag overal bij willen horen. -= GensNet =- uhhhh eigenlijk heb je een heel ander probleem en moet je misschien een ander draadje starten. Voor de earthcaches is het heel simple, ze worden gereviewed door engesltalige mensen en die moeten weten of ze aan de eisen voldoen. Jip en janneke engels volstaat doorgaans al.
Team jemar Geplaatst 8 juli 2007 Geplaatst 8 juli 2007 Skries heeft zijn Engelse vertaling gekregen en dat was het onderwerp van deze topic; discussies over aanpassen aan allerlei regels was niet het onderwerp . Draadje gesloten!
Aanbevolen berichten