Spring naar bijdragen
  • 0

Vraag

Geplaatst

Ik ontving een mailtje van www.futurumshop.nl dat zij de nieuwe Topo NL 2007/2008 op vooraad hebben.

Nu heb ik ik niks gelezen over een nieuwe versie, maar mischien houd men dat stil om eerst de oude vooraad op te maken.

Nu vind ik dat het erg snel is na de introductie in 2006.

Het is 1 April geweest.....zou het dan toch waar zijn.

Weet iemand hier iets van af?

Wilt u hier uw ervaringen delen?

Jos van Zetten

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik heb al wat reactie's van de webwinkel gelezen.

Het is dus wel waar.

Vreemd dat er bij Garmin geen woord over wordt gerept.

Jos

Er is net een nieuwe versie uit van TOPO Nederland (21-05-2007). Claudia - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl)

Ik heb gezien dat er op dit moment een TOPO Nederland versie 1 is. (21 mei 2007)Wanneer ik nu een TOPO Nederland bestel (of in combinatie met een aanbieding) krijg ik dan deze laatste versie?

Wij leveren de nieuwste versie van TOPO Nederland. Claudia - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl)

• 0
Geplaatst

Maar op de site van futurumshop staat dan weer dat er geen autorouting is. En bij waypoint dat die nieuwe versie ergens in de zomer pas uitkomt. En ik heb nog ergens gezien dat de nieuwe versie v1.0 is. Maar dat was de oude al, meen ik. Verwarring alom (OK, bij mij toch dan :thumbup: ) Voorlopig vind ik het erg vaag allemaal. Als je het overweegt om die nieuwe versie te kopen is het denk ik aan te raden om eerst toch maar eens met futurumshop en/of waypoint te bellen/mailen.

Overigens, TopoNL is geen produkt van Garmin zelf. Het wordt hier in Nederland door een derde partij geproduceerd. Daarom zal Garmin er niet over berichten.

• 0
Geplaatst
Ik ontving een mailtje van www.futurumshop.nl dat zij de nieuwe Topo NL 2007/2008 op vooraad hebben.

Nu heb ik ik niks gelezen over een nieuwe versie, maar mischien houd men dat stil om eerst de oude vooraad op te maken.

Nu vind ik dat het erg snel is na de introductie in 2006.

Het is 1 April geweest.....zou het dan toch waar zijn.

Weet iemand hier iets van af?

Wilt u hier uw ervaringen delen?

Jos van Zetten

Laatst was bij Futuremshop topo NL niet meer leverbaar, na een telefoontje met hun te hebben gehad werd duidelijk waarom.

Telefoongesprek was begin mei.

Mij werd verteld dat er eind mei, een nieuwe versie kwam, dus als er nu weer voorraad is moet het de nieuwe versie wel zijn.

Bij Waypoint heb ik dit nog niet op hun site zien staan.

groeten,

Team de motormuizen.

• 0
Geplaatst

Waar Waypoint het over heeft is GEEN nieuwe versie van Topo NL, maar een eigen routeerbare fietskaart die transparant BOVENOP de Topo NL afgebeeld kan worden op de gps.

• 0
Geplaatst
Waar Waypoint het over heeft is GEEN nieuwe versie van Topo NL, maar een eigen routeerbare fietskaart die transparant BOVENOP de Topo NL afgebeeld kan worden op de gps.

Klopt. Het gaat hier over een kaart gecreëerd met On Route. Ze hebben door middel van tracks van gebruikers een kaart gemaakt met MOOIE fietsroutes. Het gaat hier dus niet om de efficiënte manier om van A naar B te fietsen maar om de mooie weg. Dit is namelijk het principe van de On Route kaarten.

Deze kaarten zijn wel auto-routeerbaar zowel in Mapsource als op de geschikte GPS van Garmin. Men is voornemens om het ook werkbaar te krijgen voor andere merken GPS-en.

De On Route kaart wordt meegeleverd op de cd van Topo NL.

