Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nu ik mijn fotorolkokertjes binnen heb, kan ik verder gaan met het plaatsen van mijn microotje.

Mijn idee is om als begin WP een parkeerplaats te geven, en dan een peiling naar de cache.

Is het dan een multi-cache of gewoon een traditional?

Ik ben van plan 'em aan te melden als traditional, omdat in mijn ogen een multi toch meer dan 2 wp's zou moeten hebben.

Wat vinden jullie? En hoe denken met name de reviewer(s) er over?

Geplaatst
Nu ik mijn fotorolkokertjes binnen heb, kan ik verder gaan met het plaatsen van mijn microotje.

Mijn idee is om als begin WP een parkeerplaats te geven, en dan een peiling naar de cache.

Is het dan een multi-cache of gewoon een traditional?

Ik ben van plan 'em aan te melden als traditional, omdat in mijn ogen een multi toch meer dan 2 wp's zou moeten hebben.

Wat vinden jullie? En hoe denken met name de reviewer(s) er over?

Volgens mij is het een multi. Het 1e WP is de parkeerplaats en daar wordt d.m.v. peiling het 2e WP bepaald. Maar een reviewer al het wel beter weten, maar of die hier ook reageert? Moderator van .nl en reviewer van .com, dat zijn 2 verschillende petten.

Geplaatst

Wanneer coordinaat boven aan de pagina de plek is waar de cache ligt dan is het een traditional.

Wanneer je op het coordinaat boven aan de pagina eerst nog wat anders moet doen om de uiteindelijke plek te bepalen, dan is het een multi (met één projectie weliswaar een korte, maar een multi).

Wanneer je het toch een traditional wilt maken, kun je als extra waypoint ook de parkeerplaats op de pagina aangeven, maar dat is dan extra info, en niet nodig om de traditional (wat ie dan is) te vinden.

Geplaatst
Wanneer coordinaat boven aan de pagina de plek is waar de cache ligt dan is het een traditional.

Wanneer je op het coordinaat boven aan de pagina eerst nog wat anders moet doen om de uiteindelijke plek te bepalen, dan is het een multi (met één projectie weliswaar een korte, maar een multi).

Dit ben ik met je eens want op GC.nl staat ook:

Er zijn heel veel variaties te bedenken voor een multi cache. De bekendste is de cache waarbij je eerst naar een punt toe moet om daar de coördinaten van de eindcache te bemachtigen. Een andere populaire variant is die van meerdere opgegeven punten waar je informatie moet verzamelen en met die informatie ben je in staat om de eindcache te vinden.

Dan maak ik er toch maar een multi van denk ik...

Geplaatst

Dit ben ik met je eens want op GC.nl staat ook:

Er zijn heel veel variaties te bedenken voor een multi cache. De bekendste is de cache waarbij je eerst naar een punt toe moet om daar de coördinaten van de eindcache te bemachtigen. Een andere populaire variant is die van meerdere opgegeven punten waar je informatie moet verzamelen en met die informatie ben je in staat om de eindcache te vinden.

Dan maak ik er toch maar een multi van denk ik...

Misschien is het handig om eens te kijken op ruud4d.geocacher.nl en daar door te klikken naar de checklist. Die geeft je alle nodige informatie voor het leggen van een cache. Dan had je ook kunnen lezen dat het een multi zou moeten zijn.

Geplaatst

Team Wespage gaat voortvarend te werk. De fotorolletjes zijn binnen en ze worden direct geplaatst!

Wespage, check inderdaad de site van Ruud4d. Er staan goede tips op. Wij hebben de checklist ook uitgebreid en zonder scrupules toegepast bij het leggen van onze eerste cache. Succes!

PS de cache komt in Twente te liggen zie ik aan je locatie? Komen wij 'm wel eens zoeken.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...