Spring naar bijdragen

Plotseling disfunctioneren GSAK


Cache in het handje

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen wil GSAK 7.04 niet meer !

Ik draaide braaf m'n PQ's maar ineens krijg ik nu bij het laden van die PQ bestanden de boodschap:

 

- C;\program-files\GSAK\babel.bat

- "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad, of bestand krijgen.

- Mogelijk hebt u geen toegangmachtigingen voor het item."

 

Dit terwijl ik al weer eventjes betalend lid van de club ben.

 

Ook bij het verzenden van waypoints ( zelfs al bij eentje) krijg ik de boodschap:

- Exception log.

en in het schermpje staat dan : error 6 creating re-directed process met de opties .

De waypoints worden niet naar de GPS'r gelezen.

 

En tenslotte bij het instellen van het filter met "Userflags" de boodschap :

- cannot open file C:\programiles|GSAK\temp\arclist.txt

 

Heb nu alle waypoint er uit verwijderd , het bestand helemaal leeg gemaakt en GSAK opnieuw gedownload .

Helaas heeft dit niets opgeleverd. Zelfs met een leeg GSAK programma en 1 waypointfile vertoond ie bovenstaande fouten !

 

Ik kom er niet verder uit en wil daarom vragen of er hier iemand is die er wel soep van kan koken ?

 

Mijn hartelijke dank vast.

 

Cees de Jonge / Cache in het handje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien moet je het programma even de/installeren en het register opschonen en dan opnieuw installeren. Mocht het niet lukken is een mail richting Clyde altijd een optie want hij reageert snel op vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- C;\program-files\GSAK\babel.bat

- "Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad, of bestand krijgen.

- Mogelijk hebt u geen toegangmachtigingen voor het item."

- cannot open file C:\programiles|GSAK\temp\arclist.txt

 

Klink allemaal naar fouten alsof het programma bepaalde bestanden op jouw computer niet meer kan benaderen. Kan zijn dat deze bestanden corrupt zij of zelfs niet meer bestaan. Ik ga er van uit overigens dat je de meldingen zelf overgetikt hebt want in de namen staan wel een paar dingen die niet kunnen kloppen.

Tip om te beginnen dus is om te kijken of de bestanden die genoemd worden op jouw computer bestaan en of ze te benaderen / openen zijn. Een .bat file en een .txt file kan je beide even openen met notepad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Die Clyde is inderdaad snel !

 

Begin van de middag mijn probleempje in het helpforum gezet , na me eerst aangemeld te hebben en een paar uur later antwoord.

 

Clyde wees me erop dat het door mij geschetste probleem waarschijnlijk ontstond door een anti virus programma of een virus .

Ik heb daarop ZoneAlarm zorgvuldig ingesteld en de laatste versie van 7.1 geladen en toen werkte alles weer behalve . . . . . . . het zenden van waypoints naar de GPS'r. ;)

 

Na dat in tweede instantie te hebben gemeld kreeg ik daarop de suggestie van "Cache U Nuts" om te zien of ik wel een vinkje had gezet bij de instellingen voor het zenden via USB. . . .

 

Tsja ik bleek verkeerd te hebben gelezen en die juist uit gelaten te hebben ! :blush:

 

Dus gelukkig alles weer werkend en ik kan m'n GPS weer vullen ! :thumbup:

 

Bedankt nogmaals voor de goeie suggesties hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...