Men is overigens nog op zoek naar interessante tracks. Als je track wordt verwerkt in de kaart, krijg je gratis een versie van deze Topo NL.

Ik denk dat ik toch maar eens even op de fiets stap :thumbup:

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Oh? Ik heb eind maart mijn 60csx besteld, met topo. Het apparaat werd begin april geleverd, met de mededeling dat de topo later kwam, in verband met nieuwe versie. Nu heb ik een topo binnengekregen, maar volgens mij geen nieuwe bijzonderheden. In ieder geval tijdens de installatie niets van On Route gezien... In Mapsource (help-> Info over Mapsource-> Productinfo) valt te zien dat de Topo versie 1.10 is. Wat het verschil met 1.0 is, weet ik niet.

Wacht, ik sjouw efkes naar zolder om het doosje te checken.

bewerkt door Goonies Oosterhout
  • 0
Geplaatst

Mijn topo is dus versie 1.10, geen routing functies. Op het doosje wordt met geen woord gerept over routing (behalve dan de vermelding dat dit product geen routes kan maken). Ik voel me een beetje genaaid, aangezien niemand bij futurumshop heeft aangegeven dat er binnenkort een extra spelerijtje bij komt.

• 0
Geplaatst
Mijn topo is dus versie 1.10, geen routing functies. Op het doosje wordt met geen woord gerept over routing (behalve dan de vermelding dat dit product geen routes kan maken). Ik voel me een beetje genaaid, aangezien niemand bij futurumshop heeft aangegeven dat er binnenkort een extra spelerijtje bij komt.

Ten eerste ben je niet genaaid. Je hebt een nieuwere TOPO versie als menig ander. Zoals je zelf al aangaf versie 1.10. Het verschil tussen 1.00 en 1.10 is me niet duidelijk maar zal er wellicht wel wezen.

Topo kaarten zijn niet routeerbaar, daar zijn andere kaarten voor zoals City Navigator.

Het zou overigens ook niet erg betrouwbaar zijn om een routerende Topo kaart te hebben.

Niet alle bospaadjes staan op de kaart en niet alle bospaadjes zijn aanwezig die er wel opstaan.

Route van A naar B ziet er dan ongeveer uit als Turn Left Unknown Bospad. Turn Right Unknown Bospad.

Nou daar schieten we wat mee op. :blink:

Het product kan inderdaad geen routes maken, goedbeschouwd kan het product helemaal niets.

Met behulp van Mapsource kun je wel degelijk routes maken op een Topo kaart. Je zult het alleen wel zelf moeten doen.

Als je als winkelier weet dat er een nieuw product staat aan te komen zul je toch ook zelf wel eerst van de 'oude' voorraad af willen. Niet netjes? Ach valt wel mee toch? Je hebt beslist geen kat in de Topozak gekocht.

• 0
Geplaatst
Het zou overigens ook niet erg betrouwbaar zijn om een routerende Topo kaart te hebben.

Niet alle bospaadjes staan op de kaart en niet alle bospaadjes zijn aanwezig die er wel opstaan.

Route van A naar B ziet er dan ongeveer uit als Turn Left Unknown Bospad. Turn Right Unknown Bospad.

Nou daar schieten we wat mee op. :blink:

Het product kan inderdaad geen routes maken, goedbeschouwd kan het product helemaal niets.

Met behulp van Mapsource kun je wel degelijk routes maken op een Topo kaart. Je zult het alleen wel zelf moeten doen.

Is dit Peppi en Kokki humor of zo? :lol1:

Ik ben het helemaal met je eens dat je best zelf de routes kunt maken, maar daarbij loop je tegen precies dezelfde problemen op als je aangeeft voor autoroutering.

Als autoroutering wel mogelijk zou zijn kan het toestel voor jou een route via paden zoeken, net als via wegen met andere kaarten.

Franse topokaarten zijn trouwens wel autorouterend.

• 0
Geplaatst

Nee dit is zeker geen Peppi en Kokki humor.

Routerend is mooi maar wel op een kaart die 99% volledig is.

Helaas kom ik bij de NL Topokaarten nog wel eens anders tegen.

Paden die er niet zijn in werkelijkheid.

Paden die er wel zijn maar niet op de kaart staan.

Nog erger is het vaak met kleine bruggetjes gesteld.

Al verscheidene keren meegemaakt dat er geen bruggetje op de kaart stond terwijl de gemeente dit wel had aangelegd.

Resultaat is dan veel onnodig omlopen.

Maak je dit routerend dan zal hij dus nooit dat 'niet bestaande' bruggetje nemen.

Topo NL is een leuk hulpmiddel maar je moet je er niet op gaan blindstaren of, indien routerend, als een blinde er op gaan vertrouwen.

De On-Track routes zijn werkelijk gereden routes per fiets. Dus die wegen, paden en bruggetjes zijn wel degelijk aanwezig. Dan kun je dus 99% of meer betrouwbaar routeren.

• 0
Geplaatst

Ik begrijp het, er heerst een misverstand tussen ons.

Jij schreef zelf routes maken, en daar versta ik onder de kaart bekijken en aan de hand van wat je daar aantreft een route uitstippelen. Daarbij kom je net zo goed de problemen van ontbrekende bruggetjes enz. tegen als een autorouterend systeem ze tegenkomt.

Maar je bedoelde werken met tracklogs van werkelijk gereden routes. Ik begreep dat anders.

Overigens kun je die ook zonder topokaart gebruiken, al is het natuurlijk veel leuker als je de route op een kaartachtergrond kunt zien.

• 0
Geplaatst
De On-Track routes zijn werkelijk gereden routes per fiets. Dus die wegen, paden en bruggetjes zijn wel degelijk aanwezig. Dan kun je dus 99% of meer betrouwbaar routeren.

Ik denk dat hier een klein foutje zit. On-Track moet volgens mij On Route zijn. Een autorouterend programma dat is gemaakt m.b.v. tracks die door fietsers gereden zijn. Daarmee ben je dan beter up to date dan de topokaarten waar toch een vertraging van zo'n 1 tot 2 jaar in zit.

• 0
Geplaatst
Ik begrijp het, er heerst een misverstand tussen ons.

Jij schreef zelf routes maken, en daar versta ik onder de kaart bekijken en aan de hand van wat je daar aantreft een route uitstippelen. Daarbij kom je net zo goed de problemen van ontbrekende bruggetjes enz. tegen als een autorouterend systeem ze tegenkomt.

Maar je bedoelde werken met tracklogs van werkelijk gereden routes. Ik begreep dat anders.

Overigens kun je die ook zonder topokaart gebruiken, al is het natuurlijk veel leuker als je de route op een kaartachtergrond kunt zien.

Nee, je begreep het echt wel goed.

Ik bedoelde hiermee te zeggen dat als je zelf een route maakt op een kaart waar die bruggetjes ontbreken dan is dat gewoon jammer. Je kan jezelf de schuld geven of het kaartmateriaal.

Je ontdekt het pas ter plaatse en het verwachtingsnivo van het materiaal loopt een deuk op.

Anders wordt het als de Topo kaart routerend zou zijn. Het verwachtings patroon is dan veel hoger als bij een niet-routerende kaart. Hij zal dezelfde foutieve route uitstippelen maar het product is ineens waardeloos omdat hij geen goede route uitstippelt

Helemaal frusterend wordt het als je een route gaat maken in een voor jezelf bekend gebied. JIJ weet dat daar een bruggetje is en zal de route ook gewoon door laten lopen door het water. Een routerende kaart zal dat niet doen.

Hopelijk wat duidelijkheid verschaft. :thumbup:

Ik denk dat hier een klein foutje zit. On-Track moet volgens mij On Route zijn. Een autorouterend programma dat is gemaakt m.b.v. tracks die door fietsers gereden zijn. Daarmee ben je dan beter up to date dan de topokaarten waar toch een vertraging van zo'n 1 tot 2 jaar in zit.

Sorry, je hebt helemaal gelijk. On route bevat tracks en niet andersom. :dribble:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...